Saturday, January 31, 2015

Genie Bra Mudah dan Selesa



Adalah anda mengalami masalah tali bra yang sentiasa nak putus atau selalu terjatuh? 
Memperkenalkan Genie Bra
Teknologi bra yang paling selesa, GENIE BRA berkualiti tinggi Double sides Genie Bra dengan pad.


7 Cara Mudah Mengatasi Stress Berat



Adakah anda sedang mengalami tekanan? Tekanan perasaan yang tinggi adalah merbahaya. Perempuan memang senang kena stress berbanding dengan lelaki kerana terlalu banyak fikirkan persepsi dan pandangan masyarat terhadap dirinya. Lelaki banyak yang tak kisah apa yang orang nak kata, tapi tidak bagi kebanyakan wanita. Masyarakat kita pun banyak menyalahkan perempuan berbanding dengan lelaki. Bak kata seorang ustaz yang saya dengar ceramah, perempuan bila kita tak kahwin, orang pun mengata macam-macam buatkan diri kita stress. Tapi bila kita dah kahwin tak dapat anak pun menjadi lagi stress sebab ramai yang menyibuk tanya dah mengandung ke belum... Bila anak rapat-rapat pun orang akan mengata. Bila bercerai dan di madukan lagi lah...salah kan perempuan saja...Entah lah...kalau nak ikutkan cakap orang memang kita akan jadi lebih stress. Jadi saya ingin share sikit info yang saya dapat cara nak hilangkan atau kurangkan stress. 

Friday, January 30, 2015

3 Tips Besarkan Punggung



Anda ada masalah punggung yang kecil dan kurang menawan? Tidak dinafikan ramai lelaki akan rasa teruja pada punggung wanita. Ini adalah kerana ianya memberikan alunan lentuk yang sanggat mengiurkan pada para lelaki. 

Ada juga perempuan yang berpunggung besar tapi mengelebeh dan jatuh. Pun tak nampak menarik. 

Wanita Muda Sanggup Ambil Anak Angkat OKU




Saya rasa terharu dengan pengorbanan seorang wanita ni, yang sanggup mengambil anak angkat OKU secara sukarela. Sejujurnya tidak ramai di kalangan kita yang nak menanggung beban sebegini, tapi sister Nur Wahidah seorang yang tabah. Setiap pengorbanan yang dia lakukan dengan ikhlas sudah pasti ada ganjarannya di dunia dan di akhirat. 

Kuala Lumpur: Meskipun berdepan ranjau menjaga seorang anak Orang Kurang Upaya (OKU) sehingga akhir hayatnya, Nur Wahidah Mohd Baharum, 30, tidak pernah menganggap itu halangan

Thursday, January 29, 2015

3 Tips Hilangkan Jerawat Pasir


Anda pernah mengalamai jerawat pasir? Rasa tangan ni gatal kan nak kopek-kopek jerawat pasir ni...tapi sebenarnya tak boleh sebarangan kopek dengan tangan anda tau...mesti ada cara nya. 
Jerawat pasir sebenarnya hampir samsa dengan jerawat. Perbezaannya jerawat pasir tumbuh di wajah dengan jumlah yang banyak dan saiznya kecil-kecil. Banyak terdapat di sekitar pipi dan dahi. 

Jerawat ini boleh menjadikan kulit anda tidak licin dan halus dan gebu. Jadi kebanyakan orang tempek bedak foundation untuk memberikan kulit yang halus dan gebu. Tapi awas sekirannya anda tidak basuh make up yang tebal ini dengan betul, jerawat kecil ini akan bertambah banyak dan ada kalanya menjadikan jerawat yang lebih besar pula. 

Tuesday, January 27, 2015

4 Cara Buat Masker Guna Beras Dan Madu, Putihkan Wajah Secara Semulajadi



Adakah anda punya masalah jerawat? Atau nak putih dengan cara semulajadi? Dan murah?
Anda boleh cuba buat masker sendiri guna beras. Saya nak kongikan kelebihan beras dan madu pada kulit hasil kajian saya. 




Memutihkan kulit
Mengecutkan jerawat
Mengurangkan kedutan 
Menanggalkan bintik hitam di wajah

Saya percaya semua orang ada stok, beras, madu di rumah. Syaa nak kongsikan bagaimana buat masker sendiri. Caranya

Sunday, January 25, 2015

3 Tips Survival untuk Ibu Tunggal

Hari ni saya sempat menonton filem Sunk in the womb, mengisahkan seorang isteri muda yang ditinggalkan suami dengan dua anak yang masih lagi kecil. Kalau di Jepun, perempuan adalah satu isu yang kurang mendapat perhatian pada kerajaan di sana. Jadi dia hidup merempat dan menjual diri, sampai satu masa ditinggalkan anak-anaknya mati kelaparan di rumah. Sedih kan...Kisah ini adalah kisah benar yang berlaku di Osaka Jepun. Setelah beberapa hari keluar dari rumah, dia kembali anak yang bongsu umur setahun dah mati sampai berulat dan yang umur 3 tahun masih lagi hidup dengan makan makanan yang ada dalam peti ais dan tong sampah. Tapi dia bunuh juga anak perempuanya yang cute tu... sedih pulak aku tengok movie ni...

Saturday, January 24, 2015

5 Langkah Mudah Buat Masker Rawatan Timun di Rumah Anda


Zaman moden sekarang ni...ada lambakan produk kecantikan untuk mendapatkan wajah yang cantik dan berseri. Semakin ramai orang pergi ke salon kecantikan spa dan sebagainya untuk mendapatkan rawatan. Mengapa? Adakah dengan produk kecantikan yang anda beli tak mampu untuk berikan kecantikan yang anda inginkan? Atau pun sekadar indah khabar dari kata.

Kalau nak pergi ke salon, bersediahlah dengan ongkosnya...ye....maksud saya duit. Masuk pulak ke pusat kecantikan yang pandai memujuk dan merayu, akhirnya terus swipe card RM3000 untuk sesi rawatan berulang kali. Bukan setakat itu saja, barangan produk kecantikan pun kita beli sekali.
Bukan anda sorang, tapi saya juga salah seorang mangsa keadaan.

Jadi sejak dari itu, saya rasa serik nak ke sana. Memang bagus cara layanan mereka, dan hasilnya ada nampak perubahan...tapi memanglah mahal. Perlukah kita pergi ke salon 2-3 kali setiap bulan? Dulu pernah juga saya ke sana lebih dari 2x sebulan...tapi sekarang ni tak lagi sebab dah berkeluarga memanglah masa amat terhad, saya hanya buat rawatan sendiri di rumah.

Friday, January 23, 2015

5 Petua Kurangkan Kolestrol Dengan Cara Selamat dan Berkesan




Anda ada masalah berat badan yang tinggi? Ada macam bintik-bintik di wajah?  Pernah tak anda check berapa kolestrol dalam badan anda? Ada sesetengah orang baka badan besar, tapi kolestrol stabil dan sihat. Ada sesetengah badan besar tapi punyai banyak masalah komplikasi dalam tekanan darah dan kolestrol.
Semuanya berkait rapat antara satu sama lain. Kalau anda berketurunan darah tinggi, stroke di kalangan ibu bapa anda, lebih baik amalkan gaya hidup sihat. Sedih bila teringatkan bapa saya sendiri yang meninggal disebabkan stroke pada usia yang masih lagi muda di awal 60an.
Jadi saya ingin kongsikan sedikit tips dari pencarian internet bagaimana kita yang masih lagi bernyawa dan masih lagi hidup dapat menjaga kesihatan kita...
Ini juga salah satu saya memotivasikan diri saya untuk mengamalkan gaya hidup yang sihat...jangan salah anggap plak..saya bukanlah pakar makanan....


1- Makan untuk jantung

Thursday, January 22, 2015

5 Tips mengawal api kemarahan dan api rasukan cinta




Setiap perempuan yang bercinta memang akan merasakan kena dump! Kalau kita yang buang lelaki tersebut memanglah tak terasa sangat dalam hati, tapi cuba kalau kita ditinggalkan lelaki. Bermacam perasaan negatif dan rendah diri akan menyelebungi wanita. Lagipun wanita tak sekuat lelaki boleh simpan dalam hati dan biarkan masa berlalu dan mudah cari pengganti.

Wanita tak semudah itu beb....jadi jangan sesekali buat hal dengan pasangan anda. Bila wanita sudah jatuh cinta, dia akan mulai hilang kawalan diri. Bila ada orang lain yang menceritakan perangai sebenar orang yang dia sayangi, dia tak akan sesekali percaya. 


Kisahnya housemate saya dahulu dengan boy friendnya. Memanglah belum berkahwin, tapi since boy friend dia yang bayar sewa rumah, dia pun mengangap dia boleh buat apa saja kat rumah tu....
Aku dan member lain yang sewa bilik pun tak tahu nak tegur perangai member housemate ni, sebab kami baru saja dapat sewa bilik di kawasan yang berdekatan dengan tempat kerja. 

Wednesday, January 21, 2015

3 Sebab Kuruskan Badan Dengan Alat Senaman


Anda nak kuruskan badan dengan cara pantas dan menyeronokkan?

Adakah lemak di perut, pinggang dan kaki anda menjadikan anda rasa rendah diri tatkala bersama suami dan rakan-rakan anda?

Sebenarnya nak kurus, tidak ada jalan yang pintas, kalau ada produk yang cepat kurus tu memanglah bahaya beb...dah terbukti dalam surat khabar ramai orang yang makan pil kurus mengalamai komplikasi badan. 

Nah! ambik kalau tak percaya, bukan setakat metro, kosmo semua akhbar dah melaporkan dah ramai orang yang cuba ada banyak masalah. Jadi jangan sesekali percaya dengan ubat-ubat kurus. Mungkin ada yang berkesan, tapi kita tak pasti adakah benar sebenarnya.

