Sebab-Sebab Wanita Perlu Lakukan Senaman Squat !



Setiap wanita inginkan tubuh badan yang menarik dan langsing, tapi malas nak bersenenam.
Tapi sebenanarnya ada satu senaman mudah yang wanita boleh lakukan untuk miliki tubuh badan ideal.


Senaman Squat ataupun mencangkung, mampu beri 8 kebaikan terutamanya untuk wanita!


1. Boleh hilangkan SELULIT!
Otot regangan yang anda lakukan sewaktu senaman squats mampu mengepam darah di seluruh tubuh badan. Dalam masa yang sama, anda boleh ucapkan selamat tinggal kepada SELULIT!


2. Baik untuk penghadaman
Squats membantu menyingkirkan bahan buangan dalam badan. Senaman mencangkung mampu memperbaiki aliran cecair dalam badan anda dan memudahkan sisa melalui usus anda.


3. Membina otot-otot badan
Senaman squat menggalakkan pembinaan otot seluruh tubuh anda. Selain itu senaman squats juga mampu meningkatkan kekuatan badan anda.


4. Boleh dilakukan dimana sahaja
Anda tak perlu gimnasium atau kelengkapan. Senaman ini boleh dilakukan di mana-mana sahaja. Anda boleh melakukan squats di rumah atau anda boleh lakukan kerja sambil mencangkung.


5. Anda akan berjalan seperti Ratu Cantik!
Squats bukan sahaja memperbaiki postur anda, malah bantu untuk duduk, berdiri dan berjalan tinggi dan lurus, sama seperti seorang ratu cantik.


6. Membakar lemak & mengurangkan berat badan
Selain membina otot anda, ia juga mampu membakar lebih banyak dan lebih banyak kalori, jadi squats membuat kerja luar biasa untuk kesihatan dan menurunkan berat badan.


7. Membantu menguatkan lutut
Squat menguatkan otot lutut anda dan membolehkan lebih banyak oksigen dan darah mengalir di sekitar sendi, oleh itu membantu untuk menjaga mereka dan menguatkan lutut.


8. Dapatkan pinggul yang bulat!

Squats boleh memejalkan punggung anda dalam masa yang singkat, tanpa sebarang pembedahan. Jadi , jika anda inginkan pinggul yang mantap, lakukan senaman mencangkung!

Selamat Mencuba !!!


Jom kita zumba. Pemakaian sport bra mampu berikan semangat, feel dan keselesaan yang berganda pada mereka yang aktif bersukan. Cubalah Islalisa Sport Bra. Dah ramai yang cuba, memang akan pilih sport bra untuk pakaian harian mereka. Selesa, sakit tengok dan sakit belakang pun hilang. Pilihalah sport bra pilihan anda.
 https://www.facebook.com/islalisabra/




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...