Saturday, January 28, 2017

Lawak Pendek Pakai Tudung

Lawak Pakai Tudung :)  :)
Aisa nekad ingin berubah, hari ini dia nekad akan pakai tudung. Dia sudah ada beberapa set tudung yang bakal diragakan besok.
Alat solek yang matching dengan warna tudung pun sudah ada.
Besok dia ingin menjadi seorang yang baru ya... seorang yang lebih baik.
Aisa: "salah ke apa yang saya buat? Salah ke saya berubah…?”
Jas: "apa masalah ko ni?
Aisa: "aku tak tahu mengapa, aku dah berubah, aku dah pakai tudung, tapi orang laki asyik ngorat aku lagi...Aku jalan ada je yang pandang aku lain macam. Ramai yang tertawakan aku.... I mean kita kat Malaysia hokey, kalau kat US ke aku faham la diorang tak suka wanita bertudung cam aku...,"
Benci!!! apa salah aku????
Jas: "ish, ish ish... kesian!" Kau nak tahu sebab apa?
Aisa: "Ya, ... apa sebab nye? apa?"
“Kau tu jantan la bodoh!!!!! Pakai tudung ke tak pakai ke..tak de beza." hahahahaha
Aisa: "Kalau aku nak berubah camne?"
Jas: "Bengong ^%$^&%&^**& ko tanya ustaz la..."
 

Friday, January 27, 2017

Tips Perkahwinan: 9 Petua Naikkan Seri Wajah Untuk Bakal Pengantin




Pada hari perkahwinan, pastinya pengantin menginginkan keserian muka terserlah. Ketahui tips berguna bagi mendapatkan hasil yang baik pada hari bahagia anda.

Eh, kenapa suram benar muka pengantin tu? Muka nampak penat je – Mak Cik Leha

Whops! Apa perasaan anda kalau tetamu yang hadir majlis resepsi anda, dan terdengar pula mereka memberi komen sebegini? Muka penat? Suram? Oh sedihnya hati! Siapa yang mahu di hari bahagia mereka tampak suram tidak bermaya, meskipun untuk menyediakan kesempurnaan majlis memenatkan badan, tapi mestilah paling utama pengantin ingin tampak berseri dan menawan di hari bahagia.

Jangan bimbang sayangku sekalian, kerana admin akan kongsi petua-petua serta tips moden dan tradisional yang boleh anda semua amalkan untuk tampak manis jelita serta berseri-seri di hari bahagia.

4 Tips Kewangan Penting Untuk Generasi 90’an



Sedarkah anda bahawa saban tahun, perbelanjaan semakin meningkat dan sebenarnya anda sangat memerlukan perancangan perbelanjaan yang betul bagi mengelakkan anda terduduk di penghujung hari.
Jika anda tidak mahu menyesal di kemudian hari, berusahalah untuk mencari alternatif agar anda dapat merancang masa depan yang lebih cemerlang. Oleh itu, kami kongsikan dengan anda beberapa tips untuk sama-sama kita amalkan.

Thursday, January 26, 2017

Kos Buat Pelamin Cantik Ini RM200 Sahaja, Hanya Pakai Tisu!



Kahwin ni sekali je seumur hidup dan kalau boleh mesti la nak pelamin yang cantik-cantik supaya boleh diingati sampai bila-bila.

Memilih pelamin bukan tugas mudah. Perlu ambil kira pelbagai faktor antaranya tema, warna, bajet dan lain-lain.

Mesti ramai yang terkejut jika kami katakan bahawa kos keseluruhan pelamin cantik ini hanya sekitar RM200 je. Kalau anda ni jenis kreatif, anda boleh DIY je pelamin sendiri.

Tampar Wajah 50 Kali, Rahsia Kulit Cantik Wanita Korea!


Tidak dapat dinafikan kulit wanita Korea antara yang tercantik. Memang cemburu melihat kulit wajah mereka yang lembut, putih dan bebas cela.
Walaupun wanita Korea terkenal dengan pembedahan plastik, namun ia hanya untuk mendapatkan wajah yang cantik je. Ia tidak membuatkan kulit nampak cantik.

Wednesday, January 25, 2017

5 Cara Berkesan Kuruskan Badan Ketika Tidur!



Tidur Pun Boleh Kurus?
“Susahnya nak kurus. Dah cuba macam-macam cara pun tak turun-turun berat badan”.
Tahukah anda, jika anda kurang tidur dalam masa seminggu, berat badan anda akan naik sebanyak 1 hingga 2 kilogram.
Tidur yang cukup sangat penting untuk tubuh dan anda boleh cuba 5 cara mudah yang pastinya berkesan untuk kuruskan badan ketika tidur.

7 Cara Mudah Untuk Buang Lemak Degil Pada Peha!



Peha Besar? 
Malunya! Bahagian atas tubuh langsing, tapi bila tengok je peha, dah macam batang pinang.
Apa sebab peha anda jadi terlalu besar? Adakah faktor selalu duduk dan tidak lakukan senaman?

Tak payah tunggu lagi. Lakukan 7 cara mudah yang akan kami kongsikan ini untuk dapatkan peha yang kecil dan bebas dari lemak degil!

Tuesday, January 24, 2017

5 Kebaikan Jika Anda Bergelar Ibu Pada Usia 20-an!



Sekarang ni ramai wanita yang baru berusia 20-an sudah bergelar ibu. Bukan perkara pelik dan luar biasa jika baru berusia 20 tahun sudah memiliki cahaya mata.
Ada yang cakap jadi ibu di usia muda ni bukan perkara yang best sebab belum puas lagi nak berseronok.
Tapi sebenarnya ada banyak kelebihan bagi wanita yang sudah bergelar ibu di usia 20-an!

KAJIAN: Individu Kurang Kawan Hidup Lebih Bahagia, Mewah!

Cuba korang lihat, berapa ramai kawan yang korang miliki. Tidak kira la sama ada di pejabat, rakan sekolah atau pun di media sosial. Mesti ramai kan?



Bagusnya ramai kawan. Lagi ramai kawan, lagi la gembira dan bahagia. Tapi korang silap!!
Lebih ramai kawan, buatkan korang rasa tidak bahagia. Macam mana tu?

Monday, January 23, 2017

7 Tips Cemerlang dan Persediaan Menghadapi Peperiksaan



1. Semak jadual
Menyemak jadual peperiksaan penting bagi menentukan masa cukup untuk belajar, khususnya pada saat-saat akhir ini. Latihan mesti diteruskan mengikut kertas peperiksaan yang akhir diduduki terlebih dulu. Ini kerana apabila tiba hari peperiksaan, calon akan belajar subjek yang akan diuji pada hari pertama peperiksaan.
Jika melakukan demikian, bermakna anda telah membuat persiapan yang menyeluruh dan tidak ada subjek tertinggal atau tidak dipelajari.


2. Kunci peperiksaan
Apakah kunci kepada peperiksaan? Peperiksaan menuntut calon membuat banyak latihan dan ulang kaji bagi mengingati pelajaran lalu, selain mengelak diri daripada lupa fakta ketika menjawab soalan.
Oleh itu, anda jangan jemu untuk terus membuat ulang kaji, terutama menggunakan kertas peperiksaan tahun terdahulu atau soalan seiras. Langkah itu akan membiasakan anda dengan soalan standard, di samping membolehkan ingatan anda kekal dan berpanjangan.

Perkara Yang Buatkan Wanita Nak Sangat Berkulit Putih!



Sekarang ni dah berlambak sangat produk untuk putihkan kulit di pasaran.
Kalau dah macam-macam jenis produk putihkan kulit, mesti la disebabkan oleh banyak permintaan.
Kalau kita tengok sekarang ni, ramai wanita yang berlumba-lumba nak putihkan kulit dan sanggup berhabis duit.
Apa sebabnya dorang ni nak putih? Kulit gelap tak cantik ke? Kena tahu 5 sebab penting ini!

Friday, January 20, 2017

Perkara Anda Perlu Buat Kalau Nak Jadi Kaya!

Semua orang berangan-angan untuk jadi jutawan atau, setidak-tidaknya, hidup senang-lenang sehingga tua dan dapat pula mewariskan kekayaan kepada anak-anak.


Tetapi berapa ramai yang dapat mengejar cita-cita itu? Bagaimana Mark Zuckerberg, Bill Gates atau Richard Branson boleh jadi jutawan?

Portal akhbar terkenal Sydney Morning Herald mendedahkan tujuh tabiat yang diamalkan oleh mereka yang pernah berusaha keras menjadi jutawan.

Cara Berkesan Bakar Lemak Dalam Masa Sehari!!!


Setiap kali makan banyak terutama makanan yang berlemak, tinggi kolari, jangan tunggu lama untuk membakar lemak yang terbentuk dan makin menimbun.


Jangan dibiarkan sebab itulah punca perut buncit dan menggeleber.

Sebelum itu terjadi, lakukan cara paling berkesan dan mudah untuk membakar lemak yang anda boleh lakukan setiap hari!

