Wednesday, December 31, 2014

Koleksi Video Sedih dan Duka Semasa Banjir di Kelantan



Gambar Aftermath Banjir Kelantan, 4 Jenis Penyakit Selepas Banjir


 

Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya...

Semoga tabah menghadapi dugaan dari Allah. Sudah pasti ada hikmah di sebalik setiap kejadian. Marilah kita bertukar ke arah kebaikan. Mungkin kita dulu selalu hidup berpuak-puak, tapi sekarang terbukti cina, india, melayu berlaian agama, puak, kaum dari tempat yang berbeza datang membantu. 
Mungkin dulu kita seorang yang suka bersangka buruk pada orang lain, sangka buruk pada orang yang tidak sebangsa, tidak se negeri, tidak se agama dan berideologi politik yang berbeza. Tapi sekarang mereka lah  yang datang dengan bersungguh-sungguh membantu. Ingatlah setiap pengorbanan mereka dan ucaplah terima kasih dan eratkan persahabatan dan ukhuwah. Jangan merungut, Jangan sesekali mencaci dan marah setiap orang yang datang hulurkan bantuan. Ingatlah pada Allah, kerana setiap yang berlaku baik atau buruk atas kehendakNYA.

Bersolek Semasa Hamil Rendahkan IQ Anak



Alangkah indahnya kalau dapat suami yang sangat sukakan seorang isteri yang hamil. Jadi, berhati-hati semasa hamil, kena sentiasa jaga kandungan agar sihat sentiasa. 

Sayangnya, ramai wanita hamil masih melakukan rutin yang sama seperti ketika belum hamil dan salah satunya ialah menggunakan alat solek atau produk kosmetik.
Eh! betul ke alat solek boleh rendahkan IQ anak? 

8 Amalan Selebriti Korea Agar Wajah Kekal Cantik Lebih Lama



Meskipun kedua-dua negara terbabit selama ini dikenali dengan kecantikan menerusi pembedahan plastik, tidak semuanya begitu. Ada juga wanita di sana yang menolak pembedahan plastik sebaliknya mereka hanya mengamalkan beberapa pertua kecantikan mudah. 
Berikut adalah beberapa amalan masyarakat di sana yang dikatakan membantu mereka mendapatkan kulit wajah yang bersih dan cantik berseri. 

• Masyarakat Korea dan Jepun amat mengutamakan kebersihan kulit dan mereka dididik sejak kecil untuk membersihkan wajah dengan sempurna sebelum tidur. Antara amalan yang dipraktikkan ialah membersih muka dengan air suam sebelum diakhiri dengan air sejuk. Teknik ini dikatakan dapat mengetatkan pori pada kulit wajah.

6 Tip Atasi Masalah Anak Susah Hendak Tidur



Adakah anak anda susah hendak tidur malam? Main tidak berhenti sehingga larut malam, kemudian lambat bangun ke sekolah? Itu kira ok lagi, kalau ada yang kena penyakit tak boleh tidur malam insomia macam mana? Lagi teruk nak jaga kan... kita nak pergi kerja besok pun tak cukup tidur. Kalau dah tak cukup tidur tahu je la kan... asyik nak mengamuk saja satu keluarga.
Ikuti Tip Anak Cepat dan Cukup Tidur

Tidur adalah salah satu aktiviti merehatkan minda dan juga merehat fizikal seseorang itu. Namun tidak semestinya tidur yang cukup itu tidak mengundang kepada masalah kesihatan tubuh badan.

1) Kita hendaklah mengikut beberapa syarat tertentu dan diantaranya adalahTUTUP LAMPU masa tidur

Ini kerana:-

Monday, December 29, 2014

6 Tanda Anda Kena Kencing Tikus

 Anda suka ambil minuman tin? Bahaya! Jangan sesekali terus minum tampa basuh dahulu tau! Termasuk straw semua kena basuh dahulu sebelum minun. Jadi kalau keluar jalan, nak selamat ambil air yang berbentuk botol daripada minuman tin.

Bahaya, kencing tikus boleh berlaku di mana saja, termasuk di pasaraya besar, kecil, stesen minyak.
 Leptospirosis adalah berpunca dari air kencing tikus. Satu penyakit yang tenat/teruk dan boleh berjangkit. Jangkitan berlaku disebabkan oleh beberapa spesies dari keturunan leptospira berbentuk lingkaran (spiral shape).

Kuruskan Badan Dengan Memakai Korset Bamboo

Mengapa perlu pakai korset? 
Orang dulu-dulu memang pakai korset setiap masa, tapi zaman sekarang ramai orang mengabaikan kepentingan pakai korset sebab panas dan kurang selesa. Nak tahu mengapa perlunya kita pakai korset? 

  1.  Memastikan postur tubuh yang baik
  2. Selesa bagi wanita yang punyai buah dada yang besar, membantu agar tidak kendur dan menyokong agar tidak bergayut dan mengelebeh bila berlari dan melompat
  3. Membantu mengecilkan bahagian bawah abdomen yang menggelebeh atau buncit

Pinggang Ramping Dengan Cam Shaper


Anda nak nampak slim comel dan seksi? Tapi badan mengelebeh dengan lemak akibat kesan kegemukan yang lepas dan penuaan? 
Pasti ada jalan penyelesaian agar anda dapat nampak lebih slim, muda dan seksi. Mesti kadar keyakinan diri anda melambung tinggi. 

Sesuai buat yang sentiasa nampak ringkas dan tampil anggun serta mampu mengembalikan bentuk badan yang lebih ideal.

Ikuti 8 Tips Mudah 
1. Elakkan makanan ringan – Jauhkan diri daripada makanan ringan mahupun segera terutamanya makanan bertepung atau mempunyai kandungan gula yang tinggi. Yang penting ialah mengawal keseimbangan jumlah kalori yang diperlukan oleh badan dengan cara makan lebih kerap tapi dalam kuantiti yang sedikit.

Banjir Kelantan Suami Isteri Lemas Dalam Pusaran


Daku berasa terharu bila tengok anak-anak seorang cikgu yang sanggup berpatah balik ke rumah untuk selamatkan kertas peperiksaan SPM. Akhirnya kecundang di tengah pusaran air semasa banjir. Sudah tertulis ajalnya. Semoga anak-anaknya tabah atas kehilangan ibubapa serentak. Mereka masih lagi kecil tak faham apa-apa. Sangat kesian. Pasti mereka akan merindui ibu dan ayah....
Tak sangup nak bayangkan...hingga menitis air mata ku...

Pesawat Air Asia Hilang Mungkin Terhempas



Ya Allah! Banyak sungguh musibah yang melanda pada tahun 2014 ini. Selepas banjir, dilaporkan pula pesawat hilang. Kita hanya mampu berdoa dan jangan sesekali berputus asa atas segala musibah yang melanda. Kuatkan semangat untuk teruskan hidup. Semoga keluarga manga-mangsa tabah dan banayak bersabar. 

Friday, December 26, 2014

8 Ciri Lelaki Pilihan Untuk Dijadikan Suami



Adakah duit yang anda pandang?
Anda sedang membuat pilihan antara dua jejaka? Yang mana satu nak pilih? 
Berikut adalah beberapa tips ciri-ciri lelaki yang boleh dijadikan suami. Jangan sekadar ikut emosi sahaja, nanti diri sendiri merana, sebab hati dan perasaan boleh berubah. Tapi kalau ciri-ciri yang sebati dalam diri tidak akan berubah bila-bila masa saja, Jadi ikut rasional jangan emosional dalam pemilihan suami. 

1. Yakin Pada Diri

Bahaya Toksin dan 3 Tanda Badan Anda Banyak Toksin




Anda ada masalah lemah, mengantuk, cepat penat?
Hati-Hati Badan adan mungkin banyak toksin


2 Cara Buat Sanggul Rambut Dengan Pantas



Orang kata, rambut adalah mahkota wanita. Memang benar!
Rambut adalah salah satu aset berharga untuk manusia, terutama para wanita, sampai ada istilah “Rambut Adalah Mahkota Wanita”
Anda tak ada masa nak buat sanggul? Tapi nak nampak menawan sentiasa?
Gunakan Hot Bun. Mudah, Ringkas dan Cantik Menawan.
Anda Akan nampak seperti didandan oleh pakar professional pendandan. Boleh dijadikan sanggup memikat suami. 

2 Trick Pakai Blouse Agar Nampak Elegan dan Slim



Casual Stripe 30403
Blouse yang casual memang kita akan selalu pakai, casual lebih kepada keselesaan, jadi pilih lah kain yang lebih selesa. Casual blouse atau shirt juga tak payah nak gosok, sebab kita tak banyak masa nak keluar rumah dengan mengosok baju, Hatta hanya nak pergi kedai sebelah. 

Jadi permintaan untuk blouse casual sentiasa ada, tak kan nak pakai dress pula kalau nak keluar dating dengan suami atau kekasih. Apa kes, dia mesti pakai baju T-shirt dan jean, kita pula nak pakai dress, memang lah tak sepadan kan...Apa pun yang penting kita pandai memilih tempat dan pakaian yang sesuai dengan kita dan menutup aurat.  Ada banyak tip untuk memilih blouse shirt yang casual.
1) Pilih pakaian yang stripe menegak sekirannya anda seorang yang berisi. Ini akan menampakkan anda seorang yang lebih kurus dari biasa. Kalau anda jenis kurus dan ramping, tak kira pakai apa pun nampak cantik. 
2) Sekirananya andak ingin nampak lebih kurus dan slim, jangan pilih warna yang terang. Mestilah akan nampak lemak-lemak yang berlapis di perut anda. Pilih warna yang gelap. Pembalikan cahaya akan menutup sesetengah bahagian badan dan memberikan anda persepsi lebih kurus di mata orang.

Thursday, December 25, 2014

Cara Menghilangkan Sakit Tumit Kaki


Adakah pekerjaan anda banyak berdiri dari duduk? Anda banyak berjalan dan bergerak ke sana dan sini? Memang bagus kalau banyak bergerak, tapi kalau anda pakai kasut bertumit atau kasut sandal biasa, anda akan terasa sakit tumit kaki. Itu sebabnya asyik nak pergi buat refleksiologi saja. Tak kanlah hari-hari asyik ber refleksiologi? Nak Jimat lagi? Bolehlah cuba Ankle Genie


Kempeskan Perut Yang Boroi Dengan teknik gegaran




Adakah anda punyai masalah banyak kumpulan lemak di bahagian perut? 
Adakah anda punyai masalah untuk fitting baju sebab gemuk di perut?
Adakah anda punyai masalah sembelit? 

Yes! ada jalan penyelesaian. Dah puas bersenam lemak masih lagi bertepek di bahagian perut. Almaklumlah kalau dah beranak pinak, pasti banyak lemak-lemak yang melekat. Jadi apa kata gunakan abstronics. 

Tuesday, December 23, 2014

7 Tips Menguatkan Daya Ingatan

 
 
Alamak! Lupa plak kat mana aku letak barang? Eh! kereta dah kunci ke? Pintu rumah dah kunci? 
Anda pasti pernah mengalaminya. Kita sebagai manusia memang ada sifat pelupa tu... Aku tak pasti tapi ramai di kalangan isteri yang tak ingat jalan. Mungkin kita banyak bergantung pada suami untuk memberikan arah tuju ke mana kita hendak pergi, sampaikan nak kasi pada kawan dan saudara petunjuk jalan ke arah rumah kita pun susah. Inilah kalau kita asyik sangat bergantung kepada suami.
Kalau yang dah beranak tu mesti ada wayar-wayar yang putus dalam badan mengakibatkan kita cepat menjadi tua dari segi fizikal mahupun mental yang lemah. Jom kita baca tips nak kuatkan ingatan kembali
 

Monday, December 22, 2014

Gambar Puting Beliung di Sabak Bernam


Subhanallah! sangat hebat kekuasaanNYA. Tiada siapa yang mampu menghalang, kalau ditakdirkan terjadi pada diri kita. Namun, begitu, nasib baik kepada penduduk di sana, puting beliung tidak kena pada kawasan perumahan tapi hanya di kawasan lapang  menurut hmetro. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya. Jadi sentiasalah kita beringat ajal dan maut boleh datang bila-bila masa saja. 