Monday, January 19, 2015

8 Tips Hilangkan Double Chin Yang Menyebabkan Anda Lebih Tua Dari Usia Sebenar


Anda ada banyak lemak di bawah dagu? 
Bayangkan jika lemak bawah dagu itu hilang? Mestilah nampak lebih muda dan slim. Selalunya orang akan pandang wajah dulu sebelum tengok yang lain..

Saya nak kongsikan beberapa tips untuk menghilangkan double chin, atau lemak di bawah dagu.. Sebenarnya saya pun mengalami masalah yang sama. Atikel ni nak kasi kita manfaat dan motivasi diri sendiri ...jom baca

1 Gula-gula getah bebas gula

4 Jenis Wanita Digilai dan Disukai Lelaki Sekarang

Nak tahu lelaki suka jenis perempuan yang macam mana? Saya dapat dari seorang blogger lelaki yang menulis jenis perempuan yang diminati lelaki dari pandangan seorang lelaki. 


1) Sifat kebudakan

Pemenang AJL dan Penyanyi Roman Cinta

Teka-teki siapakah yang bakal dinobatkan sebagai pemenang pertandingan Anugerah Juara Lagu ke 29 (AJL 29) akhirnya terjawab apabila lagu yang berjudul Apa Khabar nyanyian Joe Flizzow & Sona One bergelar juara & membawa pulang wang tunai sebanyak RM50,000.

Manakala naib juara telah disandang oleh Shila Amzah menerusi lagu Masih Ada Cinta & menerima RM35,000 dan tempat ketiga pula dimenangi oleh lagu yang berjudul Di Pintu Syurga nyanyian Dayang Nurfaizah dan berjaya menerima wang tunai berjumlah RM20,000.

Sunday, January 18, 2015

Rahsia Urutan Payudara Suami Isteri


Terima kasih sudi membaca
Terimalah atikel percuma
Ini adalah hasil kajian dan carian saya dari atikel-atikel lama 

Buah dada adalah lubuk nafsu wanita yang di gelar nafsu badan.

Artikel ini hanya untuk perkongsian informasi bagi sesiapa yang belum mengetahui. Tidak ada maksud disebaliknya.

Puting buah dada yang mendongak ke atas dan panjang dikatakan dipunyai oleh wanita yang mempunyai nafsu yang dikatakan membara dan mahu dimiliki oleh lelaki yang mementingkannya. Wanita jenis ini dikatakan mempunyai keinginan seks yang tinggi dan tahap kepuasan yang akan dirasakan oleh wanita begitu hebat, jika para suami mengetahui rahsia disebalik payudara jenis ini.

Saiz payudara yang besar dikatakan dipunyai oleh wanita yang kuat nafsu tetapi kurang mengecapi kepuasan dalam hubungan seks. Bagi lelaki, lebih 90% inginkan payudara isteri yang besar kerana dengan payu dara yang besar suami dapt merasai kepuasan yang amat hebat.

Selain itu, wanita yang mempunyai buah dada yang kecil dikatakan mempunyai sifat keibuan dan mampu menjadi ibu yang baik.

Satu kajian telah dibuat dan hasilnya bagi menegangkan payudara dan mementapkan lagi payudara, penggunnaan air mani lelaki amat berkesan kerana air mani lelaki mempunyai banyak khasiatnya. Hanya perlu disapukan pada payudara isteri. Kebanyakkan isteri mengakuinya.

Urutan payudara dapat mencegah dari mendapat kanser payudara disamping untuk memantapkan dan membersarkan payu dara. Para wanita haruslah berusaha untuk mencegahnya. Hanya 10 – 15 minit sehari mengurut payudara anda dapat menyalamatkan anda dari kanser payudara. Disarankan mengunakan Gel Mirifica atau baby oil atau pun minyak zaitun. Ianya lebih berkesan.


Teknik Urutan Payudara Yang Betul





Selain meransang, urutan pada payu dara atau buah dada boleh memberikan manfaat lain kepada wanita. Teknik urutan payu dara atau buah dada yang betul akan membentuk dan menegangkan payu dara atau buah dada wanita.

Sebelum memulakan urutan pada payu dara pasangan anda, pastikan tangan anda telah dibasuh dan berada dalam keadaan bersih. Anda boleh menggunakan minyak atau krim, seperti Minyak Zaitun atau Minyak Bayi (Baby Oil). Minyak atau krim yang wangi juga boleh menambahkan ransangan seks semasa proses urutan payu dara dilakukan. Disyorkan Gel Mirifica keran kandungan 3 herba dari Pueraria Mirifica, Kigellia dan Ginseng dapat memantapkan dan menyuburkan payudara dengan pantas dan selamat

Berikut ialah teknik urutan payu dara atau buah dada yang disyorkan,

1. Sapu minyak atau krim pada tangan dahulu, diikuti dengan sapuan pada payu dara pasangan anda. Sapukan sedikit pada kedua-dua belah payu dara.
2. Pastikan sapuan dilakukan pada bahagian bawah dahulu dan perlahan-lahan naik ke atas menghampiri puting payu dara pasangan anda.
3. Elakkan minyak atau krim terkena puting buah dada.
4. Setelah minyak atau krim meliputi payu dara pasangan anda, mulakan urutan pada payu dara kanan dahulu.
5. Tekan jari perlahan-lahan pada buah dada dengan gerakan ke atas sehingga menghampiri puting buah dada .


6. JANGAN GELOJOH.
7. Ulangi sehingga 3 atau 5 kali kemudian beralih kepada buah dada sebelah kiri.
8. Lakukan selingan antara buah dada kanan dan kiri berulang-ulang kali.
9. Lakukan urutan serentak pada kedua-dua buah dada dengan menggunakan teknik tadi.
10. Setelah memastikan pasangan anda teransang (puting buah dadanya sudah keras atau pun naik ke atas), sentuh kedua-dua tangan dan pekup payu dara bahagian bawah pasangan anda.
11. Urut dengan putaran mengikut arah jam dengan gerakan menaik ke arah puting.
12. Pastikan anda tidak menyentuh puting buah dada pasangan anda.13. JANGAN GELOJOH.
14. Ulangi langkah-langkah ini sehingga pasangan anda benar-benar teransang.

Senaman Payu Dara:

* Tegakkan badan anda dan angkat kedua-dua tangan setentang dengan anda.
* Kedua-dua belah tapak tangan anda mengenggam pergelangan tangan kiri dan kanan.
* Tolak berlawanan arah dengan serentak.
* Lakukan ia 10 – 15 minit sehari atau mengikut selera anda. Senaman ini dapat membantu mengecangkan kembali payu dara.

Urutan payudara anak dara dan masih perawan selalunya mempunyai payudara yang tegang kecil dan putingnya tidak kelihatan menonjol walau dalam keadaan ghairah sekalipun. Semakin meningkat umor semakin naik nafsu seks mereka. Sering terjadi perbuatan meramas payudara sendiri & sememangnya sering di akui kenikmatannya. Adalah baik untuk meramas payudara serta melakukan urutan pada putingnya. Ia boleh mengelakkan daripada terkena kanser payudara. Kanser payudara adalah disebabkan hormon yang terkumpul pada bahagian puncak payudara kerana naluri keinginan seks yg terbantut apabila anda merasai kepuasannya. Hormon yang banyak ini akan membentuk benjolan yang akan membengkak di puting dan ianya seakan-akan ketulan kecil. Ini sungguh membahaya jika tidak di rawat. Teknik ramasan yang diamalkan mampu mengurangkan risiko penyakit kanser payudara. Kekerapan melakukan seks memungkinkan payudara jatuh dan lembik. Ramasan hendaklah dilakukan dengan melakukan tolakkan payudara ke atas dan ke bawah seberapa banyak masa dilakukan. jangan tolak kekiri dan kekanan. Tolakan ini bagus selepas melakukan hubungan intim.
Kenapa anda tidak dibenarkan menyapu krim pada puting buah dada isteri anda?
Ini adalah kerana anda akan menghisap puting buah dada pasangan anda untuk meningkatkan lagi nafsu dan ransangan seks bagi isteri anda.

Petua payudara kembali bugar:

Saiz payu dara wanita yang hamil biasanya menjadi lebih besar seiring dengan meningkatnya jumlah dan ukuran kelenjar alveoli hasil daripada peningkatan kadar estrogen. Setiap payu dara terdiri daripada 15 hingga 20 lobus dari jaringan kelenjar. Jumlah lobus tiada kaitan dengan ukuran payudara. Setiap lobus terhasil daripada ribuan kalenjar kecil yang dipanggil alveoli. Kalenjar ini bersama-sama membentuk jumlah gumpalan, mirip buah anggur. Alveoli (alveolus dan acinus singular) menghasilkan susu sepanjang waktu menyusui anak.

Menurut Setiawaty Md Radzi, ketika usia kandungan masuk empat hingga enam bulan, bentuk payudara mula menunjukkan perubahan kerana ketika itu kilang susu sudah mula menjalankan proses pembentukan susu.

Ketika itu bakal ibu dapat melihat saiz payudara mereka berubah dan coli lama sudah tidak boleh dipakai. Semuanya kerana bentuk payudara menjadi semakin padat dan besar.

Oleh kerana payudara tidak mempunyai otot dan membesar kerana pembentukan susu, maka jika susu telah kering bentuk payudara anda pasti akan berubah menjadi menggeleber. Justeru itu jika mahukan bentuknya terus mantap dan kekal bugar, anda perlu melakukan sesuatu.


Kuasa Urutan:

Urutan dapat memberi kelegaan kepada badan yang sengal-sengal. Urutan pada payudara turut memberi banyak kesan positif kepada wanita terutama yang hamil dan lepas bersalin. Menurut Setiawaty teknik uturan yang betul pada payudara dapat mengekalkan bentuknya terus mantap. “Bila kandungan masuk tujuh bulan, anda hendaklah rajin mengurut payudara supaya dapat melancarkan pengaliran air susu. Selain itu rajin-rajin juga menuam tuala suam pada payudara supaya susu tidak membeku”. Terangnya.

