Sunday, January 11, 2015

5 Tips Hilangkan Jerawat dan Bekas Jerawat


Oh! Bekas Jerawat, sangatlah bahaya, sebab jerawat suka tumbuh kembali pada tempat yang hampir sama sebab dah ada ruang dan bekas yang sedia ada untuk membenarkan kumat membiak lantas mengeluarkan bekas jerawat umpana nanah. Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk mengatasi masalah ini? Adakah dengan adanya serum, krim saja dapat hilangkan bekas jerawat dengan mudah? Sudah tentu tidak...ia banyak perlukan pengorbahan masa, dan penukaran cara kita menjaga wajah setiap masa. Jadi jangan sesekali percaya dengan hanya menggunakan satu jenis krim atau serum dapat menyelesaikan masalah anda dengan begitu saja. Apa caranya jom ikut tips




1 Exfoliate
Exfoliate atau menggosok wajah dengan scrub (peeling) seringkali membantu menghilangkan bekas jerawat, mengangkat kulit mati dan mengurangi dalamnya lubang bekas jerawat. Tapi hati-hati jangan menggosok terlalu keras karena dapat membuat hilangnya minyak di wajah yang dapat memicu kulit kering. Cara yang mudah untuk buat exfoliate adalah menwap kan dulu wajah anda agar segala liang-liang kulit yang tersumbat dengan nanah dan kotoran dapat dibuka dan seteruskan jatuh dengan sendiri. 

2- Konsumsi Makanan Berserat
Serat bermanfaat untuk mengusir racun dari tubuh yang menyumbat pori-pori kulit. Bila tersumbat, pori-pori kulit akan membengkak, pecah, dan meninggalkan bekas jerawat. Banyak makan sayuran dan buahan dalam menu makanan harian. Tepek-tepek krim berunsurkan herba saja tak cukup beb...kenalah makan sekali barulah kulit kita dapat melawan segala kuman dengan mudah. 

3 Bersenam
Olahraga membantu meningkatkan asupan oksigen dan nutrisi yang disebar ke seluruh jaringan tubuh, termasuk kulit. Berkeringat hasil dari berolahraga juga berfungsi sebagai detoksifikasi kulit yang membantu mencegah pembentukan jerawat.

4- Menghindari Sinar Matahari
Sering terpapar matahari bisa menyebabkan noda hitam di wajah. Bila beraktivitas luar ruangan gunakan tabir surya atau pelindung kepala seperti topi untuk mengurangi tingkat paparan dari matahari.

5 -Jangan Menyentuh Jerawat
Jari Anda mengandung bakteri di sela kuku dan meningkatkan risiko jerawat muncul. Memencet jerawat pun juga dilarang karena dapat menyebabkan peradangan yang menimbulkan risiko bekas jerawat. 

6 - Gunakan Masker secara semulajadi atau dari bahan semulajadi tiga kali seminggu, untuk penyerapan yang lebih mendalam gunakan photon ultrasonics, dan mesin wap yang berkesan. klik 
Buang Bekas Jerawat, Jeragat, Kedutan

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas