10 Tips Mencari Calon Suami



Oh No!!! My mr.perfect belum jumpa yang sesuai.. Umur pun makin meningkat ni.. sekarang ni la ramai orang booking time untuk kahwin. Tapi .. I tak sedia lagi la. Belum jumpa lagi my mr perfect!!!! 
I tak nak laki yang tak ada kerja tetap, kerja yang merapu, yang gatal yang tak pandai ambik hati, yang currang, yang.... pastinya ia mesti seorang yang.. baik, pandai ambik hati, stabil, ada bisnes sendiri lagi bagus, boleh bagi kete, boleh bayar semua billlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll......
Siapa yang tak nak calon suami yang baik kan..
I rela tunggu tau... dari dapat yang hampeh, pastu cerai, ada anak nak sara lagi tu... sian kat baby i nanti. :( 
Bukan memilih...Tapi kena jugak memilih ;)



okey...kat sini admin nak kongsi beberapa tips bagaimana nak dapatkan calon suami yang terbaik.

1. Pasang niat dan berdoa untuk menjadi suami terbaik. Tanpa berniat dan berdoa anda tidak mungkin jadi suami yang cemerlang. Ramai suami terlupa.

2. Sentiasa taat kepada semua perintah Tuhan dan memastikan keluarga juga patuh kepada Tuhan.

3. Suami mithali sentiasa menyimpan rahsia isteri. Ramai suami secara sengaja ataupun tidak sengaja menceritakan keburukan isteri kepada orang lain. Ini wajib dihentikan.

4. Muliakan keluarga isteri seperti keluarga sendiri. Ada suami yang menbeza-bezakan antara keluarganya dan keluarga isteri. Ada suami yang memusuhi keluarga isteri. Anda bagaimana ?

5. Gunakan Nabi Muhammad sebagai model. Hidupkan amalan sunah dalam rumah tangga. Sebut nama rasul apabila mendidik dan menasihati keluarga bagi mendapat hikmah.

6. Suruh isteri dirikan sembahyang dan ibadah lain. Apabila berjauhan, telefon ataupun SMS bagi mengingatkan sembahyang.Wasiatkan isteri untuk sembahyang fardu dan sunat. Buat pesanan ini sehingga suami meninggal dunia.


7. Memuliakan semua perempuan bukan sekadar isterinya. Ramai lelaki cuba hormat wanita tertentu sahaja.Ramai isteri yang kecewa terhadap suami yang menghina atau tidak hormat sebarang wanita termasuk pembantu rumah.

8. Membaiki diri secara berterusan. Tingkatkan iman dan takwa, cuci hati dengan sembahyang taubat, istighfar,memaafkan dan minta maaf, berkawan dengan orang yang baik, pendapatan yang berkat dan baiki amalan dan tindakan.

9. Tingkatkan ilmu berkenaan agama. Lazimnya, suami yang mendidik keluarga berkenaan agama. Belajarlahilmu agama dengan niat mendidik diri dan keluarga.

10. Seimbangkan hidup dengan sempurna. Rajin di tempat kerja, Rajin juga di rumah. Peramah dengan kawan, peramah juga dengan isteri. Disiplin di pejabat, disiplin juga di rumah. Sabar dengan orang, sabar juga dengan isteri. Di luar dan di dalam rumah serupa.


You all kalau nak nampak ramping, mantap click sini hokay...
Pasti husband you senang nak dengar pendapat you... sebab perempuan tahu jaga body, suami senang nak dengar cakap...click sini http://islalisacorset.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...