Kehebatan Lendir Aloe Vera Dalam Mengubat Jerawat dan Luka


Lidah Buaya adalah salah satu tumbuhan antara 250 spesis Aloe serata dunia. Aloe adalah tumbuhan asli kepada timur, selatan dan utara Afrika dan Madagascar dan telah diperkenalkan ke Hindia Barat dan negara-negara tropika yang lain, yang mana ia tumbuh liar. Ia juga telah membiak dengan baik di lembangan Mediterranean dengan merentasi Algeria, Morocco, Tunisia, serta kepulauan Canary dan Madeira. Lidah buaya telah digunakan sebagai ubatan tradisional untuk melegakan jerawat, luka, ruam, demam, gatal-gatal, kulit dan banyak lagi. Hingga kini pokok lidah buaya adalah rawatan paling natural dan popular di kalangan pengemar kecantikan untuk mendapatkan rawatan hilangkan jerawat, jeragat dan parut luka di wajah. 

Caranya

Daun lidah buaya, aloe vera dicuci bersih, lalu dibelah menjadi dua, di dalamnya terdapat lendir seperti gel di sapu pada jerawat, jeragat, kulit luka, parut dan buat selama setiap hari. Dalam masa seminggu kulit yang luka, bernanah dan berjerawat akan sembuh. 

Kelebihan 



Dapat mengeluarkan racun, toksin dan kotoran yang ada dalam badan dengan kandungan gelatin yang dapat menyerap racun dan toksin. 

Anda boleh juga makan gel lidah buaya ini untuk merawat luka dalaman. Cara simple hanya buat jus lidah buaya.


Kalau nak dapatkan kadar penyerapan gel ini dengan pantas dan pegeluaran sel-sel kulit yang baru anda boleh cuba guna mesin klik PHOTON ULTRASONIC

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...