Thursday, January 19, 2017

Sebab-Sebab Wanita Perlu Lakukan Senaman Squat !



Setiap wanita inginkan tubuh badan yang menarik dan langsing, tapi malas nak bersenenam.
Tapi sebenanarnya ada satu senaman mudah yang wanita boleh lakukan untuk miliki tubuh badan ideal.

Tanda Anda Jenis Yang Suka Tayang Hubungan Cinta!


Cinta membuatkan seseorang itu buta dan hanyut sehingga lupa dengan keadaan sekeliling.
Tapi, sekarang ni dah macam satu trend bila ada diantara anda yang jenis suka menunjuk hubungan cinta pada umum. Kalah pasangan artis.


Jangan kerap sangat muat naik gambar atau video anda dan pasangan di media sosial, lama-kelamaan sikap anda tu buat orang rasa menyampah!

Wednesday, January 18, 2017

5 Kebiasaan Membuatkan Badan Anda Menjadi Gemuk!

Jangan Terkejut, 5 Kebiasaan Ini Buatkan Badan Anda Jadi GEMUK!


Ramai yang anggap cara pemakanan jadi punca berat badan naik dan badan anda jadi gemuk.
Anda silap! Sebenarnya ada perkara lain tanpa anda sedar jadi punca kegemukan.
Kena perhatikan tabiat dan perkara yang menjadi kebiasaan anda tu, takut-takut jadi lagi gemuk!

Sikap Yang Membuatkan Wanita Jadi Tak Cantik !


Nak jadi cantik senang je, pakai mekap pun boleh cantik. Tapi kalau muka dah cantik, perangai menjengkelkan, terus jadi tak cantik.



Cantik bukan hanya pada rupa sahaja, tetapi dari segi peribadi, sikap dan adab seseorang.
Jadi, untuk wanita-wanita di luar sana, kena ambil tahu apa 5 sikap yang boleh buatkan anda jadi tak cantik!

Tuesday, January 17, 2017

Komitmen Dalam Alam Perkahwinan

Perkahwinan = komitmen. Kalau rasa-rasa tak sanggup nak bagi komitmen sila membujang. Sila tengok korang ni betul-betul bersedia atau tak nak berkahwin:


1) Bangun tido pukul 9,10,11,12. Jangan siapa-siapa pun kacau aku tido kalau tak aku mengamuk. Tak sanggup berjaga malam menyusukan anak, tukar pampers anak, layan kerenah anak main/mengamuk sedangkan esok pagi-pagi korang kena bangun awal pergi kerja/kelas. Maaf. Anak korang terutamanya bayi tak pernah kenal erti siang/malam. “Janji korang kena layan aku,” kata bayi-bayi tersebut. Ini tertakluk kepada kaum ibu dan bapa dan bukan hanya tugas seorang ibu sahaja.

Cara-Cara Dapatkan Keberkatan Dalam Perkahwinan

Admin nak share kan sikit cara-cara macammana nak dapatkan keberkatan dalam perkahwinan tu sendiri. Sebenarnya benda-benda ni bermula dari majlis perkahwinan korang tu sendiri sebenarnya.



1) Betulkan niat. Kahwin kerana Allah, kerana sunnah Rasullullah.

2) Jangan tinggal solat time majlis! Kau tu raja sehari je..bukan Raja Seluruh Alam! Siapa Raja Seluruh Alam kau??

3) Tinggalkan benda-benda lagha. Nyanyi-nyanyi, karok-karok, menari joget lambak semua.. Kita nak tarik rahmat Allah..


Monday, January 16, 2017

Tips Belajar Berkesan Dalam Belajar Berkumpulan(Study Group)

Dalam edisi Tips Pelajar Cemerlang kali ini admin  ingin berkongsi Tips Berkesan Belajar Secara Kumpulan (Study Group) .


Belajar secara kumpulan adalah salah satu kaedah belajar yang mampu mengurangkan rasa bosan dan menguatkan daya ingatan. Murid-murid yang berada di asrama umpamanya perlulah memanfaatkan kaedah ini kerana mereka lebih berpeluang berada dalam kumpulan sama ada pada waktu petang atau malam semasa menghadiri kelas persediaaan. Kebanyakan murid menganggap belajar secara kumpulan ini merugikan masa atau tidak mampu memberi tumpuan. Sebenarnya belajar secara kumpulan memerlukan perancangan yang rapi serta kerjasama yang erat daripada anggota kumpulan.

Tips Putihkan Kulit Secara Semulajadi

Ramai yang idamkan untuk punyai kulit yang putih bak sajli untuk menawan hati suami dan buah hati kan. Sebenarnya ada cara yang sangat mudah untuk dapatkan kulit puti gebu gebas ini , tidak perlu mengeluarkan belanja yang besar. Ini saya kongsikan cara putihkan kulit dengan semulajadi dan bahan yang sangat mudah di dapati. Lepas ini ramai yang cemburui anda tau .



Tak perlu nak berbelanja banyak untuk nampak cantik. Anda boleh je nak kelihatan cantik dan cerah dengan hanya menggunakan barang-barang yang terdapat di dapur anda tu.

Friday, January 13, 2017

Teknik Menyimpan Duit Untuk majlis Perkahwinan

Setiap orang pastinya pada satu ketika akan melangsungkan perkahwinan. Tetapi sejauh manakah anda bersedia untuk berbelanja besar bagi majlis perkahwinan anda? Adakah anda ingin bergantung kepada ibu bapa semata-mata? Atau anda sedang berkira-kira untuk mengambil pinjaman peribadi sebagai modal majlis perkahwinan anda?


Jika anda kini baru berusia awal 20-an, anda boleh gunakan cara-cara ini untuk menyimpan duit untuk majlis perkahwinan anda. Saya sarankan tidak kira anda lelaki atau perempuan, anda perlu menyimpan duit untuk majlis perkahwinan anda. Yang perempuan jangan hanya harapkan ibu bapa dan bakal suami semata-mata. Berikan juga sumbangan anda dalam majlis perkahwinan anda. Lebih-lebih lagi jika anda mahukan majlis perkahwinan yang istimewa.

Rahsia Mempercepatkan Jodoh

“Oh, dimanakah bakal imamku?”
“Ahh, pabila terpandang dia, rusuk kiriku terus bergetar..”
Allah sudah ada rencana yang lebih baik soal jodoh kita.

Itulah antara celoteh dan senda gurau yang sering kita dengar dalam kalangan muda mudi hari ini. Soal jodoh pasti menjadi bualan harian, terutamanya kepada yang masih belum bertemu pasangan sehidup semati mereka.


Ada yang terus-menerus mencari. Ada juga yang berserah sepenuhnya. Jodoh itu rahsia Allah. Namun, perlu ada doa seiring usaha termasuklah 13 amalan rahsia ini yang boleh anda cuba amalkan untuk ditemukan jodoh.

Thursday, January 12, 2017

9 Langkah-Langkah Bangun Pagi Dengan Mudah

Pada hakikatnya tidak ada yang salah dengan menjadi burung hantu — aktif bergerak di malam hari tetapi tidur di malam harinya — tetapi masalahnya anda harus harus mematuhi jadual yang biasanya berkisar di siang hari di seluruh dunia. Jika haiwan lain seperti burung-burung dan ayam itik mula membunyikan suara masing-masing di awal pagi semata-mata untuk mula mencari rezeki, mengapa tidak anda?



Bukankah bangun pagi itu banyak manfaatnya? Untuk sesiapa yang merasa sukar untuk bangun di awal pagi ? Berikut 8 cara yang lebih menyenangkan untuk bergabung dengan golongan makhluk pagi seperti beburung dan ayam itik.

Tanda-Tanda Penting Kehamilan

10 tanda penting kehamilan



Ramai wanita yang baru hamil tidak mengalami sebarang simptom awal kehamilan. Sesetengah yang lain pula tidak perasan sebarang tanda kehamilan selama beberapa minggu. Berikut ialah beberapa tanda awal kehamilan. Anda mungkin mengalami kesemuanya, sesetengah daripadanya, atau tiada langsung simptom-simptom kehamilan ini.

Wednesday, January 11, 2017

pk24-Semula jadi Krim Mengetatkan Miss-V

Semakin banyak wanita mencari cara-cara untuk meningkatkan badan mereka untuk membina semula keyakinan seksual mereka.


Membantu wanita mendapatkan semula seksualiti muda mereka : pk24

Cara Elakkan Berat Badan Naik Selepas Kahwin

Berat Naik Selepas Kahwin? Amal Tip Ini Berat Naik Selepas Kahwin? Amal Tips Ini!




Pertambahan berat badan yang cukup drastik memang menjadi masalah yang sering dihadapi oleh pasangan yang sudah menikah. Menerusi Boldsky.com, berat badan meningkat ini disebabkan oleh perubahan hormon yang terjadi selapas berkahwin.

Tapi yang kononnya gemuk sebab bahagia berumah tangga bersama orang dicintai itu hanya untuk sedapkan hati sendiri ya, hakikatnya cara pemakanan korang secara berlebihan adalah jawapan sebenar.

Tips Menambah Ketinggian Badan

Tips Untuk Meninggikan Badan.

Dah cuba macam-macam cara nak tambah ketinggian tapi tak jadi jugak. Nak tahu cara nak tambah ketinggian? Apa kata korang cuba amalkan tips yang admin nak kongsikan dengan korang ni.


Tuesday, January 10, 2017

PK24 Natural 24-Hour Vaginal Tightening Cream

 pk24…pk24…pk24

pk24 adalah yang pertama dan hanya diuji secara klinikal, anti-penuaan krim peremajaan faraj digubal untuk hidrat dinding vagina dalaman dan mewujudkan kemudaan dan mengetatkan. pk24 adalah campuran yang selamat dan proprietari bahan-bahan, yang dikeluarkan di Amerika Syarikat untuk memastikan kualiti yang selamat.


Krim ini adalah:
. Ringan dan tidak menjengkelkan
. Mudah untuk digunakan
. Cepat bertindak dan tahan lama

Masalah Keputihan Dikalangan Remaja

Di sini admin nak tanya , siapa ada masalah keputihan??Ramai kannn…Ok..Jom baca apa yang admin cuba nak kongsikan dengan korang semua. Masalah ni sangat lah penting bagi ramaja atau wanita di luar sana. Penting tau!!!




Rata-rata jika diambilkira latar belakang seseorang gadis remaja yang datang dari keluarga melayu Islam, maka tidak hairanlah remaja tersebut kurang mendapat pendedahan dari aspek penjagaan organ kewanitaannya disebabkan oleh perasaan malu hendak bertanya, terlalu berahsia dan di dalam kebanyakan keluarga melayu Islam juga didapati ianya menjadi satu perkara yang tabu dan kurang sopan jika dibicarakan secara terbuka.Akibatnya, ramai gadis remaja berada didalam dilema kerana tidak mendapat informasi yang tepat dan sering keliru tentang aspek kesihatan organ kewanitaanya yang akhirnya menjadikan mereka kurang perihatin tentang masalah jangkitan keputihan serta penjagaanya.

Monday, January 9, 2017

Top 5 Belajar Last minute

BELAJAR LAST MINUTE…???!
“Jangan tunggu hujung-hujung baru nak belajar!”.
 “Jangan sudy last minute!”.
 “Study last minute tak paham apa aih!”.
 “Buat penat ja study last minute, baca nak kena baca der”.
 “Nak study, kena mula dari awal, and kena selalu ulangkaji, baru senang faham dan ingat.”

BETUL!!


Inilah nasihat-nasihat baik yang tak diikuti pun oleh kebanyakan pelajar, termasuklah admin sendiri. Hahaha. Bukannya tak tahu, tapi tak mahu. Jadi, semua disimpan hingga ke saat terakhir, barulah kalut nak baca. Jadi, kali ni admin nak share rahsia macam mana nak study kalau dah last minute. Jom layan!!

Tips Mudah Menjaga Bayi Baru Lahir

Admin nak kongsikan tips menjaga bayi baru lahir bagi ibu-ibu yang baru melahirkan anak yang pertama kali nya... 

Okey..Cara menjaga bayi baru lahir ni adalah berbeza dengan cara menjaga anak kecil yang makin membesar. Mereka memerlukan penjagaan yang lebih rapi kerana ini pertama kali mereka berada di dunia, setelah sekian lama berada di dalam rahim ibu mereka.


Proses penjagaan ini memerlukan si ibu untuk punyai kesabaran, ketekunan, kegigihan serta kekuatan untuk melakukan tugas-tugas yang agak rumit dan memenatkan, tetapi berbaloi dek kerana dapat melihat proses pembesaran si manja berlaku di depan mata.

Cara Hilangkan Kedut Di Dahi & Bahagian Mata Lebih Cepat

KEDUT..??? KEDUT…???  KEDUT..???

Wanita cukup sensitif kalau 'komen lebih' bab kedut di kulit wajah. Kedut paling ketara adalah di bahagian mata dan dahi, walau pun you all masih muda. Pasti ada!


Selepas ini you all boleh atasi masalah ini dengan rujuk petua yang menggunakan bahan ini untuk lebih jimat dan selamat pada kulit wajah...

Friday, January 6, 2017

Tips Hilangkan Stretch Mark Dengan Cepat

Stretch mark adalah garisan-garisan putih yang muncul pada kulit. Selalunya stretch mark ini akan menyerang wanita hamil kerana kulit merenggang akibat rahim mengembang dengan kadar yang agak cepat. Perubahan hormon sewaktu mengandung menyebabkan garisan stretch mark akan berwarna merah, ungu atau merah jambu. Kawasan badan yang sering timbul stretch mark adalah perut, peha, payudara, lengan dan  punggung. Kadang-kadang agak seram melihat stretch mark ini. Adakalanya nak berpakaian seksi di hadapan suami pun agak malu.


"Perut saya dah tak cantik. Banyak betul strech mark selepas bersalin hari itu. Macam mana nak hilangkannya?"

"Macam mana nak hilangkan strech mark kat perut ni? Tolonglah saya. Buruk benor perut saya ni."

Ramai orang ada masalah macam ni kan…? Ada yang merungut, ada yang tak percaya perut dah menjadi hodoh dan sebagainya. Pelbagai perasaan yang kurang menyenangkan menyelebungi diri mereka.  Inilah antara harga pengorbanan yang terpaksa dibayar seorang ibu untuk melahirkan zuriatnya. Jangan merungut! Nanti kurang pahala tau! Banyak pahala Allah kurniakan kepada ibu yang melahirkan zuriat. Ada caranya nak hilangkan strech mark dengan cepat selepas bersalin ini. Korang kena la baca entri ni sampai habis tau dan boleh amalkan untuk hilangkan strech mark pada perut korang tuuu…

Senarai Untuk Persediaan Majlis Kahwin

Salam sayang semua... Hari ini admin nak kongsikan senarai untuk persediaan majlis perkahwinan.  Mungkin senarai persediaan ini sedikit sebanyak boleh membantu korang.


Majlis tinggal 6-7 bulan lagi tapi satu persediaan pun tak buat. Rasa macam awal sangat, tak tahu nak mula dari yang mana kan. Disebabkan ini adalah pengalaman pertama (kawin sekali je ye) kita kenalah rancang majlis dengan sebaiknya, boleh minta pendapat dari orang yang dah ada pengalaman selain daripada keluarga kita.

Jadi nak memudahkan mintalah pendapat dekat adik-beradik atau saudara-mara kita yang dah kahwin, senang lah kerja kita sikit kan kalau mereka boleh tolong. Tak adalah terkial-kial fikir sorang-sorang. Apa nak buat kalau Majlis lagi 6-7 atau 3-4 bulan. Mula senaraikan dari sekarang untuk memudahkan urusan kita dan pasangan.

Cara Menambahkan Berat Badan Dengan Cepat

Badan korang terlalu KURUS…???Meh baca apa yang admin nak kongsikan dengan korang untuk menambahkan berat yang ideal. Amalkan selalu tau…Pasti menjadi…Jangan “Hangat-Hangat Tahi Ayam” je..hihihi


Masalah kurang berat badan juga akan menyebabkan seseorang itu stress dan berasa rendah diri dengan keadaan sekeliling.Ramai orang diluar sana berpendapat untuk menaikkan berat badan dengan cepat haruslah makan ais krim, pasta, roti, burger keju dan donat.

Itu adalah salah satu cara untuk menambah berat badan tetapi ia bukanlah cara yang terbaik dan menyihatkan.

Thursday, January 5, 2017

Petua Mencantikkan Kulit Muka

Hai korang… Stress fikir dengan kulit muka yang bermasalah ni??hurmm… Jangan stress-stress tau korang.. Wanita mana yang tak nak cantik kan..?? Semua wanita idamkan kulit wajah yang cantik lagi gojess tau.. Di sini admin kongsikan beberapa petua tradisional yang menjimatkan lagi tau korang.




Semua orang impikan wajah yang cantik dan  menawan, Petua kecantikan ini boleh diamalkan oleh sesiapa sama ada lelaki atau perempuan untuk merawat dan mengekalkan kecantikan muka anda, di bawah saya kongsikan 11 tips dan petua untuk mengekalkan kecantikan wajah anda!

Tips Untuk Kempiskan Perut Buncit

Hari ini admin nak kongsikan beberapa tips untuk kempiskan perut..
Hihi..kenapa nak kempiskan pulak..bukan ke mereka yang perut buncit tu penyayang orangnya?

Bukan admin yang cakap tau.. ini adalah hasil kajian. ;)


Takpelah jika anda berperut buncit, tetapi masih sihat dan tiada penyakit serius. Tapi jika anda tidak menjaga pemakanan anda, bukan sahaja perut menjadi buncit, tetapi kesihatan anda juga terjejas.

Wednesday, January 4, 2017

Cara-Cara Mengatasi Masalah Rumah Tangga

Admin nak kongsikan beberapa cara mengatasi masalah rumah tangga...
Kita cuba selesaikn dengan semampu kita.


Rumah tangga yang ideal dan sempurna, harmonis dan bebas dari konflik tentu saja menjadi dambaan setiap pasangan suami istri.  Namun, tentunya riak-riak kecil dalam hubungan pernikahan lazim terjadi.  Pasti di suatu titik kita akan menemui perbezaan pendapat, perselisihan, hingga pertengkaran.  Hal ini wajar dan normal, selama masih berada dalam kendali kedua pasangan.

15 Cara-cara Mendidik Anak Dengan Baik

Admin nak kongsikan dengan you alls Cara-Cara Mendidik Anak Dengan Baik.


Bagi ibu bapa, mendidik anak-anak merupakan satu cabaran yang besar bagi mereka. Tak dinafikan, setiap dari ibu bapa mempunyai cara tersendiri untuk mendidik anak-anak.

Ini salah satunya yang dapat admin kongsikan dengan you alls tau ...

Tips Belajar Berkesan Yang Anda Mesti Suka


Ramai orang beranggapan bahawa belajar pada saat-saat akhir merupakan satu cara yang terbaik bagi mereka.

Waahhh!!!! Hebat bukan? Pensyarah atau guru mengambil masa 3 hingga 4 bulan untuk mengajar kita kesemua topik tersebut, tetapi dengan belajar sendiri kita hanya memerlukan 3 atau 4 hari sahaja.

YA, TEPAT SEKALI.

Tetapi, adakah hati kita akan berasa tenteram sewaktu kita bertungkus lumus untuk menghabiskan kesemua topik itu dalam masa beberapa hari?
Saya yakin bahawa anda semua pasti akan merasa resah dan gelisah ketika itu. Jadi, apa gunanya kita belajar jika hanya untuk menghadapi exam sahaja sedangkan ia hanya sebuah keputusan yg berada di atas kertas sahaja.
Apa yang lebih penting ialah ilmu dan pengetahuan yg kita dapat untuk digunakan semasa bekerja nanti.
Jadi, saya menyediakan beberapa tips untuk belajar secara berkesan supaya kita dapat memanfaatkan apa yang kita belajar di dalam exam serta kehidupan seharian kita yang masih jauh di depan.

5 Kelebihan Kahwin Awal

Apa kelebihan kahwin awal ni....?
Okey ke kahwin awal ???
okey...admin nak kongsikan beberapa kelebihan dekat you alls apa yang menarik dalam kahwin awal ni..
Jangan takut untuk buat benda baik ni.. Pahala pun dapat tau.




1. Menjadi lebih bertanggungjawab
Jika selama ini hanya ada seorang ibu bapa, kini sudah menjadi anak kepada dua ibu dan dua bapa. Jika selama ini bekerja @ belajar sambil lewa, sekarang lebih bermotivasi dan dedikasi demi menyara keluarga tercinta.

Faedah Kahwin Muda

Kahwin muda???
Tak teralu awal ke...?

‘Kahwin muda‘, 1 topik yang sudah menjadi klise kepada mana-mana si teruna dan dara. Dahulunya method ini adalah perkara biasa kepada datuk atau nenek kita. Tapi zaman globalisasi ini, berapa ramai yang berani menyahut seruan ini?
Mengapa harus takut dan ditangguh-tangguh niat murni anda? Jika dipertimbangkan hal ini, kahwin awal memang banyak manfaat dan kebaikannya :
Jom tengok apa yang admin nak kongsikan kan dengan you alls.




1. Tuntutan agama
Agama Islam menyarankan kita untuk menyegerakan perkahwinan andai sudah cukup syarat-syarat zahir dan batinnya. Berkahwin juga termasuk amalan sunnah kerana boleh meningkatkan bilangan umat Islam di atas muka bumi. Paling penting, saham akhirat kita juga akan terjamin apabila ada anak soleh yang mendoakan untuk kita apabila di alam kubur nanti. Jika agama menggalakkan, mengapa kita harus melengah-lengahkannya?


KELEBIHAN NIKAH

Ni adalah salah satu nya kelebihan yang kita boleh dapat PAHALA ..!!!
Contohnya :

-saat akad nikah
-suami peluk isteri
-cium isteri
-renung isteri
-suami bekerja untuk cari rezeki halal untuk isteri
-suami bernafsu tengok isteri
-suami pegang isteri
-suami marah isteri(untuk menegur)
-suami imamkan isteri
-suami ajar isteri fardhu ain
-suami setubuh isteri
-main kenyit2 mata dengan isteri

Allahhurabbi..SERONOKNYA...!!!!
Banyak pahala kita boleh dapat. Sapa tak nak kan...

Tuesday, January 3, 2017

10 Tips Mencari Calon Suami



Oh No!!! My mr.perfect belum jumpa yang sesuai.. Umur pun makin meningkat ni.. sekarang ni la ramai orang booking time untuk kahwin. Tapi .. I tak sedia lagi la. Belum jumpa lagi my mr perfect!!!! 
I tak nak laki yang tak ada kerja tetap, kerja yang merapu, yang gatal yang tak pandai ambik hati, yang currang, yang.... pastinya ia mesti seorang yang.. baik, pandai ambik hati, stabil, ada bisnes sendiri lagi bagus, boleh bagi kete, boleh bayar semua billlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll......
Siapa yang tak nak calon suami yang baik kan..
I rela tunggu tau... dari dapat yang hampeh, pastu cerai, ada anak nak sara lagi tu... sian kat baby i nanti. :( 
Bukan memilih...Tapi kena jugak memilih ;)


Tips Kuruskan Badan Secara Mengubah Gaya Hidup


Berat badan naik lagi???!
You all ada masalah berat badan? Mesti dah cuba macam-macam kan. Kali ini admin nak share beberapa idea untuk kuruskan badan dengan mengubah cara hidup dan lifestyle anda.
Dengan lebih sihat dan jimat.

Hakikat sebenarnya ramai yang terpedaya dengan janji manis suppliments yang dapat menguruskan badan dengan pantas dan banyak menghabiskan wang ke atas suppliment tersebut. Supplement juga terdapat pelbagai campuran yang kita tidak tahu. Setelah beberapa bulan, ramai orang mengeluh dan ramai yang dimasukkan di hospital dan jangan yang terkejut ada yang meninggal dunia sebab makan suppliment cepat kurus punya pasal. Sebab itu ada iklan dari kerajaan mengingatkan tentang bahaya ubat-ubat kurus terhadap ekosistem fisiologi tubuh. Sebenarnya nak kurus, tukar saja gaya hidup yang biasa kita buat kepada gaya hidup yang lebih sihat dan bijak. Apa salah kita mencuba dengan cara kita tersendiri.

Jom tengok beberapa tips kuruskan badan yang admin nak kongsikan pada you alls.
Dijamin lebih sihat dan selamat.

Sebab Utama Orang Putus Tunang

Putus Tunang? Apa sebab utama ya? So admin nak kongsikan beberapa sebab yang admin dah buat research tentang mengapa orang putus tunang.


Ekonomi makin merosot !
Salah satu penyebab kenapa terjadi dikalangan yang sudah ada ikatan pada pasangan. Dengan ekonomi jadi punca utama pada pasangan yang sudah bertunang. yelah ! Nak mengharapkan si lelaki saja tidak cukup untuk menampung segala perbelanjaan dengan ekonomi yang sangat teruk mata wang paling rendah sekarang ini. Sekarang ni pun ramai lelaki yang tidak mempunyai punca pendapatan yang stabil.

10 Berbagai Konsep Pelamin Terkini


Pelamin nak pilih tema apa ye? Jangan pilih wana yang putih dan baju you all pun putih juga, jadi tak nampak elemen-elemen yang ingin ditonjolkan. Color contrast perlu ada dalam hiasan pelamin. Yelah.. you all dah habiskan banyak duit untuk hiasa pelamin, tak kan la nak accept apa yang ada saja. Dah upah photographi tapi gambar tak cantik dan tenggelam.
So, admin nak kasi cadangan agar you all cara kelainan dalam hiasan pelamin you all. Jangan pilih sesuatu yang sama saja. Pelamin yang simple tapi lain dari yang lain. 
So kenangann ini akan menjadi suatu memori yang berbeza pada pengunjung tetamu yang hadir. Tema pun boleh la buat yang lain dari lain tau..



Tak semestinya yang berbeza itu mahal tapi ianya hanya different. Orang pun akan ramai datang dan snap picture you all tau. Bayangkan kalau sama saja, tak best la nak share kat orang kan...

10 Persediaan Sebelum Kahwin


Ada perancangan nak kahwin? Maybe you dah ada calon yang sesuai so, jangan tunggu lama untuk buat persediaan perkahwinan.


Masa ada lagi 6 bulan lagi tapi tidak tahu mana yang perlu dibuat dulu? Jangan tambahkan pening kepala anda. Kami kongsikan checlist berguna.

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas