3 Cara Putihkan Kulit Secara Semulajadi




Jika anda ingin kulit anda mahu putihkan kulit anda secara semula jadi sebab anda sudah berasa takut dengan kesan kemikal pada kulit, anda boleh cuba 3 teknik rawatan untuk mendapatkan hasil kulit yang cerah.  Apa yang penting cara nak merawat adalah mudah dan murah. 

1) Buat masker madu, yogurt. 
Seperti susu, yogurt mengandungi enzim yang boleh memutihkan kulit dengan lembut. Madu mempunyai ciri-ciri pelembapan dan anti bakteria. Campurkan astu bahgian yogurt dan madu kacau dan sapuka di wajah anda untuk dibiarkan selama 30 minit. 
Pastikan anda tidak mengunakan yogurt biasa, yang putih, tiada campuran lain dan gula, kerana ia dapat menjadikan kulit anda melekit. 



2) Buat masker aloe vera dan yogurt. 
Anda boleh lenyekan isi aloe vera dan yogurt dan campurkan ke dua bahan ini sekali. Sama seperti saya sebutkan tadi. Sapukan di bahagian wajah, biarkan selama 30 minit. Aloe vera mempunyai bahan aktif semulajadi untuk melembutkan dan memutihkan kulit. 


3) Anda boleh gunakan photon ultrasonics untuk mengaktifkan penyerapan bahan-bahan tersebut untuk kadar serapan maksima pada kulit anda. 
Selain itu anda juga boleh gunakan avocado yang dikisar / blend. Campurkan dengan yogurt, ratakan di wajah mengggunakan photon ultrasonic atau biarkan saja di wajah anda. 
Ok Selamat Mencuba! Nak tahu pasal Photon Ultrasonics boleh KLIK SINI.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...