Faedah Kahwin Muda

Kahwin muda???
Tak teralu awal ke...?

‘Kahwin muda‘, 1 topik yang sudah menjadi klise kepada mana-mana si teruna dan dara. Dahulunya method ini adalah perkara biasa kepada datuk atau nenek kita. Tapi zaman globalisasi ini, berapa ramai yang berani menyahut seruan ini?
Mengapa harus takut dan ditangguh-tangguh niat murni anda? Jika dipertimbangkan hal ini, kahwin awal memang banyak manfaat dan kebaikannya :
Jom tengok apa yang admin nak kongsikan kan dengan you alls.




1. Tuntutan agama
Agama Islam menyarankan kita untuk menyegerakan perkahwinan andai sudah cukup syarat-syarat zahir dan batinnya. Berkahwin juga termasuk amalan sunnah kerana boleh meningkatkan bilangan umat Islam di atas muka bumi. Paling penting, saham akhirat kita juga akan terjamin apabila ada anak soleh yang mendoakan untuk kita apabila di alam kubur nanti. Jika agama menggalakkan, mengapa kita harus melengah-lengahkannya?


KELEBIHAN NIKAH

Ni adalah salah satu nya kelebihan yang kita boleh dapat PAHALA ..!!!
Contohnya :

-saat akad nikah
-suami peluk isteri
-cium isteri
-renung isteri
-suami bekerja untuk cari rezeki halal untuk isteri
-suami bernafsu tengok isteri
-suami pegang isteri
-suami marah isteri(untuk menegur)
-suami imamkan isteri
-suami ajar isteri fardhu ain
-suami setubuh isteri
-main kenyit2 mata dengan isteri

Allahhurabbi..SERONOKNYA...!!!!
Banyak pahala kita boleh dapat. Sapa tak nak kan...


2. Mengelak daripada zina
Hati manusia mana yang boleh tahan dengan godaan duniawi di zaman sekarang? Iman kita bukanlah setebal mana mahu memikul gelora nafsu yang melonjak-lonjak seawal usia 18 tahun lagi. Jika harapkan ideologi kolot di mana seseorang itu hanya boleh berkahwin setelah mempunyai kerja, sebuah kereta dan rumah, sudah pasti usia sudah menjengah 29 tahun. Bayangkan derita yang perlu ditanggung selama 10 tahun sebelum sampai waktu itu? Anak muda sekarang: SMS dan bergayut tak henti, berpegangan tangan, menonton wayang midnight,  bukankah itu boleh membangkitkan nafsu dan membawa kepada zina? Solusinya ialah menyegerakan akad nikah agar tidak terus terlanjur. Ia bukan sahaja dapat mengelak hubungan luar nikah, malah kes kahwin lari dan pembuangan bayi juga boleh diatasi.



Benda baik kan... In shaa Allah , Allah permudahkan segala urusan..

Ok masa nak kahwin tu pastikan you alls tak lupa pakai korset tau... Jangan plak sampai orang kata you alls tak cantik, tak pandai jagan body nak kahwin ni.. memanglah sangat serius...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...