4 Cara Buat Masker Guna Beras Dan Madu, Putihkan Wajah Secara Semulajadi



Adakah anda punya masalah jerawat? Atau nak putih dengan cara semulajadi? Dan murah?
Anda boleh cuba buat masker sendiri guna beras. Saya nak kongikan kelebihan beras dan madu pada kulit hasil kajian saya. 




Memutihkan kulit
Mengecutkan jerawat
Mengurangkan kedutan 
Menanggalkan bintik hitam di wajah

Saya percaya semua orang ada stok, beras, madu di rumah. Syaa nak kongsikan bagaimana buat masker sendiri. Caranya


Beras putih 3 genggam:  Untuk hasil terbaik, Ambil beras yang bebas bahan pemutih dan pengawet. Jadi sebaiknya dapatkan beras yang belum diproses kalau boleh di sawah. Memang payah la kan...tapi tak mengapa beras di rumah pun boleh. 

Madu asli sediakan secukupnya:  Hanya Gunakan madu asli, dimana bahan alami ini akan menutrisi kulit wajah, menjadikan kulit anjal, dan anti radang. Fungsi madu untuk mengentalkan, sekaligus menutrisi kulit. Namun jika Anda ada masalah nak dapatkan madu asli, madu biasa yang beli di kedai pun ok. Sebenarnya buat sendiri di masker dirumah jauh lebih murah dengan menggunakan barang-barang yang ada dalam rumah saja.


Cara membuat:

1) Rendam beras dalam wadah dengan air secukupnya biarkan terendam semalaman. Keesokan harinya beras sudah menjadi lunak, tumbuk dan haluskan hingga rata, setelah itu jemur dibawah terik matahari hingga kering. Simpan dalam wadah jika telah kering.

Cara pemakaian:

2) Ambil 2 sendok tepung beras yang telah Anda buat, campurkan 2 sdm madu asli dan aduk hingga rata menjadi pasta. Boleh juga ditambah dengan minyak zaitun, hingga cukup kental untuk dapat dioleskan pada wajah.

3) Sapukan pada seluruh wajah dan leher Anda, namun agak jauh dari mata dan bibir. 
Biarkan masker ini hingga 20 atau 30 minit, setelah itu bilas dengan air hingga bersih. Keringkan dengan cara ditepuk-tepuk dengan handuk kering.

Cara perawatan wajah ini boleh Anda lakukan 1 minggu sekali secara rutin untuk mendapatkan hasil yang maksimal. Manfaat masker beras ini tentu saja sesuai dengan tujuan kecantikan, seperti mengencangkan, melembutkan, mencerahkan kulit wajah dan mencegah jerawat. Walaupun Mungkin hasilnya tidak secepat kosmetik buatan pabrik, namun cara ini dijamin aman dan akan membuat Anda nampak cantik dalam jangka masa sebulan. Percayalah, bahan asli lebih banyak manfaat kerana ianya tampa menggunakan pengawet dan kemikal sepertimana terdapat pada kosmetik yang ada di pasaran. 

4)  Sapukan di wajah anda menggunakan ultrasonic machine untuk menyerapan yang lebih mendalam. 
Atau tempek saja guna tangan anda sendiri. Tapi jangan lupa basuh tangan dari kuman.

Nah! lengkap satu cara untuk anda jimatkan ratusan ringgit untuk pergi ke spa, buat 3 x seminggu. Hasilnya lebih menakjubkan berbanding dengan rawatan spa. Jadi anda boleh jimat....
Tips ini adalah untuk isteri orang, career woman yang tak ada banyak masa dan nak jimat. 
Nak tahu kelebihan photon ultrasonic Mesin ini memberikan vibration kadar 3 juta sesaat paling pantas di dunia mempercepatkan aktifan sel kollagen dalam kulit. Setiap warna, merah, biru, dan hijau punyai kekuatan tenaga yang tersendiri bila di letakkan dekat dengan kulit anda. 
Berminat klik  gambar


Hasilnya bintik hitam akan tertanggal dengan sendiri

1 comment:

  1. terima kasih atas perkongsian nak cuba
    camne nak beli photon?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...