3 Tips Hilangkan Jerawat Pasir


Anda pernah mengalamai jerawat pasir? Rasa tangan ni gatal kan nak kopek-kopek jerawat pasir ni...tapi sebenarnya tak boleh sebarangan kopek dengan tangan anda tau...mesti ada cara nya. 
Jerawat pasir sebenarnya hampir samsa dengan jerawat. Perbezaannya jerawat pasir tumbuh di wajah dengan jumlah yang banyak dan saiznya kecil-kecil. Banyak terdapat di sekitar pipi dan dahi. 

Jerawat ini boleh menjadikan kulit anda tidak licin dan halus dan gebu. Jadi kebanyakan orang tempek bedak foundation untuk memberikan kulit yang halus dan gebu. Tapi awas sekirannya anda tidak basuh make up yang tebal ini dengan betul, jerawat kecil ini akan bertambah banyak dan ada kalanya menjadikan jerawat yang lebih besar pula. 

Cara nak hilangkan jerawat kecil 
Ambil hampas green tea ini

1) Gunakan Scrub
Scrub dapat membantu mengeluarkan kulit mati. Baik digunakan di seluruh badan. Cara yang terbaik untuk anda menyental kulit kulit mati adalah mengunakan pencuci scrub. Tapi lagi bagus kalau anda buat sendiri scrub. 

Caranya anda boleh gunakan teh hijau dan tepung jagung. Campurkan keduan bahan ini mengunakan sedikit air, dan gosokkan seluruh badan anda. Tambahkan sedikit essential oil untuk menambahkan keharuman pada badan anda.







2) Gunakan hot and cold steamer. 

Ini adalah cara yang terbaik, bila kita steam wajah, dapat merawat wajah, membuang kulit mati dan sisa kotoran yang sukar di buang. Wap dapat membuka liang roma dan membersihkan kotoran dengan sedalamnya. Jadi sekirannya anda punyai jerawat pasir dan selalu guna foundation, disarankan anda gunakan selalu agar kulit anda bertambah licin, lembut dan gebu. 

Selamat mencuba

Faedah wap
1 - Pembersihan terperinci kulit menjadi lebih menanwan,segar,
2 - Mengeluarkan toksid dalam badan seperti aluminum,cadmlum,
3 - Menyembuhkan luka-luka luaran atau parut-parut luar kulit
4- Melancarkan peredaran darah

Peluh yg keluar semasa berada dalam sauna steamer bukan sia-sia. Seperti yg diketahui, pori-pori yg membesar dan mengeluarkan peluh itulah akan mencantikkan kulit. Tapi di samping itu, turut keluar bersama peluh ialah toksin yg ada dalam tubuh kita. Kesannya kulit akan menjadi cerah & bersih. 
Kalau pernah pergi mana-mana facial salon, wap ini adalah alat wajib sebelum mereka membuang sel-sel mati yang menyakitkan. Tapi lebih mudah sekirannya anda menggunakan wap di wajah sentiasa. 

Boleh juga digunakan di rambut agar rambut lebih lembut semasa disapukan treatment. 
Buat apa bayar mahal untuk treatment rambut? Beli aja conditioner untuk treatment dan wapkan rambut bahasan tadi dengan tuala dan pasangkan steamer. Anda seolah-olah berada di salon tapi di rumah sendiri.


Mesin ini punyai dual fungsi
Steamer panas - membuka pori-pori supaya mudah mengeluarkan black head atau white head, tompok hitam yang kurang menyenangkan.
Steamer sejuk - menyejukkan wajah dan sesuai digunakan bersma dengan mask. Sapukan mask kemudian gunakan steamer sejuk untuk menyejukkan wajah. Bintik-bintik merah dan juga jerawat yang panas itu lebih mudah disejukkan.

Berminat whatsapp 6018 263 7833


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...