8 Tips Hilangkan Double Chin Yang Menyebabkan Anda Lebih Tua Dari Usia Sebenar


Anda ada banyak lemak di bawah dagu? 
Bayangkan jika lemak bawah dagu itu hilang? Mestilah nampak lebih muda dan slim. Selalunya orang akan pandang wajah dulu sebelum tengok yang lain..

Saya nak kongsikan beberapa tips untuk menghilangkan double chin, atau lemak di bawah dagu.. Sebenarnya saya pun mengalami masalah yang sama. Atikel ni nak kasi kita manfaat dan motivasi diri sendiri ...jom baca

1 Gula-gula getah bebas gula



Untuk menghilangkan dagu berlapis, ianya sangat penting untuk menjaga otot muka. Salah satu cara terbaik adalah dengan mengunyah gula-gula getah yang bebas gula. Ini kerana ia tidak akan membuatkan gigi anda sakit sebaliknya menguatkan lagi gigi dan gusi anda. Pada masa yang sama, aktiviti mengunyah gula-gula getah akan memberikan otot rahang anda senaman yang selama berjam-jam. Anda boleh melakukan aktiviti ini beberapa kali sehari untuk mengurangkan dagu berlapis dalam masa secepat yang mungkin.

2 Vitamin E

Tahukah anda bahawa pengambilan vitamin E secara harian dapat menyingkirkan dagu berlapis? Ini kerana vitamin E sangat bagus dalam meningkatkan keanjalan dan kesihatan kulit. Vitamin E boleh didapati secara semula jadi dalam sumber makanan seperti sayur-sayuran hijau, produk tenusu, beras perang dan banyak lagi. Anda juga digalakkan untuk mengambil vitamin E secara harian dengan mengambil supplemen tetapi dengan nasihat doktor.

3 Lemak koko

Anda boleh menyapu leher dan dagu dengan lemak koko a.k.a 'butter cocoa' untuk menyelesaikan masalah dagu berlapis. Cara-caranya ialah ambil beberapa sudu lemak koko dan masukkan ke dalam ketuhar mikro untuk memanaskannya. Kemudian, urut kawasan leher dan dagu dengan lemak koko yang sedikit panas perlahan-lahan. Untuk lebih efektif, pastikan anda melakukan aktviti ini beberapa minit sebelum tidur pada waktu malam dan sebelum mandi pada waktu pagi. Kegunaan lemak koko secara kerap dapat meningkatkan keanjalan kulit anda. Cubalah.

4 Susu

Susu sangat bagus untuk menegangkan kulit di sekitar kawasan dagu. Gunakan susu sebagai toner dan pakaikan pada dagu. Kemudian, urut untuk beberapa minit sebelum membilasnya dengan air suam. Satu lagi cara adalah dengan membuat 'masker' gabungan susu dan madu. Campurkan kedua-dua bahan dan gunakannya di kawasan dagu selama sepuluh minit sebelum cuci dengan air suam. Ulang proses ini sekali sehari untuk menjadikan kulit lembap dan licin serta membantu kurangkan dagu berlapis dengan cepat.

5 Tembikai

Aplikasikan ekstrak jus tembikai yang segar dengan gunakan kapas pada kawasan di sekitar dagu dan leher. Biarkan selama 15-20 minit sebelum cuci dengan air bersih. Untuk hasil yang lebih baik, gabungkan jus tembikai dengan jus epal, kemudian urut di sekitar rahang anda. Pada masa yang sama, anda juga disarankan memakan tembikai secara harian kerana ia mengandungi kandungan air yang agak tinggi. Justeru, ia membantu untuk mengusir toksin yang tidak diingini daripada badan anda serta membantu dalam penurunan berat badan.

6 Air

Untuk menurunkan berat badan dan mengurangkan dagu berlapis, anda perlu minum air secukupnya. Kajian mendapati bahawa kekurangan air boleh menambahkan berat pada muka anda dan menyebabkan dagu berlapis. Jadi, cuba untuk minum sekurang-kurangnya 8-10 gelas air setiap hari kerana ia membantu untuk mengusir toksin yang tidak diingini dari dalam badan anda. Pada masa yang sama, kawal diri anda daripada pengambilan kopi, alkohol, teh dan minuman berkarbonat secara kerap.

7 Teh hijau

Pengambilan teh hijau secara kerap merupakan salah satu cara yang berkesan untuk menghilangkan dagu berlapis. Seperti anda tahu, teh hijau mengandungi antioksidan yang kuat dan pelbagai komponen yang mempercepatkan kadar metabolisme serta membantu untuk membakar ekstra kalori. Jadi, ia memang idea yang baik untuk minum teh hijau daripada kafein. Mulakan hari anda dengan secawan teh hijau setiap hari untuk melihat transformasi dagu anda! Sumber: Mysensasi

8 Memperkenalkan Alat Exercise Buang Double Chin dengan pantas
Anda punyai double chin akibat penuaan?
Anda masih lagi muda tapi lemak banyak terkumpul bahagian wajah?
Anda pernah gemuk suatu ketika dahulu, tapi lemak di wajah meninggalkan kesan mengelebeh  seperti double chin?
Alat ini memang sesuai untuk anda!
Pernah dengar kata

" Move it or you loose it?"
"Gerakkan anggota badan anda atau anda bakal kehilangan anggota badan itu" Ini memang terbukti, bukan hanya di sesetengah bahagian yang memerlukan aktiviti senaman, malah wajah adalah amat penting dalam aspek anggota badan kerana, wajah memberikan pandangan persepsi terhadap diri anda.
Jika ada punyai double chin, sudah pasti orang akan ingat anda lebih tua dari usia sebenar anda.
Jadi gunakan alat senaman ini supaya lemak yang terkumpul di bawah dagu dapat segera dihapuskan!
Buat hanya 2 minit sehari kesannya dalam sebulan. 


Kelebihan Urutan Vibration Pada Wajah


 Menaikkan Pipi Yang Kendur, Menegangkan Kulit
Apabila otot wajah anda direnggangkan, ia akan mengurangkan kenduran di bahagian pipi. Apa yang anda perlu lakukan hanya 3 minit sehari. Namun, begitu jika kulit anda jenis yang berminyak, elakkan urutan lebih dari 10 minit. Jika kulit anda jenis biasa dan kering, anda boleh buat urutan dari 3 minit hingga 15 minit. 

Meningkatkan Aliran Darah 
 Urutan dapat meningkatkan aliran darah agar, aliran oksigen di seluruh wajah menjadi lancar. Jika anda kurang atau tidak membuat urutan, maka wajah akan lebih cepat kendur, pipi anda jatuh leper lembek dan kedutan akan lebih nampak terserlah.

Nampak Lebih Muda
Tidak dapat dinafikan jika anda kerap buat urutan wajah, wajah anda akan nampak lebih muda dari usia sebenar anda. Ini diakui sendiri. 


Inframerah adalah radiasi elektromagnetik dari panjang gelombang lebih panjang dari cahaya tampak, tetapi lebih pendek dari radiasi gelombang radio.

Kelebihan Infra Merah / Infra Red

Mengaktifkan molekul sel air dalam tubuh. Hal ini disebabkan karena inframerah mempunyai getaran yang sama dengan molekul air. Sehingga, ketika molekul tersebut pecah maka akan terbentuk molekul tunggal yang dapat meningkatkan cairan tubuh. Ini dapat melancarkan aliran darah agar sel wajah dan tubuh dapat tumbuh dengan lebih pantas. Maka tidak hairan banyak mesin kecantikan di salon rambut dan kecantikan banyak menggunakan cahaya infra merah untuk sesi rawatan yang amat mahal dan elit.


  Memperkenalkan Teknik Cahaya Infra Merah
Photon Ultrasonic
Infra Red Vibra Technology


Teknologi Tenaga Cahaya Paling Popular Di US, Eropah, Korea, Jepun dan Thailand, kini semakin popular di Malaysia


Kini anda tak perlu keluar rumah, dan habiskan ribuan ringgit untuk dapatkan rawatan wajah dan kulit muka yang cerah dan bebas jerawat dari professional

Terbukti secara saintifik, tubuh kita akan mengeluarkan tenaga dari tindakbalas cahaya infra merah dan vibration. Jadi, Sel kulit anda akan tumbuh dengan pantas mengantikan sel kulit yang rosak akibat jeragat, jerawat dan sel kulit yang berkedut. Kulit anda akan bertambah cerah, putih, seri dan anjal dan kolagen secara sendirinya akan dihasilkan dari sel-sel yang baru.

Satu penemuan inovasi kecantikan terkini dari Professor Yang, seorang pakar dalam kajian tenaga ultrasonic. Mesin ini memberikan vibration kadar 3 juta sesaat mempercepatkan aktifan sel kollagen dalam kulit. Ia telah di uji secara sah dan lulus di makmal Taiwan dan mesin yang paling terkini dan paling banyak mendapat sambutan  di Jepun, Korea, Thailand dan Taiwan 





Therapi Cahaya Photon



Tahukah anda sel tumbuhan membesar dengan cahaya? 


Cahaya warna adalah tenaga bagi kehidupan, ia mengandungi gelombang tertentu yang memberikan manfaat pada kulit. Jom kita baca apa manfaat gelombang cahaya warna. Tenaga yang luar biasa pada warna ini dapat menghasilkan sel kulit yang baru jadi anda akan menjadi lebih muda dan kedutan pun akan hilang dengan pengantian sel kulit yang baru.



Sumber cahaya photon menggunakan kadar LED berintensiti yang tinggi dan terbukti berkesan dan sekarang digunakan di salon-salon terkenal.

Sesuai digunakan untuk mendapatkan kulit yang anjal, putih, cerah, gebu, mengurangkan kedutan pada wajah, kulit muka dan mata, dan mengecilkan pori-pori akibat bekas jerawat dan parut.


Alat ini mampu berikan rangsangan pada bahagian paling bawah kulit hypodermis dengan gegaran ultra 3 juta sesaat untuk mengaktifkan kollagen dan banyakkan penghasilan kollagen di bawah kulit. 

Hasilnya ....



**Disclaimer: Everyone subject to different effect based on diet lifestyles, genetics, cleanliness lifestyle, age, gender and medical background.
**Jom kita baca Testimoni





  **Saya dah guna memang menakjubkan muka bertambah anjal, tegang, makin cerah la , kemudian terjatuh pula, tapi machine masih lagi boleh guna, baguslah mesin ni - Lizx 




**Kali pertama guna, muka nampak lebih gebu, double chin pun dah tak ada! thanks - Jane, Singapore

**Aku biasa pergi treatment di salon, memang diorang cas utk mesin ultrasonic dalam paling kurang RM150 satu sesi, itu kat salon yang cikai2 saja, kalau tempat yang cantik lagi la kena tikam habis.... Tasha

**Aku pun dah serik beli krim-krim malam dan siang ni, kulit mengelupas la...tak tahu bahan kemikal apa yang masuk dalam kulit aku....lebih baik gunakan gadget ni, nampak muka lebih bertambah muda dan pipi pun dah nampak naik, dulu jatuh macamlah aku ni tua sangat walhal baru masuk 28..- Yusrina


**Double Chin pun hilang, semenjak guna mesin photon ultrasonics, kedutan di area mata pun dah hilang. Ina memang selalu tengok komputer sebab kerja Ina programmer, bukan takat tu aja kerja pun kena bawa balik laptop, muka pun nampak tua kalau makan banyak sikit nampak pula double chin, sekarang dah tak ada lagi...thanks sebab perkenalkan mesin ni pada Ina - Ina Jakarta

**Kak, Alat ini teknologi terkini, kat spa pun guna dapat kesan serta merta, tak perlu try banyak barang kosmetik, memang jimat! - Dani


Komen dari Forum Review US, Australia dan Malaysia


**Disclaimer: Everyone subject to different effect based on diet lifestyles, genetics, cleanliness lifestyle, age, gender and medical background.

**

**






** Double Chin semakin menghilang, jerawat pun mengecut - Ida, Jakarta



 


Serum Serina Formulasi dari France, kombinasi herba Aloe Barbadensis dan Bunga Nobilis terbukti berkesan untuk mengurangkan kedutan dan menaikkan pipi yang kendur.




Kini anda dapat secara PERCUMA
Serina Serum
Setiap pembelian Orginal Photon Ultrasonic



Caranya 

1 - Sapukan Serum / Gel yang berasaskan air 
 2 - Gunakan Power Photon Ultrasonic menggunakan kekuatan tenaga warna infra red dan vibration.

Hasilnya anda dapat menikmati wajah dan kulit muka yang sihat dan anjal dengan pantas walau dengan satu sapuan. Sebab itu di salon kecantikan banyak menggunakan mesin supaya penyerapan itu jauh masuk ke dalam kulit. 

3-Sekali sesi rawatan hanya 10 minit, buat 3 hari seminggu hasilnya anda akan dapat nampak seawal seminggu hingga sebulan.

Kesan akan nampak setelah sejam penggunaan. Gunakan selama sebulan setiap hari selama 10 minit waktu anda, pasti anda akan menikmati kulit yang anjal, segar dan bebas dari kuman jerawat yang sentiasa berjangkit melalui saluran darah yang tersumbat. 

Apa yang paling penting JIMAT MASA dan DUIT tak perlu banyak kali pergi spa pusat kecantikan buat sendiri di rumah, serum yang anda beli tak perlu letak banyak dan hasilnya lebih pantas, sambil layan anak-anak atau sambil layan internet pun boleh guna!


Testimoni dari Australia

**Disclaimer: Everyone subject to different effect based on diet lifestyles, genetics, cleanliness lifestyle, age, gender and medical background.
**
**Thanks again for shipping me your products, I really do love them. "The Serina Serum was excellent for fine lines around my eyes and mouth. Plus there is something inherently luxurious about applying photon ultrasonic to your skin!". "I applied to my face the day after it was sunburned, and it kept my skin really hydrated". "Like a lot of people, I didn't take very good care of my skin when I was younger. I had a lot of skin damage like dark spots and fine wrinkles. By using the serum and photon ultrasonic, the dark spots lightened up considerably, and the fine wrinkles became much less noticeable too!" - Susan, Perth


 UNBELIEVABLE! After trying the free Serina Serum and Photon Ultrasonic, I bought these several years ago. Not so great results, as you predicted, which is what led me to research facial exercises and find your great website! I'm really starting to think that whatever positive results I did get were because of the facial contortions I had to make while using the devices. But there is one exception: the led red light therapy transformed my eye area. I no longer have bags under my eyes, dark circles, crowsfeet or hooded upper lid. Other undereye
wrinkles have significantly decreased. It definitely works around the eye area. Also, the light therapy device clears up blemishes in a couple of days, reduces redness caused by sensitivity to skin care products or other causes. Helped my skin tone, too. But did nothing for other wrinkles, nasal labial folds, or sagging! - Seeker 



Aku dah guna neckline slim, memang berkesan dulu memang ada macam ketulan di bawah dagu, ingat nak buat operation buang lemak, tapi since beli barang ni, simple aja alat ni, tak perlu nak menghabiskan duit buat treatment. Sendiri-sendiri saja pagi-pagi aku pump dagu kasi mantap. - Julia

Alat ini simple dan murah saja dari pergi salon kecantikan buat facial dan urutan wajah kan... lagipun hari-hari aku boleh buat dan kesannya memang berbaloi beb! Aku puas hati. - Miss XXX




5 comments:

  1. thanks sis, dah guna memang lemak kat bawah dagu menurun...rasa macam bertambah muda aku...

    ReplyDelete
  2. tumpang tanya . dekat mana eh boleh beli benda ni ? and how much it is ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh whatsapp +6018 263 7833 atau boleh ke http://feredeabeauty.blogspot.my

      Delete
  3. Dah cuba buat kat area pipi, dah nampak naik, sebelum ni pipi akak dah kendur, maklumlah dah mencecah 40an...semuanya dah kendur.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...