Urutan secara putaran mengelilingi payudara juga dapat mengurangkan rasa berdenyut dan sakit apabila ia mengeras. Urutan boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja.

Ketika hamil, payudara kita berubah saiz daripada asal. Oleh itu, payudara memerlukan sokongan untuk menampung beratnya yang bertambah. Pemilihan coli yang bersesuaian (coli dengan dawai penyokong) turut membantu anda menjaga bentuk payudara agar tidak menggeleber selepas bersalin.

Sebaik bersalin, payudara akan mengalami pembengkakan air susu. Tuam payudara dengan tuala suam untuk mengurangkan kesakitan. Biarpun payudara bengkak, anda perlu terus memakai coli sepanjang tempoh berpantang. Menurut Setiawaty jika tidak memakai coli, maka payudara akan lebih cepat tertarik dan ‘jatuh’ apabila susu badan sudah kering.

“Payudara yang mendapat sokongan coli yang bersesuaian semasa hamil dan selepas bersalin serta sentiasa diurut dengan teknik yang betul tidak mustahil untuk terus bugar biarpun ibu sudah beranak lima”. Ujarnya lagi.



Tahap Perkembangan Payudara

Proses pembesaran serta ketumbuhan dan perkembangan payudara biasanya akan terjadi di usia 11 atau 12 tahun. Proses ini ada kalanya mengambil masa 3 hingga 5 tahun. Ini adalah beberapa contoh tahap perkembangan payudara untuk seorang gadis remaja. Erm.. kamu sudah sampai di tahap mana ya?

Tahap 1
Payudara belum terbentuk sama sekali, ianya masih sama rata dengan badan kamu.

Tahap 2
Payudara tumbuh sedikit. Puting susu mulai muncul kerana kelenjar susu serta jaringan lemak mulai terbentuk.

Tahap 3
Payudara kamu mulai membesar dan berbentuk bulat. Aerola (kawasan sekitar puting) berubah menjadi warna yang lebih gelap.

Tahap 4
Puting susu aerola bertambah besar. Puting dan aerola membentuk benjolan kedua di atas payudara kamu. Bagaimanapun tidak semua gadis akan mengalami tahap sebegini, ada antaranya yang putingnya tetap rata. Perkembangan untuk gadis sebegini biasanya terus ke tahap yang kelima.

Tahap 5
Ianya lebih berbentuk payudara wanita dewasa. Ukurannya akan menjadi bulat dan penuh.
Dipetik dari majah remaja.

Benarkah?
Saiz payu dara tentukan perwatakan

ROME: Seorang penyelidik Itali mendakwa beliau dapat mengetahui perangai seseorang wanita menerusi bentuk dan saiz payu daranya.

Akhbar Jerman, Bild, melaporkan pakar seksologi, Piero Lorenzoni berkata bentuk payu dara seseorang wanita menggambarkan karektor dirinya.

Beliau mengkategorikan bentuk payu dara kepada buah-buahan dan menyatakan lelaki boleh membuat carta horoskop masing-masing bagi mendapatkan bayangan mengenai tingkah laku seseorang wanita.

Carta buah-buahan itu bermula dengan bentuk semula jadi seperti tembikai. Menurut Lorenzoni, wanita yang mempunyai payu dara besar dan bulat seperti tembikai mungkin bersifat keibuan tetapi sebenarnya membayangkan karektor yang lebih jauh.

“Wanita jenis ini suka makan dan mahu dimanja serta sering dipuji. Bagaimanapun wanita ini tidak mahu kerap bersenggama,” katanya.

Bagi lelaki yang mahukan seseorang yang agak ceria dan sederhana maka mereka boleh memilih wanita yang mempunyai payu dara seperti buah lemon yang agak tertonjol dan ketara.

“Wanita seperti ini penuh dengan keceriaan, malah ada kalanya ketawa sendirian. Mereka sentiasa mahukan kehidupan yang seimbang tanpa kejutan,” katanya.

Payu dara yang pejal dan bujur seperti nanas menggambarkan wanita yang cerdik, kebiasaannya menumpukan kepada kerjaya tetapi tetap romantik.

“Mereka juga seorang yang setia dan jarang wanita yang mempunyai payu dara sedemikian cepat jemu dengan tingkah laku kekasihnya,” kata pakar itu.

Bagi mereka yang mempunyai payu dara seperti limau gedang yang pejal tetapi lembut kebiasaannya tidak mempunyai prestasi seks yang baik.

“Mereka mungkin kelihatan menghairahkan tetapi sebenarnya agak menjemukan serta sering mahu terperuk di rumah.

“Jenis ini lebih suka memanjakan kekasih dan mengutamakan kelembutan dan kemesraan daripada seks,” kata Lorenzoni.

Katanya wanita yang memiliki buah dada berbentuk oren jarang naik angin tetapi mempunyai keyakinan diri dan tidak begitu mengutamakan seks manakala wanita yang memiliki payu dara kecil seperti buah ceri biasanya agak lucu, amat teruja, cerdik dan menghiburkan selain pasangan baik untuk kehidupan harian serta agak ghairah.

Lorenzoni berkata, wanita yang mempunyai bentuk seperti buah pear adalah wanita yang dapat menumpahkan kasih sayang dalam semua aspek kehidupan dan taat kepada agama tetapi kebanyakan wanita seperti ini juga didapati kerap menduakan suami.

Anda Nak Mantapkan Payudara dengan Pantas? 
Gunakan AutoBP
Percuma Gel Mirifica bagi setiap pembelian
klik SINI





Saturday, January 17, 2015

Friday, January 16, 2015

Pengalaman Kisah Saya Pernah Kena Ragut





Peragut sebenarnya jenayah yang banyak berlaku di negara kita, tapi kalau kita pergi melancong ke negara luar, hampir tiada kes-kes ragut ni. Jenayah seluk saku memang lah banyak serata dunia tapi ragut ni banyak kat negara kita saja terutama di bandar-bandar besar. 

Seluk saku, dompet saja yang hilang, tapi tak ada pula kes orang kena seluk saku meninggal dunia, tapi kes ragut melibatkan nyawa seseorang, dah macam kes membunuh. Dah banyak pun perempuan yang mengandung gugur, cedera masuk longkang, jatuh motor dan meninggal dunia pun ramai... Apa lah nak jadi... kesian pada mangsa peragut tu dan keluarga mereka sendiri. 

7 Petua Mengurangkan Kedutan Di Wajah



Biasalah kalau dah tua memang akan nampak kedutan. Kedutan dan garis halus di wajah adalah masalah yang biasa dikaitkan dengan proses penuaan. Apabila umur meningkat, kolagen dan elastin di bawah kulit akan mengendur dan mengakibatkan masalah kedutan dan garis halus.

Kesannya, kulit menjadi longgar, kendur, hilang lemak, nipis dan kasar.

Wednesday, January 14, 2015

Kelebihan Siwak Gigi




Baru-baru ni aku terjumpa ubat gigi siwak, mungkin u oll pernah nampak kat pasaraya besar sekarang. Terfikir juga, bukankah siwak itu sejenis alat untuk membersihkan gigi dan sekarang ini kita ada teknologi berus gigi dan ubat gigi. Apa pentingnya siwak? Kalau nak tahu lebih lanjut mari kita baca sama-sama.
Sunnah Rasulullah s.a.w jika diamalkan pasti membawa manfaat dalam kehidupan seharian. Antara amalan yang terbukti hasil kajian saintifik moden ialah kebaikan bersiwak. Pakar sains kesihatan moden termasuk dari barat memperakui amalan bersiwak paling baik dalam memantapkan kualiti kesihatan diri. Kajian dilakukan sekumpulan pakar jantung di Veterans General Hospital, Taipei, Taiwan yang diketuai Emily Chen berjaya menyingkap rahsia kebaikan membersihkan gigi. Dr Chen berkata, membersihkan plak pada gigi secara rutin adalah satu cara mencegah serangan strok dan penyakit jantung.

Kelebihan Tea Tree Oil

 
Tahukah anda kelebihan Tea Tree pada kulit? Kandungan alami ini banyak ditemukan pada produk-produk perawatan kulit khususnya untuk kulit berjerawat dan kulit berminyak. Apa saja manfaat dan keunggulan essensial oil ini untuk kulit? Berikut penjelasan lebih mendalam tentang tea tree oil dan manfaatnya untuk kesehatan kulit. Kalau kulit jenis yang mudah sensitif dan cepat merah dan berjerawat boleh cuba guna.

Tuesday, January 13, 2015

Mengapa Lelaki Suka pada kulit yang bersih dan gebu



kulit yang lembut dan gebu memang menjadi idaman lelaki. Mana-mana lelaki boleh terasa teringin ingin memegang dan menyentuh kulit yang lembut, gebu dan halus. Bertambah lagi kulit itu jenis cerah, memang terasa nak terkam saja pada mereka. 

Sunday, January 11, 2015

5 Tips Hilangkan Jerawat dan Bekas Jerawat


Oh! Bekas Jerawat, sangatlah bahaya, sebab jerawat suka tumbuh kembali pada tempat yang hampir sama sebab dah ada ruang dan bekas yang sedia ada untuk membenarkan kumat membiak lantas mengeluarkan bekas jerawat umpana nanah. Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk mengatasi masalah ini? Adakah dengan adanya serum, krim saja dapat hilangkan bekas jerawat dengan mudah? Sudah tentu tidak...ia banyak perlukan pengorbahan masa, dan penukaran cara kita menjaga wajah setiap masa. Jadi jangan sesekali percaya dengan hanya menggunakan satu jenis krim atau serum dapat menyelesaikan masalah anda dengan begitu saja. Apa caranya jom ikut tips

6 langkah mudah buat masker guna bahan semula jadi


Pada wanita yang rajin menjaga kecantikan, pasti akan membuahkan hasilnya. Percayalah tak sia-sia luangkan masa untuk menjaga kecantikan. Anda pasti dapat jimatkan ribuan ringgit untuk rawatan ke pusat-pusat kecantikan sebab buat semuanya sendiri di rumah. Selang seli gunakan beberapa jenis masker secara semula jadi untuk rawatan wajah anda. Kali ini jom kita cuba buat masker guna kunyit.

Ya. Ia adalah resepi rahsia yang biasa digunakan untuk wanita india terutamanya bila nak kahwin. Ia biasa dicampur dengan yogurt, susu atau minyak zaitun. Mereka gunakannya untuk cerahkan kulit!

10 Tips Kuruskan Badan Secara Habit




Ramai orang pasti mencari-cara cara menguruskan badan dengan pantas, cepat berkesan tampa mengeluarkan perbelanjaan yang besar. Jadi tak hairanlah ramai yang ambil suppliment sebab ianya murah, cepat (mengikut iklan saja...) dan berkesan (mengikut kata orang saja...)
Hakikat sebenarnya ramai yang terpedaya dengan janji manis suppliments yang dapat menguruskan badan dengan pantas. Setelah beberapa bulan, ramai orang mengeluh dan ramai yang dimasukkan di hospital dan jangan yang terkejut ada yang meninggal dunia sebab makan suppliment cepat kurus punya pasal. Sebab itu ada iklan dari kerajaan mengingatkan tentang bahaya ubat-ubat kurus terhadap ekosistem fisiologi tubuh. Sebenarnya nak kurus, tukar saja habit yang biasa kita buat kepada habit yang lebih sihat dan bijak/

Saturday, January 10, 2015

Cara Kempeskan Perut, Hilangkan Selulit di Perut Dengan Pantas dan Selamat



Anda nak kuruskan badan dengan cara pantas dan menyeronokkan?

Adakah lemak di perut, pinggang dan kaki anda menjadikan anda rasa rendah diri tatkala bersama suami dan rakan-rakan anda? Cubalah bersenam zoomba beramai-ramai.
Cara ini lah yang paling pantas, selamat dan menyeronokkan tau.... :)

Sebenarnya nak kurus, tidak ada jalan yang pintas, kalau ada produk yang cepat kurus tu memanglah bahaya beb...dah terbukti dalam surat khabar ramai orang yang makan pil kurus mengalamai komplikasi badan. 

Nah! ambik kalau tak percaya, bukan setakat metro, kosmo semua akhbar dah melaporkan dah ramai orang yang cuba ada banyak masalah. Jadi jangan sesekali percaya dengan ubat-ubat kurus. Mungkin ada yang berkesan, tapi kita tak pasti adakah benar sebenarnya.

Thursday, January 8, 2015

5 Tips Menjaga Rambut Bagi Perempuan Bertudung


Bertudung dan penjagaan rambut. Ini adalah dilema bagi setiap wanita yang bertudung. Kadangkala kita terpaksa memilih antara satu. Saya respek wanita yang punyai rambut yang panjang dan cantik bertudung sempurna. Mengikut kajian jika rambut tidak mendapat cahaya matahari pagi yang bagus untuk kulit. Keadaan lebih buruk jika anda berambut panjang dan kerap pula mencuci rambut pada waktu pagi. Rambut tidak akan kering sempurna dalam masa setengah jam, tambahan lagi cuaca sejuk pada waktu itu. Jika anda membiarkan rambut kering hanya 50 peratus dan kemudian terus mengikatnya sebelum mengenakan tudung, ini boleh memudaratkan rambut. Berikut adalah panduan yang boleh anda ikuti demi memastikan rambut anda kekal sihat dan cantik walau anda bertudung.

4 Sebab Lelaki Menyimpan Janggut


Adakah anda seorang yang meminati lelaki berjanggut? Saya rasa ramai yang minat kot sebab ia boleh memberikan impak stylo dan macho...tapi mesti yang dicukur rapi dan kemas. Ada segelintir yang menyatakan lelaki menyimpan janggut dan misai akan kelihatan lebih muda daripada usia sebenar. Meski kajian mengenainya belum dapat disahkan namun jika dilihat secara rambang ia ada benarnya.

Tahukah anda kebanyakan selebriti Hollywood yang menyimpan janggut dan misai berjaya menyembunyikan usia sebenar? Nama-nama seperti George Clooney, Ben Affleck dan Bradley Cooper kelihatan 10 tahun lebih muda daripada usia sebenar mereka.

2 Cara Berkesan Hilangkan Bintik Hitam Komedo Di Wajah




Anda cantik tapi ada banyak bintik-bintik hitam di wajah...Rasa malu dan rendah diri sebab rasa orang akan perhati bintik-bintik hitam dan rasa geli dengan penampilan anda. Ya! memang ada sesetengah orang yang penyibuk nak belek-belek wajah kita.
"Eh! mengapa kau tak buat facial ke?" 
Rasa nak tampar pun ada dengan orang yang penyibuk ni kan....Tapi betul juga, penampilan wajah tu penting. Kalau wajah bersih saja, lebih mudah dan bertambah keyakinan untuk berurusan dengan ramai orang tak kira lelaki atau wanita. 

Tuesday, January 6, 2015

3 kelebihan Air Didihan dan Basuhan Beras Untuk Kecantikan dan Kesihatan


Masa tengok iklan di TV adalah salah satu iklan kosmetik terkenal mengunakan beras sebagai ramuan utama dalam kandungan kosmetik pencuci wajah. Jadi terfikir pula apa yang ada pada beras boleh mencantikkan wajah? Mesti ada khasiatnya tersendiri. Nak tahu? 

Monday, January 5, 2015

18 Teknik Senaman Besarkan Payudara


Anda suka bersenam? tapi tak tahu senaman yang macam mana boleh montokkan payudara anda. Jadi ikuti tip dalam gambar. Lakukan berulang-ulang selama sebulan, bersenam 3 kali seminggu selama sejam sehari. Insyallah, otot-otot payudara anda akan terasa tegang, kalau yang dah kendur tu akan terasa keanjalannya. Ha..ini bagi orang yang suka bersenam. 
Jom ikuti 18 Teknik Senaman Besarkan Payudara

5 Bahagian Tubuh Wanita yang Disukai Lelaki




Bahagian mana yang lelaki suka pada wanita? Nak tahu? Kita letakkan No 1 yang paling akhir sekali. 


5. Muka Tanpa Make Up
Kaum hawa, jangan takut untuk tidak bersolek ketika keluar. Adakalanya bila anda keluar dengan keadaan muka bersolek, ianya akan lebih menakutkan kaum adam. Solekan yang ringkas tapi nampak menarik boleh memukau pandangan lelaki. Tapi solekan yang tebal memang tak rasa nafsu langsung, dah jadi macam opera cina pula kan...
Wajah yang comel dan menarik dapat meningkatkan nafsu lelaki tatkala terpandang wajahnya. Maka sebab itu ramai wanita sangguh berhabisan ribuan ringgit demi wajah.
Lelaki tak suka pada wanita yang bermisai dan banyak bulu. Mereka akan suka pada wajah yang bersih dan pandai ber make up secara natural.

4 Tips Memilih Calon Suami


Kalau anda punyai perwatakan dan wajah yang menarik sudah pasti ada ramai peminat lelaki yang sudi menjadikan anda sebagai calon isteri. Tapi... bagaimana nak tahu calon suami yang terbaik? Perempuan ni, kalau terlalu ikutkan perasaan semata tak boleh dijadikan suami, sebab banyak sangat kes penipuan mangsa ayat-ayat power seorang lelaki yang bermata duitan. Jom ikuti tip berikut

Sunday, January 4, 2015

Sejarah Puteri Ayuni

2013
Salam saya nak beritahu kisah saya dalam branding Puteri Ayuni. Saya mulakan bisnes ni secara online di rumah pada tahun 2013


Mesin ni adalah versi 2013 dengan motor mesin pada tahun itu. Botol Gel Mirifica adalah paling simple yang saya gunakan. Tahun 2013 saya mampu menjual dalam 100 units. Sebelum saya menjumpai produk ini, saya telah kehilangan dalam RM30,000 dari membuat pelaburan bisnes yang salah.  

2014
Saya agak kurang fokus pada tahun ini disebabkan ada banyak ganguan, jadi pada tahun ni tak ada peningkatan dalam jualan, tapi saya dapat pelajaran dari bisnes venture yang saya lakukan pada tahun 2014 iaitu dalam bidang fesyen dan juga bahagaian catering.  


2015


Penukaran imej dan kotak pada Collagen dan Green Tea


Mirifica Gel yang terini. Gambar ini saya ambil di taman tasik di Ampang, berdekatan dengan rumah saya untuk fotoshoot iklan.  Ada banyak teknik-teknik mempromosikan produk yang saya sudah pelajari dan saya semakin berani dan bersedia mempromosikan produk kecantikan dan mesin kecantikan secara besar-besaran dalam media online dan offline. 



3 Faktor Penyebab Paha Menjadi Besar



Anda Punyai Paha Besar? Kaki anda tak nampak seksi seperti wanita yang lain. Nak pakai seluar pun orang nampak bahagian paha sebab lemaknya lebih menonjol dari bahagian lain. Bukan itu saja, nak cari seluar pun satu hal, memang susah nak cari, sebab hanya bahagian paha yang besar, perut tak sepadan dengan paha. Anda bukanlah seorang. Ada ramai yang mengalami masalah seperti anda. Ketahuilah ada 3 faktor utama paha anda besar.  

Saturday, January 3, 2015

5 Faktor Payudara Kendur



Payudara adalah asset wanita. Apa yang menyebabkan ianya satu asset, sebab hampir 90% akan rasa geram dengan payudara wanita. Tak payah cakap lelaki, budak lelaki yang berumur 3 tahun pun boleh teruja dengan buah dada yang montok dan menawan dari ibunya sendri . Jadi, sebab itulah ramai wanita yang sanggup berhabis wang ringgit semata-mata mahu memiliki payudara yang indah, sihat dan montok. Bahkan, ada di antaranya seakan tidak peduli segala risiko yang bakal menanti di kemudian hari.

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas