Tuesday, June 30, 2015

SEBARKAN!! Tindakan Bijak Seorang Wanita Apabila Kereta Dia Diekori!



kisah berlaku pada 20/3/2013 pada jam antara 2:00- 2:30 petang dalam perjalanan dari Nilai 3 nak balik Bangi ikut jalan shortcut Bukit Mahkota.

saya ke nilai nak beli langsir, abis semua saya pun nak balik umah di bangi sorg2 dlm keta, sampai satu jalan tu saya perasan ada keta merc atau bmw dgn no wnw 8558 atau wnw 8588 ( tgh gelabah no keta pun ingat2 lupa) dia bg lampu kat saya, so saya slow ler keta sbb keta saya pintu tak rapat atau tangki minyak x rapat, tp saya tgk semua ok2 jer, so saya buat tak tahu dan dia bg lampu lagi, so saya slow dan ketepi skit keta sbb ingat dia nak potong saya, tp saya slow dia pun slow blkg saya...hati mula rasa x sedap, jalan mmg xde satu kereta pun sbb jalan tu mmg lenggang. bila saya tgj mcm tu saya terus syak keta tu nak buat jahat. terus saya pecut keta dan saya tgk dia ikut saya.

sampai roundabout saya saja pusing2 2 3 kali kat situ dia pun ikut juga sambil bg lampu, saya terus pecut dan call suami, suami suruh terus pergi balai polis yg berdekatan, balai yg dekat adalah balai polis bandar seri putra bangi, so saya tgk keta tu ikut juga saya dan saya terus ke balai polis dan parking depan balai dan saya tgk keta tu terus jalan x ikut sama berhenti.

Suspek Pendera Kanak-Kanak 5 Tahun Di Tahan Polis



Kota Bharu: Dua suspek kes dera kanak-kanak perempuan berusia lima tahun ditahan polis di sini, malam tadi.
Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, suspek iaitu ibu tiri mangsa berusia 25 tahun dan bapa kandungnya berusia 39 tahun ditahan sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan di hadapan restoran di Jalan Bayam Kota Bharu, 9 malam tadi.
Katanya, kedua-dua suspek diserahkan kepada pegawai penyiasat untuk siasatn lanjut.
"Suspek akan direman pagi ini di Mahkamah Majistret Pasir Mas. - hmetro

Dapat pun tangkap 2 orang lelaki dan perempuan yang mendera budak syurga yang tidak ada setitik dosa di sisi Allah. Mengapa lah sanggup buat sebegini? Aku rasa hairan juga pada bapa kandung sendiri yang sanggup dera darah dagingnya sendiri. Adakah kerana dia dapat miliki wanita cantik dia dah tak ada perasaan pada anak sendiri langsung? Mungkin....
Ibu kandung pula mengapa sampai setahun baru nak tanya khabar situasi anak. Walaupun mungkin bukan hak jagaan di bawah kamu sebagai ibu, jangan sesekali lepaskan anak begitu saja, terutama pada bekas suami dan ibu tirinya, tak akan sama seperti mana dia menjaga anak mereka sendiri. 
Pada ibu tiri, semoga insaf. Tuhan masih lagi berikan masa untuk bertaubat. Tapi ketahuilah setiap perbuatan itu pasti akan ada pembalasan di dunia. Apa yang dia akan merasai pasti lebih pedih, sedih dari apa yang anak ini rasa, hukum karma akan berbalik pada anda.


Sunday, June 28, 2015

3 Cara Pantas Merawat Migrain

Adakah anda seperti saya? ada penyakit migrain. Biasanya migrain akan berlaku pada perempuan yang banyak berfikir dan banyak menggunakan otak untuk buat kerja dan juga banyak masalah emosi seperti risau, resah, gelisah dan sebagainya. 

Perempuan kan selalu mengalami masalah emosi, sebab kita dah ditakdirkan begitu kan... nak buat camne, kita hanya boleh atasi dan berusaha untuk kurangkan penyakit migrain ini. 

Pakar kesihatan berpendapat, sakit kepala atau migrain berpunca dari makanan yang tidak sihat,tidak segar dan bertoksik, tekanan atau stress, dan ketidakseimbangan hormon. Kebiasaannya pesakit migrain akan diberi dos ubat(dadah) yang tinggi untuk membantu pesakit menahan kesakitan. Hanya ubat tahan sakit sahajalah yang diberikan, lebih teruk lagi pengguna ubat tahan sakit terdedah kepada risiko untuk jangka masa panjang.


1) Basuh kepala dengan air yang bercampur ais. Ini adalah cara untuk sejukkan kepala yang panas. Otak kita macam mesin juga, kalau guna banyak sangat jadi panas, Cuba rendamkan kepala dengan air sejuk. Ini adalah cara pantas untuk sejukkan kepala anda yang sedang panas. Kemudian mandi sejukkan badan pula. Anda juga boleh gunakan pek ais, caranya mudah saja, ambil plastik dan masukkan ais, ikat dan letakkan di atas kepala anda. 

3 Jenis Makanan Yang Boleh Berikan Tenaga Di Bulan Puasa

Bulan puasa mestilah rasa letih, sebab kita akan kekurangan vitamin, dan air. Tapi ada cara nak kekalkan tenaga di bulan puasa, ambil 3 jenis makanan ini sepanjang ramadhan terutama pada masa sahur.
Berikut adalah 3 jenis diet yang anda boleh amalkan untuk mengembalikan kesegaran dan kecergasan tubuh anda.

1.0 Kurma
 kandungan protein di dalam kurma adalah lebih kurang 2.5%, serat 8.0% manakala kandungan gulanya pula adalah sangat tinggi, yakni sehingga 63%, majoritinya adalah glukosa. Lemak yang terkandung di dalamnya pula adalah sangat sedikit iaitu sekitar 0.4% sahaja. Kurma juga terkenal dalam dunia perubatan tradisional memandangkan ia juga kaya denga zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, vitamin A, C dan niasin.

Apakah antara khasiat utama kurma?

Friday, June 26, 2015

8 Tips Bersihkan Rumah Tampa Mengupah Cleaner




Rutin mengemas adalah salah satu rutin kebiasaan bagi suri rumah. Kalau ada anak ramai lagilah banyak kotoran yang perlu dibersihkan. Jom kita layan tip mencuci. 

1) Mengutip mainan yang bersepah di ruang tamu dan ruang mainan anak-anak. Pastikan sapu dan lap denga anti bakteria spray sekali sekali. Sebab anak-anak kan selalu hisap macam-macam
2) Buat vacuum dengan bahan makanan dan serpihan yang bersepah
3) Bahagian dapur, basuh kesemua alatan dapur. 
4) Bersihkan microwave dan peti sejuk
5) Gunakan paper towel dengan spray sabun untuk bersihkan meja dan kerusi anak-anak. 
6) Sebelum mop, pastikan sapu sampah dan kemudian mop lantai. 
7) Kemudian bersihkan di bilik air
8) Bersihkan dengan wiper anti bakteria di kawasan-kawasan yang mudah berdaki. 

Ada tak anda mengalami masalah bulu roma yang panjang dan kasar akibat pernah cukur? Atau rasa tak selesa cukur bulu ketiak anda? 


Wednesday, June 24, 2015

3 Sebab Mengapa Anda Perlu Bersenam Untuk Kuruskan Badan Secara Selamat


Anda nak kuruskan badan dengan cara pantas dan menyeronokkan?

Adakah lemak di perut, pinggang dan kaki anda menjadikan anda rasa rendah diri tatkala bersama suami dan rakan-rakan anda?

Sebenarnya nak kurus, tidak ada jalan yang pintas, kalau ada produk yang cepat kurus tu memanglah bahaya beb...dah terbukti dalam surat khabar ramai orang yang makan pil kurus mengalamai komplikasi badan. 

Nah! ambik kalau tak percaya, bukan setakat metro, kosmo semua akhbar dah melaporkan dah ramai orang yang cuba ada banyak masalah. Jadi jangan sesekali percaya dengan ubat-ubat kurus. Mungkin ada yang berkesan, tapi kita tak pasti adakah benar sebenarnya.

Tuesday, June 23, 2015

3 Cara Putihkan Kulit Secara Semulajadi




Jika anda ingin kulit anda mahu putihkan kulit anda secara semula jadi sebab anda sudah berasa takut dengan kesan kemikal pada kulit, anda boleh cuba 3 teknik rawatan untuk mendapatkan hasil kulit yang cerah.  Apa yang penting cara nak merawat adalah mudah dan murah. 

1) Buat masker madu, yogurt. 
Seperti susu, yogurt mengandungi enzim yang boleh memutihkan kulit dengan lembut. Madu mempunyai ciri-ciri pelembapan dan anti bakteria. Campurkan astu bahgian yogurt dan madu kacau dan sapuka di wajah anda untuk dibiarkan selama 30 minit. 
Pastikan anda tidak mengunakan yogurt biasa, yang putih, tiada campuran lain dan gula, kerana ia dapat menjadikan kulit anda melekit. 

Monday, June 22, 2015

5 Cara Hilangkan Bintik Hitam, Jeragat di Hidung




Anda cantik tapi ada banyak bintik-bintik hitam di wajah...Rasa malu dan rendah diri sebab rasa orang akan perhati bintik-bintik hitam dan rasa geli dengan penampilan anda. Ya! memang ada sesetengah orang yang penyibuk nak belek-belek wajah kita.
"Eh! mengapa kau tak buat facial ke?" 
Rasa nak tampar pun ada dengan orang yang penyibuk ni kan....Tapi betul juga, penampilan wajah tu penting. Kalau wajah bersih saja, lebih mudah dan bertambah keyakinan untuk berurusan dengan ramai orang tak kira lelaki atau wanita. 

3 Tips Mantapkan Punggung



Anda ada masalah punggung yang kecil dan kurang menawan? Tidak dinafikan ramai lelaki akan rasa teruja pada punggung wanita. Ini adalah kerana ianya memberikan alunan lentuk yang sanggat mengiurkan pada para lelaki. 

Ada juga perempuan yang berpunggung besar tapi mengelebeh dan jatuh. Pun tak nampak menarik. 

Thursday, June 18, 2015

5 Jenis Kuih Hanya Ada Banyak Di Bulan Ramadhan

Kuih berbuka puasa paling popular di bazar ramadhan. Mungkin ada di antara anda yang sedang sibuk membeli belah kuih-kuih yang hampir tiada di pasaran, hanya ada pada bulan ramadhan saja. Mengapa sebab masa ramadhan ramai orang beli ikut nafsu. Nak cuba macam-macam. 
Dah kasi remind banyak kali di tv dan radio supaya bebelanja ikut kemampuan diri, tapi apakan daya kalau kanak-kanak yang minta kan....

Jom kita terjah!


Ini dia kuih pelik, Kuih Koci Terbuka, Saya pun tak pernah raasa. Sedap agaknya. 

Wednesday, June 17, 2015

Gadis Jepun Habiska USD100,000 untuk pembedahan plastik menjadi seperti gadis francis


Inilah revolusi teknologi Jepun, yang mampu mengubah bentuk asal seseorang. Kita sebagai orang islam tak boleh nak ubah lain sangat dari yang asal. Ada banyak faktor tak boleh ubah, sebab sekali dah ubah nak buat lagi yang paling major. Orang kan suka di puji suka bila orang kata dia cantik. Betul? Kalau tak ada orang cakap dia tu cantik rasanya dia tak akan jadi semangat nak hidup. Lebih baik orang cakap dia tu pandai dan good job! kan...
Orang melayu nasib la ada agama Islam, yang larang kita dari buat operation major camni, sampai belah otak, belah dada, punggung semuanya dia belah. Berani betul..maklumlah masa muda meamang berani, tapi kenalah dengan tempat ye. 

You all, nak introduce satu teknologi guna cahaya photon ultrasonic dan serum, tak perlu nak pakai kemikal kat muka, tak payah nak telan pil-pil suppliment, takut nanti efek masa tua..kan...
Kalau nak tahu 

Monday, June 15, 2015

10 Faktor Terjadinya Jeragat



  1. Semasa proses kehamilan dan mengandung.
  2. Selepas bersalin atau melahirkan anak.
  3. Kedatangan haid yang tidak stabil.
  4. Pra monopause
  5. Monopuase
  6. Penggunaan ubat-ubatan kimia yang menggangu hormon seperti pil perancang dll
  7. Penggambilan makanan kesihatan yang tercemar dengan bahan GMO dan sintentik.
  8. Penggunaan pil vitamin dan makanan tambahan yang tidak berkualiti.
  9. Pengambilan makanan yang tercemar dengan suntikan hormon seperti ayam,daging dll.
  10. Penggunaan kosmetik yang mengandungi pengelupasan.


Faktor lain yang penting dapat menyumbang antaranya adalah: 

3 Jenis Makanan Yang Boleh Gugurkan Kandungan

Survey menunjukkan bahwa peristiwa keguguran janin ini boleh terjadi pada satu dari lima kehamilan. Bahkan diantara 1 dari 100 pasangan, boleh terjadi seorang ibu yang keguguran sebanyak tiga kali berturut-turut.Memang, terdapat banyak faktor keguguran, diantara banyak penyebab keguguran, salah satunya adalah faktor makanan. Dan berikut ini adalah 3 jenis makanan penyebab keguguran yang harus dihindari oleh ibu hamil.

Nanas
Nanas termasuk makanan yang dapat menjadi keguguran. Bagi Anda yang sedang hamil muda, disarankan agar Anda tidak terlalu sering atau tidak terlalu banyak ambil nanas dan berbagai jenis campuran nenas. Dalam buah nanas mengandung enzim yang bernama protease bromealin yang jika dilihat secara kimia senyawa tersebut sama dengan papain yang terkandung dalam pepaya muda. Oleh karena itu, dimungkinkan juga nanas akan memberikan efek yang sama dengan pepaya muda, yaitu bisa mengakibatkan keguguran pada ibu hamil muda. 

Sunday, June 14, 2015

Lelaki terima zakar derma bakal jadi bapa



Dah buat pembedahan pindahan zakar masih lagi boleh berjaya mendapatkan zuriat. Inilah dikatakan kalau dah ditulis rezeki dia dapat anak, guna zakar orang lain pun boleh dapat. Tapi kenalah berusahan kan... tak kan....
Tahniah la pada lelaki afrika ni.. memang power la tu.. hehe

Johannesburg: Lelaki Afrika Selatan yang menjadi orang pertama menerima pemindahan zakar yang berjaya di dunia, bakal menjadi bapa, beberapa bulan selepas menjalani pembedahan itu.
Hari ini, doktornya, Andre van der Merwe, berkata teman wanita leaki itu yang berusia 21 tahun sudah hamil.

Akibat Sakit Mental Model Sanggup Injeck Muka Dengan Minyak Masak



Hang Mioku adalah anda pesakit mental yang sangat addict pada rawatan plastic surgery di wajah. Kisah sebenarnya dah lama pada tahun 2008, sekarang ni tak pasti apa yang dah terjadi pada dirinya. 
Nak cantik, tapi sanggup buat apa saja termasuk melakukan sesuatu yang bahayakan diri sendiri. 
Injection muka sendiri dengan minyak masak bila silicon dah habis. 
Orang yang dah biasa dengan injection ni memang sebenarnya akan rasa addict ketagih, sebab lepas injection kulit muka akan menjadi lembut dan licin dalam sekelip mata, tapi ianya hanya sementara sebab kita tak boleh nak serap di seluruh wajah. 
Kesian... doktor sudah mengesahkan dia mengalami masalah mental dan psikology

Saturday, June 13, 2015

6 Kelebihan Hubungan Seksual





Hubungan seks sebenarnya adalah aktiviti yang sihat. Berikut adalah enam kelebihan bagi
hubungan seks.

Kelebihan pertama : Membakar kalori.
Hubungan seks adalah aktiviti fizikal dan ia akan bakar kalori anda. Kehidupan seks yang
baik pasti akan menjadikan anda seorang yang lebih bertenaga apabila menjalankan urusan
seharian.

Kelebihan kedua : Hubungan seks boleh menyembuhkan sakit kepala.
Apabila anda datang inzal, anda akan lepaskan segala tekanan atau perkara yang
memeningkan fikiran anda. Malah, hubungan seks juga membantu anda untuk berfikir
dengan lebih waras.

Friday, June 12, 2015

3 Cara Buang Bulu Roma Dengan Selamat Berkesan




"Kebanyakan pakar estetik tidak menggalakkan kaedah mencukur atau menggunakan lilin pada bulu roma. Ini kerana apabila bulu terkena pisau cukur, ia akan tumbuh lebih lebat dan kasar.

Anda boleh cuba menggunakan pencukur, tapi anda akan merasai keselesaan hanya dalam masa sehari dua. Lepas itu bulu baru akan tumbuh dan membiak secara tidak sekata dan lebih kasar dan panjang. 

Anda juga boleh cuba menggunakan cold waxing, yang ada di pasaran tapi...banyak yang tak tahu guna kerana sudah dan cepat saja habis.. Lagi satu cold waxing sakit. 


Kaedah yang paling selamat, dan mengalakkan pertumbuhan bulu yang halus adalah kaedah Hot WAXING ini adalah kerana ia dapat mencabut bulu roma dengan pantas sehingga anda tidak dapat merasai sedikit kesakitan. Sebenarnya  Tak Sakit pun! Minyak wax adalah dari tumbuhan semulajadi yang tidak merbahaya pada kulit, mudah ditanggalkan dengan basuhan dan sapuan minyak atau losyen biasa. 

Ok kalau nak cuba boleh KLIK SINI

http://infojelita.blogspot.com/2013/06/rawatan-buang-bulu-yang-paling-berkesan.html#more

Thursday, June 11, 2015

Pengamal Sihir Di Pukul dan Mayatnya di Bakar di Mexico



Berita ini memang sesetengah orang kata kejam, tapi kita fikir balik, betapa orang mexico ini membenci pada pengamal sihir. Tapi di negara kita terutama orang melayu senang-senang aja nak sihirkan orang lain sebab hasad dengki. Bomoh tak islamik dan islamik pun ramai yang boleh buat servis tu. 

Pada hal sudah terang dan jelas orang yang mengamalkan sihir itu sudah syirik kepada Allah, kerana meminta pertolongan selain dari Allah. Tiada keampunan pada dosa syirik. Tapi kita orang melayu ni lah ramai yang mengalami kes-kes sihir ni. 

Pada mereka yang nak mengamalkan sihir ni lebih baik, berusaha untuk capai kejayaan, dari buat aniya demi rasa dengki pada orang lain. 

Tuesday, June 9, 2015

Rawatan Buang Bulu Yang Paling Berkesan dan Selamat


Bulu Kaki Dah Macam Kaki Lelaki?
Bulu Kasar dan Lebat 
Tak Seksi Lansung, Buat Sakit Mata Aja Pandang

Bayangkan sekiranya anda memiliki rambut atau bulu roma terlalu lebat di kawasan yang tidak sepatutnya terutama di atas bibir yang menampakkan seperti misai, pada ketiak dan kaki?




Berjumpa Isteri Hanya 2 Minggu Sekali, Fahrin Ahmad Luah Kata-Kata Rindu


Apabila sudah berkahwin, impian setiap pasangan suami isteri sudah tentu sentiasa berada di samping pasangan yang tercinta, lebih-lebih di saat awal perkahwinan ketika masing-masing sedang mengenali sesama sendiri dengan lebih mendalam. Namun tak semua yang kita impikan boleh menjadi kenyataan. Contohnya Fahrin Ahmad dan isteri, Elena Hani yang terpaksa tinggal berjauhan dan hanya bertemu sekali setiap 2 minggu kerana kerjaya isterinya selaku ketua pramugari di Dubai.

Terasa juga bila dia (Elena) tiada di sisi, tetapi nak buat macam mana bukan? Konsep kami sekarang ini, kami akan berjumpa setiap dua minggu, sama ada dia datang ke sini (Malaysia) atau saya ke Dubai.
Saya rasa perkara ini ada juga hikmahnya di mana kami dapat serasikan diri antara satu sama lain sebelum dia berhenti kerja dan menetap di sini.
Kalau dulu, apa-apa keputusan saya akan buat sendiri. Tetapi sekarang, walaupun dia duduk jauh, saya tetap teringatkan dia.
Beli barang-barang runcit juga saya akan memikirkan Elena. Kita tahu sekarang ini, pergi mana-mana pun, kita sudah ada tanggungjawab antara satu sama lain.
Sebelum ini, jika tidak terlibat dengan sebarang majlis, saya akan berbuka puasa sendirian. Dan untuk tahun ini, perkara itu tidak akan berlaku. Elena sudah pun mengambil cuti untuk berpuasa pada minggu pertama bersama saya. Jujurnya saya teruja! Hahaha… - mstar

3 Sebab Mengapa Wanita Inginkan Payudara Yang Menawan



Sebelum anda ketahui mengapa setiap wanita mengimpikan buah dada yang pejal, mantap dan saiz sederhana besar? Mengapa? 
Antara sebab utamanya adalah 

1) Peningkatan Keyakinan Diri Berdepan dengan Rakan-Rakan
Setiap wanita memang suka tengok kecantikan yang ada pada wanita lain. Mereka sering berangan dan membuat perbandingan antara satu sama lain. Ramai wanita juga suka dengan gambar artis yang cantik dan punyai tubuh yang menawan. Jadi tak hairan contohnya macam Che Ta punyai pengikut wanita yang ramai. 

2) Peningkatan Keyakinan Diri Berdepan dengan Suami
Semua wanita yang berkahwin tahu, lelaki memang suka pada payudara. Maybe tak ramai lelaki yang bujang suka, tapi lelaki yang duda dan berkahwin rata-rata memilih pada wanita yang punyai bentuk payudara yang mantap, bulat dan cantik. Jadi pada wanita yang punyai payudara yang kendur mereka sering mendapat komen negatif dari suami. Ya, tak semua suami yang komplen tapi ada ramai juga yang inginkan perubahan dari isterinya. 
Kalau yang tak komplen tu mungkin hanya menyimpan dari dalam, tah -tah tup-tup ada skandal dan buat hubungan dengan perempuan lain. Tak cakap semua, tapi ada juga segelintir yang begitu. 


3) Dengan adanya peningkatan dari aspek keyakinan diri, wanita lebih mudah mendapat peluang pekerjaan, lebih senang didekati dan lebih mudah mendapat rezeki. Sebab keyakinan diri dan wang adalah saling berkait antara satu sama lain. Kebanyakan wanita yang punyai daya keyakinan diri yang rendah, sering menjadi mangsa buli rakan sekerja dan suami. 

Kalau nak mantapkan payudara KLIK SINI

Kehebatan Lendir Aloe Vera Dalam Mengubat Jerawat dan Luka


Lidah Buaya adalah salah satu tumbuhan antara 250 spesis Aloe serata dunia. Aloe adalah tumbuhan asli kepada timur, selatan dan utara Afrika dan Madagascar dan telah diperkenalkan ke Hindia Barat dan negara-negara tropika yang lain, yang mana ia tumbuh liar. Ia juga telah membiak dengan baik di lembangan Mediterranean dengan merentasi Algeria, Morocco, Tunisia, serta kepulauan Canary dan Madeira. Lidah buaya telah digunakan sebagai ubatan tradisional untuk melegakan jerawat, luka, ruam, demam, gatal-gatal, kulit dan banyak lagi. Hingga kini pokok lidah buaya adalah rawatan paling natural dan popular di kalangan pengemar kecantikan untuk mendapatkan rawatan hilangkan jerawat, jeragat dan parut luka di wajah. 

Caranya

Daun lidah buaya, aloe vera dicuci bersih, lalu dibelah menjadi dua, di dalamnya terdapat lendir seperti gel di sapu pada jerawat, jeragat, kulit luka, parut dan buat selama setiap hari. Dalam masa seminggu kulit yang luka, bernanah dan berjerawat akan sembuh. 

Kelebihan 

Monday, June 8, 2015

5 Kebenaran Tentang Hubungan Seksual Suami Isteri



Seks dan cinta adalah sesuatu yang berbeza bagi lelaki, tapi tidak pada perempuan. Pada seorang wanita yang normal, seks hanya untuk lelaki dan yang dicintai, Jadi seks dan cinta akan mengikut seiring, tapi tidak pada lelaki.. Mengapa ya? 


Kebenaran pertama : Seks dan cinta adalah dua unsur berlainan.

Cinta tidak cukup untuk jadikan hubungan seks itu hebat. Hubungan seks yang hebat datang
dari diri anda sendiri bukannya perasaan cinta. Cinta hanya memainkan peranan merelakan
diri di setubuh dalam hubungan seks. Jadi, perasaan cinta tidak menjamin hubungan seks
anda akan jadi hebat.

Kebenaran kedua : Seks memerlukan daya kreativiti.
Kehidupan seks sebagai suami isteri memerlukan kreativiti untuk jadikan ia lebih hebat dan
nikmat. Jika anda tiada kreativiti, hubungan seks anda akan menjadi sangat bosan dan lama
kelamaan anda berdua akan hilang mood untuk bersetubuh.

Friday, June 5, 2015

6 Ciri Dan Tanda Krim Kecantikan Yang Mengandung Merkuri



Sekarang memang banyak krim-krim kecantikan yang dijual secara online dan kedai jamu. Dulu orang sibuk beli kosmetik dari indonesia. Tapi bila dapat tahu kandugannya banyak bahan logam, terus orang berhenti beli. Sekarang ramai yang ragu-ragu tengok ada sijil KKM atau tak...
Sebenarnya KKM pun tak boleh pakai..dah banyak kilang yang mengeluarkan krim kecantikan yang mengandungi kadar logam yang tinggi berselindung dengan KKM kononnya....

Tapi kita sebagai pengguna tak boleh la nak harapkan sijil KKM, kita sendiri kena bijak tahu...
Kalau dengan letak krim saja kulit terus hilang bersih, gebu, itu memanglah kadar mercuri dan logam nya sangat tinggi. Sebab ianya dapat menghakis kulit luaran. 

Dah ramai yang stop guna krim-krim ni, akan rasa panas kat muka, mengelupas dan timbul jerawat besar-besar lepastu. Bila dah jadi camtu barulah sibuk pergi ke salon kecantikan, buat macam-macam rawatan. Duit banyak habis, sebab sekali rawatan bernilai ratusan ringgit. 

Tak menjadi juga, akhirnya pergi ke klinik aesthetic, jumpa doktor...

Jadi sebelum terkena, lebih baik kita baca tanda-tanda krim yang mengandungi kadar merkuri dan logam yang tinggi. 

1) Cuba bau. Krim kecantikan yang mengandungi mercuri akan berbau harum dan aromanya sangat kuat. Tapi anda akan bau juga logam. (macam bau besi)

18 Teknik Senaman Besarkan dan Mantapkan Payudara




Anda suka bersenam? tapi tak tahu senaman yang macam mana boleh montokkan payudara anda. Jadi ikuti tip dalam gambar. Lakukan berulang-ulang selama sebulan, bersenam 3 kali seminggu selama sejam sehari. Insyallah, otot-otot payudara anda akan terasa tegang, kalau yang dah kendur tu akan terasa keanjalannya. Ha..ini bagi orang yang suka bersenam. 
Jom ikuti 18 Teknik Senaman Besarkan Payudara

3 Jenis Makanan Yang Dapat Hilangkan dan Membunuh Sel Jerawat

Tidak dinafikan jerawat adalah musuh bagi wanita. Jadi saya nak share 3 jenis makanan yang you all boleh ambil untuk kurangkan jerawat di wajah. Tak payah nak ambil banyak suppliment, kalau rasa tak mampu. Boleh cuba makan bahan-bahan di bawah dalam jadual pemakanan anda. 

1) Bayam
Ada banyak sayuran hijau yang dapat menghalang jerawat, tapi bayam adalah yang paling basic dan paling berkesan. Bayam mengandugi kadar klorofil yang tinggi yang dapat menghapus bakteria dan toxik dalam sistem perkumuhan dan saluran darah kita. Bayam juga punyai kadar Vitamin A yang tinggi yang amat penting untuk anti-acne. Rasa pun agak sedap. 

Thursday, June 4, 2015

Rahsia Zara



Kaya? Memang semua orang nak kaya...tapi di sepanjang aku baca kisah orang-orang yang paling kaya di dunia ni, kebanyakan mereka ni kedekut dan tak hidup dalam kemewahan. Mereka lebih banyak mempamerkan diri dengan cara yang sederhana. Yelah! cara yang sederhana ini lebih selamat, sebab bisnes tak akan selalunya berada di atas. Jika kita sudah habiskan banyak duit untuk gaya hidup mewah, sudah tentu banyak wang akan dihabiskan untuk barang yang tidak mendatangkan faedah. 

Lelaki Sepanyol yang juga mastermind disebalik jenama Zara, Amancio Ortega telah mengatasi Warren Buffett untuk memegang gelaran individu kedua terkaya di dunia.

Menurut Bloomberg, kekayaan Amancio Ortega bernilai $71.5 bilion berbanding Buffett yang hanya memiliki $70.2 bilion. Ini menjadikan Ortega individu kedua terkaya dibelakang founder Microsoft Bill Gates, yang mana memiliki nilai kekayaan sebanyak $85.5 bilion.

Ranking ini bukan saja membuktikan Zara berjaya menjadi antara perniagaan fesyen yang terbesar di dunia tapi juga membuktikan pelanggan lebih cenderung untuk mendapatkan pakaian yang trendy, berkualiti tapi murah.

Sebenarnya aku pun suka dengan fesyen ZARA, kalau kat US, Europe harganya boleh dikategorikan murah, letak di negara kita ...mmmmmm pandang je la....kan...

You, ada tak masalah kulit dan jerawat? Nak tahu bahan yang terbaik untuk kulit adalah yang semulajadi...jadi gunakan...KLIK SIN NAK TAHU

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas