6 Ciri Dan Tanda Krim Kecantikan Yang Mengandung Merkuri



Sekarang memang banyak krim-krim kecantikan yang dijual secara online dan kedai jamu. Dulu orang sibuk beli kosmetik dari indonesia. Tapi bila dapat tahu kandugannya banyak bahan logam, terus orang berhenti beli. Sekarang ramai yang ragu-ragu tengok ada sijil KKM atau tak...
Sebenarnya KKM pun tak boleh pakai..dah banyak kilang yang mengeluarkan krim kecantikan yang mengandungi kadar logam yang tinggi berselindung dengan KKM kononnya....

Tapi kita sebagai pengguna tak boleh la nak harapkan sijil KKM, kita sendiri kena bijak tahu...
Kalau dengan letak krim saja kulit terus hilang bersih, gebu, itu memanglah kadar mercuri dan logam nya sangat tinggi. Sebab ianya dapat menghakis kulit luaran. 

Dah ramai yang stop guna krim-krim ni, akan rasa panas kat muka, mengelupas dan timbul jerawat besar-besar lepastu. Bila dah jadi camtu barulah sibuk pergi ke salon kecantikan, buat macam-macam rawatan. Duit banyak habis, sebab sekali rawatan bernilai ratusan ringgit. 

Tak menjadi juga, akhirnya pergi ke klinik aesthetic, jumpa doktor...

Jadi sebelum terkena, lebih baik kita baca tanda-tanda krim yang mengandungi kadar merkuri dan logam yang tinggi. 

1) Cuba bau. Krim kecantikan yang mengandungi mercuri akan berbau harum dan aromanya sangat kuat. Tapi anda akan bau juga logam. (macam bau besi)


2) Tekstur krim itu adalah berkilat, seperti sifat logam mercuri yang berkilat

3) Bila sekali letak di wajah, kulit akan menjadi berkilau dan berkilat. Kalau ikutkan semualajadi, mana ada kulit yang berkilau. 

4) Pada masa yang singkat dalam masa 1 minggu kulit akan menjadi lebih putih, tapi putih yang dihasilkan pucat macam terhakis kulitnya, tak nampak natural. 

Kalau kulit yang jenis sensitif akan menjadi lebih parah, jika tak berhenti menggunakannya. 

5) Kulit anda akan menjadi panas dan sakit bila terkena sinaran matahari, merah dan terasa pedih. Ini adalah disebabkan lapisan kulit anda sudah dihakis dengan merkuri. 

6) Efek sampingan dan jangka masa panjang adalah kanser kulit dan buah pinggang anda akan cepat rosak.


Jadi cuba gunakan tips ini untuk beli krim kecantikan anda. Jangan terpedaya dengan testimoni-testimoni, anda sendiri kena pandai berfikir dan menilai. 

Jadi apa jalan penyelesaian? 
Cubalah buat sendiri masker dari lidah buaya, madu, dan kisaran buahan-buahan. 
Pada mereka yang sudah terkena, boleh cuba guna Photon Ultrasonic, menggunakan rawatan tenaga cahaya untuk menambah balik sel-sel kulit yang baru, akibat kerosakan sel kulit yang terkena logam. 
Alat ini banyak digunakan di klinik aethetic dan salon kecantikan. 
Berminat KLIK SINI 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...