11 Cara Buang Angin Dalam Badan



Angin? Tapi tak rasa nak kentut, Aduh! sakitnya perut, rasa macam gigitan semut pun ada. Inilah antara simptom-simpton banyak angin dalam badan. Pada mereka yang kurang bersenam, dan banyak kerja yang memerlukan keperahan otak, masalah angin akan terasa di badan. Bila kita banyak berfikir, kita akan jadi stress, bila kita stress, ianya perlu dikeluarkan dalam bentuk sistem pembuangan samaada dari bentuk cecair, air kencing, kentut, peluh dan buang air besar lah...hehehe. Kalau anda kurang bersenam, inilah akibatnya terjadi badan berangin semacam. Nak duduk pun tak selesa, nak tidur pun tak selesa, apa lagi nak fikir lagi la stress satu badan.

1..  bekam..boleh hilang kan jugak..tapi sakit sikit kot
2.   makan ubat lah

2 Cara Mengemaskan Alatan Make Up Dengan Pantas



Oh! Kemas! memanglah malas nak kemas, bila beli memang suka, tapi tahukan anda bila kita suka mengemas kita dapat menjimatkan ribuan wang. Ini adalah kerana kita tahu di mana letakknya barang tersebut dan mengelakkan dari membeli barang yang sama. Kita sebagai wanita secara semulajadi sangat sukakan kecantikan. Jadi kita ada banyak aksesori untuk muka, badan dan rambut. 

Ada banyak cara untuk kita mengemas, salah satunya adalah menggunakan alatan yang khas direka untuk barang tertentu. Contohnya

Bakar Lemak di Perut dan Paha Anda Dengan Keadah Sauna


Kelebihan Bersauna
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants infrared mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari

7 Tips Bakar Lemak Anda Dengan Mudah

Nak tahu bagaimana? Klik saja

Memang hasrat semua orang yang gemuk atau obesiti punyai hasrat untuk mengurangkan berat badan. Sekarang saya ingin berikan beberapa tips yang mudah, kalau diamalkan insyallah anda dapat mencapai berat badan ideal slim, tough yang anda inginkan.
Ada perbezaan antara glikogen dan lemak.  Kalau nak kurus, kena bakar lemak bukan glikogen. Glikogen datangnya dari nutrisi yang kita makan, dan lebihan glikogen akan menjadi lemak tepu yang bertepak di tisu adipos anda ada sesetengah orang dipaha, macam aku la ...heheh dan ada sesetengah di dada dan lengan (memang senang nampak gemuk) golongan camni...kesian.
Aktiviti ini aku dapat dari seorang pakar kesihatan
1)    Bangun seawall 6 pagi dan terus saja minum segelas air suam (sebelum gosok gigi)
2)    Ambil masa selama 10-15 minit untuk lari-lari anak (jogging) di sekitar kawasan rumah.  Surirumah tak ada masalah, lari-lari anak untuk sidai kain, menyediakan sarapan dan sapu sampah, basuh bilik mandi dan sebagainya.

Friday, December 19, 2014

5 Sebab Utama Kulit Mengalami Masalah Gatal-Gatal



Baru-baru ni saya mengalami masalah gatal-gatal yang semakin serius. Saya tidak pasti apakah punca sebenar. Jadi jadi cuba browse dalam internet. Hasil kajian saya, dapati antara pemakanan saya memang sukakan kekacang dan makanan laut. Mungkin itulah antara sebabnya kegatalan semakin serius. Jom teruskan baca
Urtikaria juga dikenali sebagai gatal-gatal merah, gatal dan ruam bengkak yang boleh berlaku kepada sesiapa sahaja pada mana-mana peringkat umur. Biasanya muncul di dalam kelompok yang tiba-tiba dalam pelbagai bentuk dan saiz dan meninggalkan dengan cepat dalam masa beberapa minit atau beberapa jam.

Punca Gatal-Gatal

11 Tips Cara Nak Tahu Suami atau Kekasih Anda Curang




Biar betul!! Tak percayalah! Eh! Jangan main-main soal hati dan perasaan ni tau!
Adakah anda rasa macam dicurangi? tapi masih lagi rasa sayang dan tidak percaya? Nak siasat tak ada masa. Jadi jom baca tips perlakuan lelaki yang curang. 
 
1) Kurang memberi perhatian terhadap diri anda - Pada permulaan kecurangan, anda dapat rasakan bahawa pasangan anda kurang memberi perhatian terhadap anda. Ini terjadi kerana mereka rasa bersalah terhadap diri anda. Kemudian mereka mula mencari kesalahan, menengking, berbual secara sinis dan mula menyalahkan anda untuk hal-hal kecil, hanya untuk mengatasi rasa bersalah.

10 Tips Naik Pangkat Dengan Pantas


Oh! Bila Gaji Nak Naik? Harga Barang Semua Naik! Anak Pun Semakin Ramai... Kalau nak ikutkan aku dah buat macam-macam kerja, multitasking dalam pejabat tu! tapi ....hmmmm hampeh!
Itu antara persoalan yang sering bermain di minda kita kalau kita sedang bekerja. Tak kiralah sekarang ni perempuan dah semakin ramai bekerja. Tidak dinafikan mereka juga nak kan kenaikan pangkat. Kalau pangkat tak naik, gaji naik boleh juga, tapi alahai...semua tak ada.... 
Nak harapkan kerja suami, memanglah tak cukup, tinggal pula di kota bandar besar, pergi mana-mana pun kena duit, tak ada yang percuma!
Jadi ikuti tips ini

7 Cara Mengurut Payudara Dengan Pantas

 Tidak Dinafikan! Semua wanita sejati mengangap payudara mereka adalah asset untuk memikat suami. Namun, begitu berapa ramai yang sanggup luangkan masa untuk menjaganya supaya sentiasa nampak mantap dan montok? Tak kan bila dah terkena ... lelaki suka kat perempuan lain, baru nak bersiap untuk diri sendiri? Tapi itulah yang sering berlaku. Pada wanita-wanita / isteri isteri yang perihatin sila lah browse, baca lagi.

3 Tips Menghilangkan Bekas Jerawat Mengikut Doktor Pakar Kulit



Oh! No! Jerawat!...Apa reaksi anda?

Nak Picit dengan tanga?
Nak picit dengan tisu?
Nak Biarkan?
Nak sapukan ubat gigi?
Nak sapukan ubat jerawat? 

Saya rasa semua reaksi-reaksi tersebut kita pernah buat, sebab nak experimen la kata kan... Tapi saya pernah jumpa dengan housemate saya yang sangatlah beauty conscious, dia akan letak ubat jerawat dan gunakan timun untuk sejukkan jerawat yang kecil saja...ya! kecil saja ....hehehe

Thursday, December 18, 2014

3 Cara Bergaya Dengan Denim dan Jean

Oh! I love denim and jeans!. Kalau anda jenis yang suka casual dan rugged pasti akan akan meminati seluar jeans. Eh! sapa yang tak suka pakai jean? Hatta perempuan yang bertudung litup dan berjubah, saya lihat pakai jeans dalam jubah. Sampai begitu sekali! 
Mengapa? Sebab semua orang akan rasa casual dan santai dengan kita kalau kita pakai jeans. Bila orang rasa casual, memang mudah untuk orang dekati dan berborak dengan kita. Semuannya bermula dengan "feel!" I feel gooood!


1) Memakai Blouse Denim

Mengapa Dato' Sanggup Curi Lukisan Pelukis Jalanan


Sebenarnya saya salah seorang yang meminati lukisan kanvas, sebab itu bila dapat tahu dari suratkabar, saya terus ingin tahu. Sebenarnya pasaran lukisan di Malaysia ni dah semakin tinggi nilainya. Kalau pandai melukis dan ingin berniaga dengan lukisan anda, teruskan sehingga dapat buka galeri lukisan anda sendiri. Nak buka galeri perlukan sekurannya dalam 15-20 lukisan! Jadi hanya mereka yang benar-benar serius saja yang mampu menjana $ dari lukisan. Jadi tak mustahil ada orang sanggup kumpul dan curi hasil lukisan anda nanti. 

Sepang: Polis menahan lapan suspek termasuk seorang pemilik galeri lukisan bergelar Datuk serta dua pensyarah institusi pengajian tinggi awam dan swasta (IPTA/S) yang juga pelukis sambilan pada 6 dan 7 Disember lalu kerana disyaki terbabit dalam kes curi enam lukisan milik warga China bernilai RM1.5 juta.

3 Cara Mengatasi Pembuli Jalan Raya



Sama ada kita berhati-hati atau tidak berhati-hati, kita mungkin menjadi salah seorang mangsa pembuli jalan raya. Pernah satu masa saya di suruh berhenti oleh seorang penunggang motosikal dan kereta, tapi saya tak pernah nak endahkan. Jalan dan terus pecut di celah-celah jalan sehingga tidak dapat di kesan. Pembuli jalan raya ni selalunya sampai satu masa mereka akan reda juga kemarahan mereka. Jadi tak payah nak ikutkan kata mereka, nak berhenti boleh ke balai polis berdekatan. 

Kuala Lumpur: Seorang pembuli jalan raya menggunakan besi pengunci stereng untuk menyerang dan memecahkan kenderaan milik Jabatan Kesihatan Kuala Langat.

Wednesday, December 17, 2014

9 Tips Memikat Lelaki Yang Pemalu



Lelaki Pemalu! Sebenarnya saya sudah jumpa beberapa lelaki yang baik budipekerti dan berkerjaya dan berekonomi tapi masih lagi sukar mencari pasangan hidup. Kesian kan! Tapi kalau nak tahu mereka ni seorang yang pemilih juga, kalau boleh nak yang sepadan dengan mereka. Jadi pada perempuan yang cantik, cute dan ala-ala boleh tahan tu, dan asyik dikecewakan saja dengan lelaki berstatus suami orang dan berlidah manis bercabang, bolehlah cuba berikan sedikit perhatian pada lelaki pemalu pula. Jangan bimbang, specis gologan ni meman suka kalau perempuan yang mulakan dahulu.  Lelaki biasanya memulakan langkah untuk memikat wanita. Tetapi ada juga lelaki yang pemalu. Dalam hati kata mahu.. tapi tiada tindakan yang dilakukan untuk wanita yang diminatinya.. jadi.. nah.. kami kongsikan beberapa tips kepada wanita untuk anada memikat lelaki yang pemalu ini.

1. Sensitif

7 Tips Make Up Mata



Cara-cara make up mata adalah satu kesenian. Ia bergantung kepada majlis dan tempat yang ingin kita hadiri. Kalau nak pergi ke pejabat tak payah la nak solek tebal-tebal sangat.

Jubah Suzana Breastfeed Friendly


Left: Orchid Purple
Right: Blue

Ada ramai di kalangan muslimah yang ingin bergaya dengan dress dan masih lagi boleh breast feed anak. Jadi trend jubah yang berbutang di luar mendapat permintaan di kalangan designer. Material dari chiffon memberikan impak beralun kepada si pemakai.
Kalau nak pergi mana-mana senang buka butang dan sarungkan selendang breast feed, boleh susukan anak pada bila-bila masa dengan mudah dan bergaya. 

Tuesday, December 16, 2014

4 Cara Memutihkan Kulit Menggunakan Bahan dalam Peti Sejuk Anda

Memang putih, cantik dan kaya! 

Nak Kulit Putih Berseri? Siapa yang tak mahu? Semua orang mengangap kulit yang putih itu adalah yang cantik. Jadi pada mereka yang dilahirkan kulit gelap, sudah pasti inginkan sedikit kecerahan agar dapat masuk dengan tanggapan masyarakat bahawa mereka juga cantik. Jangan tak percaya, di India, produk yang paling laku adalah krim pemutih, tak payah pergi jauh di Malaysia saja dah berapa banyak produk pemutih! Nak jadi kan cerita seorang kawan aku yang memang dah putih, sanggup pergi ke Thailand untuk beli pil pemutih dari klinik kecantikan di sana. Adus! ini dah kemaruk putih ni!. Bila aku tanya, Eh! kau kan dah memang putih! 

Dia kata belum putih lagi la...aku nak macam Zizie Ezzete!
Mak Ai! tak ke aniya diri sendiri. Apapun petua semula jadi ni memanglah lambat, tapi ianya dapat berikan kesihatan dan memutihkan kulit secara semulajadi. 
Kulit yang cerah dan sempurna tentunya sangat diinginkan oleh semua orang, dan ini dapat juga dicapai dengan menggunakan beberapa cara yang kesannya dapat dilihat jika ianya dilakukan secara konsisten. Berikut adalah 7 cara untuk mencerahkan dan memutihkan kulit.

6 Sebab Mengapa Perempuan Cantik Masih Lagi Single

Gambar ini sebagai hiasan saja tidak kena mengena dengan topik perbincangan....harap maklum


Yes!, persoalan ini sering berlegar terutama di fikiran seseorang yang berparas biasa-biasa tapi tidak mengalami kesukaran untuk mendapat jodoh. Wanita cantik selalunya dikaitkan dengan kulit yang cerah, gebu tidak mengalami masalah kulit seperti berjerawat batu, jeragat, mata yang besar, hidung yang mancung, bibir yang manis dan gigi yang tersusun apabila mengukir senyuman. Jika mereka memakai make up pasti nampak lebih terserlah kecantikan mereka. Apatah lagi kalau bentuk badan mereka yang slim dan ramping. Pasti mana-mana lelaki atau wanita merasakan mereka adalah seorang yang perfect dan mudah untuk mendapatkan jodoh dan pekerjaan. 

Video Burung Sujud di Masjidil Haram


Sebenarnya segala isi bumi ini akan tunduk dan sujud pada Tuhan Yang Esa, cuma kita tak pernah nampak bagaimana mereka sujud kepadaNYA. Pada kali ini di masjidil haram, kita dapat melihat sendiri burung ini.Mungkin ianya benar-benar berlaku, dan mungkin ianya adalah salah satu trick yang dibuat untuk menarik perhatian orang. Semoga kita sentiasa bersangka baik dan percaya bahawa seluruh makluk ini akan tunjuk dan sujud kepada Tuhan Yang Maha Kuasa. Pada mereka yang tidak pernah sujud, cubala anda akan merasai kenikmatannya. 

Friday, December 12, 2014

Wanita Bermisai Cara Buang Bulu

Muka Cute Tapi Banyak Bulu?
Bulu Kaki Dah Macam Kaki Lelaki?
Bulu Kasar dan Lebat 
Tak Seksi Lansung, Buat Sakit Mata Aja Pandang




Bayangkan sekiranya anda memiliki rambut atau bulu roma terlalu lebat di kawasan yang tidak sepatutnya terutama di atas bibir yang menampakkan seperti misai, pada ketiak dan kaki?



Nak tahu Cara yang Selamat?

Thursday, December 11, 2014

Video Seorang Lelaki Sanggup Mengadai Nyawa di Telan Anaconda Hidup-Hidup







Rosolie yang berpakaian sut hitam serta dilumur dengan darah khinzir meredah kawasan itu sambil dirakam kamera dan disaksikan isterinya, Gowri.

7 Sebab Mengapa Anda Perlu Mandi Ais



Mandi ais? Oh! Tidak! inilah kali pertama aku dengar seorang pakar perubatan tradisional supaya mandi ais untuk mendapatakan tenaga dalaman. Dia juga menasihati agar air yang dibaca ayat suci Al Quran dicampurkan dengan mandian ais untuk menghilangkan jin-jin malas yang sedang bergayut di badan. Atau ada sesiapa yang mengalami masalah buatan orang, cubalah mandi ais.

Mungkin pembaca .com sudah biasa mendengar bahawa ais boleh mendatangkan banyak kesan negatif kepada tubuh badan seperti melemahkan penghadaman yang membawa kepada masalah perut buncit, menjadikan tubuh mudah letih dan sebagainya.

Tetapi itu terjadi apabila anda sering mengamalkan minum air sejuk atau mengunyah ais batu. Namun, tahukah anda, jika sering mengamalkan mandi air sejuk atau mandi ais, ia merupakan satu terapi dan mempunyai banyak kebaikan.

Malah, mandi ais juga telah menjadi salah satu teknologi dalam rawatan untuk merawat penyakit, kecantikan dan juga menenangkan minda.

1) Mandi air sejuk dikatakan dapat menjadi penawar untuk demam dan jangkitan kuman pada badan. Menurut satu kajian, kadar metabolisme yang tinggi hasil daripada mandi air sejuk adalah disebabkan badan kita cuba memanaskan badan secara sendiri dan mengaktifkan sistem imunisasi, sekali gus menghasilkan lebih banyak sel darah putih.

3 Punca Gugur, Botak dan Cara Mengatasinya.



Oh! Gugur lagi rambut ku!... kalau hari-hari ini banyak yang gugur dalam masa beberapa bulan, rambut kita akan mengalami botak. Kalau dah nampak macam lompong di kepala sudah pasti 30% daya penarik seorang isteri akan jatuh. Jadi bacalah sebelum terlambat

Kebiasaannya penuaan selalu dikaitkan dengan masalah kulit wajah sehingga terlupa bahawa rambut juga mengalamai masalah penuaan apabila uban dan keguguran rambut yang menyebabkan masalah botak menjadi petanda.

Namun begitu ramai yang beranggapan bahawa masalah rambut serius seperti botak hanya dialamai oleh mereka yang meningkat usia, sedangkan pada hakikatnya golongan muda juga tidak terlepas daripada mengalami masalah ini.

Masalah keguguran rambut antara 50 hingga 100 helai sehari dikategorikan sebagai normal, tetapi jika berlebihan maka ia perlu diberi perhatian agar tidak menjadi lebih serius.

Banyak mitos sering dikaitkan dengan masalah keguguran rambut misalnya disebabkan kerap membasuh rambut, menyikat rambut, mewarna rambut, banyak berfikir dan sebagainya, sedangkan ia tidak berkaitan dengan masalah itu.

Wednesday, December 10, 2014

Gaya Artis Karpet Merah




Artis dan karpet merah memang sukar dipisahkan. Malah ini adalah event yang ditunggu-tunggu. Adanya event ini akan membuatkan seseorang selebriti lebih bersungguh dalam memilih pakaian dan sentiasa nampak slim dan ramping

3 Cara Mencegah Kehamilan



Saya ada satu kemusykilan di sini, adakah isteri saya boleh mengandung jika semasa mengadakan hubungan seks dengan dia tidak membuka seluar dan juga dia juga memakai seluar dalam serta panty liner. Kami hanya bermain secara luaran sahaja hingga mencapai kepuasan hingga saya klimaks. Ini kerana dia tidak mahu ada anak lagi dan masih sambung belajar dengan alasan dia tidak mahu ada anak kerana takut dia terpaksa menangguhkan pelajarannya. Saya harap doktor dapat membantu kemusykilan saya ini. - R, Utara.

Mengapa Penting Memakai Jaket Dalam Urusan Formal


Pemakaian Jaket dalam pejabat memberikan kita imej yang lebih formal dan kemas. Semasa wanita kerja, kita ingin tunjukkan kehebatan dalam kemahiran kita, jadi pemakaian jaket dapat meningkatkan daya keyakinan diri seseorang. Cuba biasakan diri. Pakai dan buka jaket. Pakai jaket bila berjumpa dengan pelanggan dan semasa menghadiri mensyuarat dan buka jaket. Anda akan rasa berbeza. Buka jaket bila rasa panas dan kembali pulang ke rumah. 

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas