Monday, December 22, 2014

7 Tips Bakar Lemak Anda Dengan Mudah

Nak tahu bagaimana? Klik saja

Memang hasrat semua orang yang gemuk atau obesiti punyai hasrat untuk mengurangkan berat badan. Sekarang saya ingin berikan beberapa tips yang mudah, kalau diamalkan insyallah anda dapat mencapai berat badan ideal slim, tough yang anda inginkan.
Ada perbezaan antara glikogen dan lemak.  Kalau nak kurus, kena bakar lemak bukan glikogen. Glikogen datangnya dari nutrisi yang kita makan, dan lebihan glikogen akan menjadi lemak tepu yang bertepak di tisu adipos anda ada sesetengah orang dipaha, macam aku la ...heheh dan ada sesetengah di dada dan lengan (memang senang nampak gemuk) golongan camni...kesian.
Aktiviti ini aku dapat dari seorang pakar kesihatan
1)    Bangun seawall 6 pagi dan terus saja minum segelas air suam (sebelum gosok gigi)
2)    Ambil masa selama 10-15 minit untuk lari-lari anak (jogging) di sekitar kawasan rumah.  Surirumah tak ada masalah, lari-lari anak untuk sidai kain, menyediakan sarapan dan sapu sampah, basuh bilik mandi dan sebagainya.

3)    Lepas itu, mandi bersiap dengan sarapan nutrisi seimbang dan pergi kerja. (Kadang-kadang kita sendiri yang pilih masakan nasi lemak, mee hun yang tak ada sayuran langsung, camne nak seimbang...)
4)    Aku tambah sikit tips, ni , masa lunch elakkan makan nasi, hanya ambil dua jenis buahan saja. Ini dapat meningkatkan metabolisme anda dengan makanan buahan-buahan.
5)    Lepas waktu kerja, boleh la jogging atau guna treadmill untuk bakar lemak tepu (kalau aktiviti seorang isteri yang bekerjaya macam aku la kan..hehehe...balik rumah dah macam-macam dalam otak ni, nak ambil anak, nak tengok peti ais untuk masak, ambil kain, lipat kain, bagi anak makan tup tup dah pukul 10 malam, terus tidur...)
6)    Selesai senam, makan sedikit sebagai makan malam. Makan malam pasti anda masak banyak sayuran. Ini adalah perlu sebab semasa pagi dan tengah hari anda tidak banyak makan sayuran. Bila anda masak, anda boleh campurkan berbagai jenis sayuran. Kurangkan nasi, nak makan sangat ambil segengam saja agak2.. Lebihkan sayuran dan hanya ambil ikan. 
7)    Ulangi selama seminggu, insyallah anda akan dapat hasilnya.

Tips
Kurangkan makan atau elak terus nasi/beras/pulut kerana nasi tergolong dalma kelas karbohidrat yang sukar untuk dipecahkan menjadi tenaga tapi sangat senang untuk menjadi lemak tepu kalau tidak digunakan .
Kurangkan elakkan terlebih manis, pedas, masin dan minyak dalam makanan.


Kalau tak ada masa nak bersenam apa kata gunakan alat bakar lemak, sambil amalkan aktiviti di atas 

Bakar Lemak Anda Dengan Pantas

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas