Sebab Utama Orang Putus Tunang

Putus Tunang? Apa sebab utama ya? So admin nak kongsikan beberapa sebab yang admin dah buat research tentang mengapa orang putus tunang.


Ekonomi makin merosot !
Salah satu penyebab kenapa terjadi dikalangan yang sudah ada ikatan pada pasangan. Dengan ekonomi jadi punca utama pada pasangan yang sudah bertunang. yelah ! Nak mengharapkan si lelaki saja tidak cukup untuk menampung segala perbelanjaan dengan ekonomi yang sangat teruk mata wang paling rendah sekarang ini. Sekarang ni pun ramai lelaki yang tidak mempunyai punca pendapatan yang stabil.


Selain kedua-dua keluarga harus berbincang sebaiknya berkaitan wang hantaran ini agar ia mampu diberikan keluarga lelaki. Di sebelah perempuan pula haruslah bertimbang rasa dan memberikan sedikit waktu buat pasangan lelaki untuk mengumpul wang berkenaan.

Pinjam Bank
Kebanyakan lelaki apabila dalam keadaan tertekan atau stres mereka akan melakukan sesuatu itu tanpa berfikir panjang. Seperti yang terjadi dalam kalangan kita iaitu membuat pinjaman bank semata-mata untuk majlis perkahwinan. Sedangkan ia adalah satu kerugian yang membuatkan masalah anda kian bertambah. Ada tu, anak sudah masuk yang kelima sekalipun hutang belanja kahwin belum selesai dilunaskan.

Orang ketiga
Kewujudan pihak ketiga yang tidak disangka-sangka. Misalnya, kehadiran kekasih lama yang menjadi pengganggu dalam hubungan yang terbina membuatkan pasangan terpaksa memutuskan tali pertunangan tersebut. Oleh itu, diingatkan mereka yang sudah bertunang sentiasa membatasi tahap pergaulan sama ada dengan tunang sendiri ataupun rakan-rakan yang berlainan jantina.


Apa yang paling penting banyakkan BERSABAR, ZIKIR DAN DOA. Setan akan sentiasa bersama orang yang tunang ni sebab nak hasud agar you all robohkan masjid yang bakal terbina dan lakukan maksiat. Jadi banyakkan dekatkan diri pada Allah.

Ok masa nak tunang tu pastikan you pakai korset tau... Jangan plak orang kata you tak cantik, tak pandai jagan body nak kahwin ni.. memanglah sangat serius...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...