Tuesday, February 28, 2017

7 Tanda Perempuan Yang Sudah Tiada Dara Sebelum Berkahwin



Bermacam cara dan petua daripada nenek moyang dahulu kala untuk dijadikan contoh bagaimana kita ingin mengesan seseorang gadis itu masih perawan atau ‘sudah ditebuk tupai‘. Namun, tidak semestinya betul dan tepat setiap tekaan idan petua itu untuk dijadikan sebagai perbandingan.
Perkongsian ini adalah sekadar untuk menambahkan pengetahuan. Sekiranya benar dan ada tanda-tanda perempuan yang sudah tiada dara kepada diri anda, semua itu hanyalah kebetulan. 7 tanda ini tiada kesahihan daripada pihak tertentu tetapi dikongsi di sini sekadar rujukan yang mungkin boleh membantu:

7 Tanda Lelaki Serius Mahu Jadikan Anda Sebagai Isteri



Untuk dapatkan ketenangan last paper ini ,acik ajaklah rakan rakan pegilah ke tasik untuk mencari ketenangan hidup ini.
Dan kebetulan rakan yang acik lepak umur mereka dalam lingkungan 25-30 an dan mereka terbuka cerita tentang lelaki serius dalam perhubungan.

Ini hanya pandangan acik dan rakan rakan saje, dan terpulang ikut individu yang mempunyai pandangan masing masing.

Monday, February 27, 2017

4 Perkara Yang Hanya Boleh Difahami Ibu Hamil Trimester Tiga



Makin besar kandungan, makin banyak suka dukanya. 4 perkara berikut ini, cuma ibu hamil trimester akhir yang paling tahu rasanya!
Walaupun menyenangkan, kehamilan juga dilengkapi dengan berbagai keluhannya. Apalagi jika anda memasuki trimester terakhir.
theAsianparent bertanya pada sejumlah ibu-ibu hamil dan inilah suka duka yang hanya difahami para ibu trimester akhir. Adakah anda juga merasakannya?

10 tanda-tanda kehamilan



Namun adakalanya, wanita seringkali tidak mengetahui dirinya sedang hamil terutamanya di awal peringkat kehamilan. Berikut adalah beberapa tanda awal kehamilan yang perlu diketahui.

Kehamilan adalah merupakan satu saat yang sememangnya diidamkan oleh setiap wanita. Namun adakalanya, wanita seringkali tidak mengetahui dirinya sedang hamil terutamanya di awal peringkat kehamilan. Berikut adalah beberapa tanda awal kehamilan yang perlu diketahui.

Cara Buat Jadual Belajar Berkesan



Ramai pelajar tanya soalan bagaimana nak buat jadual belajar, ya kadang kadang sebagai pelajar mereka masih belum nampak cara nak buat, tetapi setengah pelajar mereka reka sendiri. Bagi yang ada jadual belajar Tahniah di ucapkan.

Saturday, February 25, 2017

Anter Bot IM Seminars


Alhamdulillah.. hari ni Dea dapat belajar dan berguru dengan IM terkenal dalam masa satu hari pagi hingga ke petang, 

Friday, February 24, 2017

7 Sebab Jangan Ragu Nikah Di Usia Muda


 Mempertahankan Rumah Tangga Setelah Wujud Kecurangan Berkahwin Membuat Kewangan Lebih Stabil Pentingnya Hidup Terpisah Dari Orang Tua Selepas Berkahwin Penting Memahami Masalah Rumah Tangga Sebelum Menikah.

Usia 24 tahun pada zaman dahulu sudah dianggap matang untuk berkahwin. Tapi kini, usia tersebut dianggap masih tergolong dalam usia muda. Jika berkahwin di awal usia 20-an, anda patut berbangga kerana mampu merasakan kelebihan yang berikut.

Thursday, February 23, 2017

Petua Elak Demam, Selsema Dan Batuk Berjangkit Dalam Rumah

Petua orang lama ni ada yang mujarab. Apatah lagi mereka hanya menggunakan bahan bahan semulajadi. Jadi ianya tidak melibatkan bahan kimia sekaligus tidak memberi kesan sampingan yang bahaya. Abang kongsikan satu petua ini yang kata penulis asalnya sangat berkesan. Jom baca!


Anak kedua selsema berjangkit dengan abahnya. Lepas ada batuk batuk sikit. Jadi cuba praktikkan petua ni. bawang merah ni  dibawah bantal, atas meja solek dalam bilik, ruang tamu dan di dapur. Lepas tu admin tumbuk bawang putih (bawang merah pun boleh), lepas tu campur minyak masak dan sapu kat dada, kaki dan atas hidung (sikit je).

Wednesday, February 22, 2017

4 Cara Elak Bibir Jadi Hitam



Perempuan kalau pakai make up memang cantik. Tapi tak kan asyik nak pakai make up je. Sekali sekala boleh lah. Segan sebab bibir gelap dan tak tahu cara nak hilangkannya? Boleh cuba tips yang kami kongsikan ni.

10 Cara Berkesan Untuk Atasi ‘Virus Gila Belanja’!



Wanita dan shopping memang tidak dapat dipisahkan. Lagi-lagi kalau masa tengah jualan murah, memang datang ‘virus gila belanja’ tu.

Bukan tak boleh berbelanja, tapi biar la berpada-pada. Jangan la berbelanja tak ingat dunia sampai baru je tengah bulan poket dah kering. Lepas tu sibuk nak pinjam duit!

Tuesday, February 21, 2017

Bank Yang Popular Di Indonesia



Inilah antara bank yang popular di kalangan orang Indonesia. Kalau anda ingin mengembangkan bisnes anda ke Indonesia. Bank yang popular adalah Bank BNI, BRI, BCA, Mandiri

Monday, February 20, 2017

8 Masalah Ini Antara Yang Paling Ditakuti Oleh Wanita!



Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Disebabkan itulah, ramai wanita yang sanggup berhabis duit untuk kelihatan cantik kerana tidak mahu dihantui oleh “ketidaksempurnaan”.
Jadi, apakah masalah yang paling ditakuti oleh wanita sebenarnya?

10 Cara Untuk Fokus Di Dalam Kelas


Kita kerap kali diingatkan bahawa sebahagian besar pembelajaran berlaku ketika di dalam kelas. Ini kerana ketika inilah segala maklumat diterangkan sebaiknya oleh guru. Andai kita tidak fokus ketika di dalam kelas, maka hilanglah sebahagian besar maklumat yang dipelajari. Mengetahui hal ini, semua pelajar berusaha yang terbaik untuk meningkatkan fokus di dalam kelas. Tetapi kalau dah mengantuk letih, bosan, macam mana nak fokus di dalam kelas? Jadi, admin ingin berkongsi 10 cara hebat memaksimakan fokus anda ketika di dalam kelas. Jom!

Friday, February 17, 2017

Lelaki Berkahwin Wanita Berusia Lebih Bahagia & Gembira



Siapa kita untuk menidak kan ketentuan Tuhan. Begitu juga bila bab jodoh dan pertemuan. Semuanya adalah rahsia, hanya Dia yang tahu alasan dan sebab dan musababnya, mengapa dia menjadi pasangan kita.

Malah, tiada siapa dapat menjangka anda akan bertemu jodoh dengan wanita yang lebih berusia. Sebagai pasangan yang lebih muda usianya jangan jadikan ia faktor anda tidak bahagia apabila tidak ada keserasian bersama.

KAJIAN: Lelaki Berjambang Lebih Setia Dalam Perhubungan



Bagi wanita yang ingin mencari pasangan, kalau boleh lepas ni mesti nak pilih lelaki yang berjambang. Menurut kajian oleh Barnaby Dixson di dalam Journal of Evolutionary Biology, lelaki berjambang dilihat lebih setia dalam perhubungan.

Menurut kajian lagi, lelaki berjambang memiliki karakter maskulin dan feminin yang seimbang, di mana dua karakter tersebut membuatkan ramai wanita terpikat.

Thursday, February 16, 2017

‘Bila Kau Dah Bergelar Tunang Orang, Sila Jangan Layan Orang Lain’


Masa bertunang, selalu je bergaduh, kerap rasa nak marah, kadang kadang ada sesetengah pasangan tu sampai nak putus tunang, tak jadi nak kahwin. Benda yang digaduhkan kecik je sebenarnya dan biasanya diungkit dengan perkara lain.Tu yang menyebabkan gaduh jadi besar.

Bagi mereka yang bakal bertunang, satu je nasihat orang tua-tua. Jangan bertunang terlalu lama kerana dunia bertunang ni terlampau banyak dugaannya. Apatah lagi bagi pasangan yang berjauhan. Bila berjauhan, kena ada kepercayaan yang tinggi dalam diri. Kalau ada syak wasangka dan curiga, gaduh sikit terus nak putuskan hubungan pertunangan. Padahal bukan ada orang ketiga pun, tapi ada makhluk ketiga.

8 Tip Memilih Universiti Dan Kursus Agar Tidak Tersilap Pilih



Karnival Pengajian Tinggi Negara (KPTN) sudah bermula.
Untuk adik-adik lepasan SPM/ STPM/ Diploma, anda diwajibkan untuk pergi ke karnival ini.
Di sini, banyak maklumat yang perlu anda perlu ambil tahu untuk melanjutkan pelajar ke universiti. Dari sini, anda boleh menyemak syarat-syarat kemasukan setiap Universiti Awam (UA).
Saya akan berkongsi tip untuk anda yang sedang menunggu keputusan dan merancang untuk melanjutkan pelajaran ke universiti.

Apabila menghadiri karnival pendidikan, pastikan anda tidak membuang risalah-risalah yang diambil dan yang diberikan. Rata-rata hasil pemerhatian, ramai yang akan buang risalah-risalah kemasukan ke universiti dan tidak dijadikan rujukan, yang simpan hanya beg kertas.

Tuesday, February 14, 2017

5 Bahagian Tubuh Suami Yang Ramai Isteri Suka




Hubungan bersama pasangan bukan hanya melibatkan sentuhan pada bahagian intim sahaja. Terdapat lima bahagian pelik yang wanita suka yang selama ini mungkin anda tidak tahu. Bahagian apa agaknya itu?

Parut
Baru nampak ‘jantan’ bila ada parut. Itu pandangan pakar terapi seksual dari Michigan, James Syeridan tentang lelaki yang mempunyai parut. Parut kebiasaannya sinonim dengan kaum lelaki dan dianggap sebagai lambang kejantanan. Ia juga secara tidak langsung menunjukkan lelaki tersebut adalah lelaki yang aktif dan tidak mudah tewas apabila berada di ranjang.

Nak Badan Cantik? Apa Kata Cuba Cara Diet 5 Selebriti Korea Kegemaran Anda Ini




Anda bersedia mulakan diet sebegini?
Selebriti Korea adalah antara golongan artis yang sangat diminati masyarakat kita. Berbekalkan wajah yang cantik dan berbakat, kebanyakan mereka sering menjadi idola kepada gadis-gadis remaja di Malaysia.

Bukan sahaja cantik, malah mereka juga mempunyai tubuh badan yang menawan yang pastinya diidamkan oleh setiap gadis. Kata orang dari hujung rambut hingga ke hujung kaki, semuanya serba serbi cantik.

Monday, February 13, 2017

Elak 5 Perkara Ini Lepas Makan Kalau Nak Kurus!!!




Cara gaya hidup kita biasanya akan mempengaruhi berat badan kita melalui pemakanan ataupun aktiviti seharian yang dilakukan dan ada beberapa perlakuan sekiranya anda lakukan yang menyukarkan berat badan anda sukar untuk turun.

Mungkin anda boleh elakkan melakukan beberapa perkara ini jika anda ingin mengurangkan berat badan dan mempunyai bentuk tubuh yang menarik.

Tips Hilangkan Rasa Mengantuk Semasa Belajar



Mengantuk Semasa Belajar....Apa cara atasinya?
Petua Menghilangkan Mengantuk Semasa Belajar

1. Pasang Niat – Untuk apa anda belajar, kenapa pula anda belajar? Bila semua ini anda telah mampu jawab dengan jelas, jerit kuat-kuat dalam hati. Katakan dalam minda anda bahawa anda mesti belajar untuk menggapai matlamat anda itu. Tidak ada orang malas yang boleh berjaya. Matlamat yang benar-benar jelas akan membawa seseorang itu ke suatu tahap yang tidak pernah dijangka-jangka dan mampu menewaskan apa pun halangan yang ada di hadapannya. Mengantuk, bosan dan sebagainya bukanlah masalah.

Friday, February 10, 2017

9 Tanda Kamu Sudah Memiliki Suami Terbaik



Walau pun suami tak memiliki semua sikap ini tapi syukurlah jika dia ada sebahagian besar ciri ini. Tak semua manusia sempurna bukan.

Anggaplah anda wanita yang bertuah kerana telah memiliki lelaki terbaik untuk jadi pasangan hidup yang mungkin didambakan oleh para isteri lain.

8 Tugas Ini Suami Patut Buat Suami Jaga Isteri Dalam Pantang... 'Sweetnya'




Jarang kita dengar suami yang sanggup jaga isteri dalam pantang. Selalunya isteri 'dipos' ke kampung. Alasannya suami tidak pandai. Masa anak pertama mungkin alasan ini bolehlah diterima tapi bila anak dah masuk nombor dua dan seterusnya, suami kenalah belajar menjaga isteri dalam pantang.

Tempoh berpantang akan lebih indah bagi seorang isteri apabila dijaga oleh suaminya. Jangan terkejut kalau ada isteri yang menangis kerana hatinya begitu tersentuh dengan pengorbanan suami yang tidak cukup rehat dan tidur semata-mata nak pastikan isteri dan anak selesa.

Wednesday, February 8, 2017

7 Tabiat Kecil Buatkan Muka Senang Tumbuh Jerawat!




Alamak jerawat di muka? Walau jerawat kecil sekalipun, mesti akan rasa stres dan kurang keyakinan diri.

Tapi tahukah anda, ada beberapa tabiat kecil atau buruk yang dalam diam anda lakukan sebenarnya terjadinya pertumbuhan jerawat?

7 Makanan Buat Berat Badan Anda Turun Lebih Cepat



Pemakanan adalah faktor terpenting untuk anda mengurangkan berat badan di samping melakukan aktiviti yang aktif seperti senaman kardio, mengangkat beban dan pelbagai lagi jenis senaman.

Ini kerana setiap apa yang anda makan mempunyai kalori dan sekiranya kalori yang diambil melebihi keperluan untuk sehari dan ia tidak dibakar akan menyebabkan berat anda bertambah.
Selain itu terdapat beberapa makanan yang berfungsi untuk membakar lemak di dalam badan secara semula jadi dan sekaligus boleh mengurangkan berat badan seseorang.

Tuesday, February 7, 2017

6 Perkara Yang Sering Dirahsiakan Oleh Lelaki Dari Wanita!



Ladies, pernahkah anda tertanya-tanya perkara apakah yang sering dirahsiakan oleh lelaki daripada anda?
Dipetik daripada therichest.com, lelaki mempunyai beberapa rahsia yang seringkali mereka sembunyikan dari para wanita.
Ingin tahu apa sajakah rahsia mereka? Jom kita bongkar!

7 Sebab Kenapa Wanita Lebih Tertarik Pada ‘Bad Boy’!



Lelaki selalu dikaitkan dengan perangai nakal ala-ala ‘bad boy’. Tapi tak bermakna lelaki ‘bad boy’ ini lelaki jahat. Nakal je!
Menjadi ‘bad boy’ ni boleh dikatakan sikap semula jadi yang ada pada lelaki. Bila ditanya pada perempuan nak lelaki macam mana, mesti jawapan deorang nak yang baik dan setia.
Tapi, ramai je yang memilih lelaki ‘bad boy’ kerana mereka ini sangat disenangi oleh gadis-gadis kerana sikap mereka.

Monday, February 6, 2017

Cara Penjagaan Rahim Yang Semua Wanita Patut Tahu – Dr Hamid Arshat


Kaum wanita sejak dari dulu dipesan oleh ibu ataupun nenek agar menjaga organ peranakan ini. Malah bermacam-macam petua diperturunkan untuk tujuan itu.
Ia untuk mengelakkan bahagian yang menjadi lambang kewanitaan ini ditimpa penyakit dan tidak boleh berfungsi untuk melahirkan zuriat.
Namun ketika ini semakin ramai wanita berdepan dengan masalah ketumbuhan yang berkaitan dengan rahim. Atas sebab itu Pakar sakit Puan terkenal Dr. Hamid Arshat membuat perkongsian ini.


Rahim diciptakan Allah khas untuk wanita sebagai wadah pertumbuhan janin yang bermula dari nutfah, kemudian menjadi alaqah dan mugdah. Seterusnya ia berkembang dan membesar membentuk organ2 dan anggota yang sempurna dan akhirnya ditiupkan roh dalam umurnya 120 hari.
Semua peroses ini berlaku dalam perlindungan dan naungan rahim.

7 Tips Belajar Saat Akhir



·         Baca buku – hendak ‘exam’ mestilah baca buku, tetapi ada cara membaca bagi ‘study last minute’ .
·         Baca ringkasan – kalau pelajar rajin buat nota awal-awal dulu memang senanglah hidup, tapi bagi yang
·         tidak berapa rajin tu anda perlu tahu benda penting yang perlu dibaca, jangan baca satu buku teks tu. Ini penting terutamanya subjek sejarah yang perlukan menghafal.
·         Nota pendek – ini pun bagi mereka yang dah siapkan nota pendek ni awal-awal. Tapi kalau pun ada pelajar yang malas, buat-buatlah baik dengan mereka yang rajin ni,pinjam nota dan fotostat dan baca.

Friday, February 3, 2017

5 Perkara Wanita Berkulit Cantik Selalu Lakukan!



Mesti ada diantara anda tertanya-tanya bagaimana wanita miliki kulit cantik menjaga wajah tanpa perlu bersusah payah atau gunakan produk ribuan ringgit.

Sebenarnya tabiat hidup anda mendorong kepada kecantikan kulit anda. Kami kongsikan 7 perkara wanita miliki kulit cantik selalu lakukan.

5 Perangai Buruk Bakal Pengantin Zaman Sekarang!



Zaman sekarang nak kahwin tu dah macam melabur. Nak kena belanja besar, kalau tak bukan kenduri kahwin namanya.
Lebih-lebih lagi bakal pengantin perempuan yang bukan main macam-macam kehendak mereka nak kena turuti. Paling kesian si bakal suami yang nak kena tanggung.

Jadi, untuk lelaki diluar sana, ketahui 5 sikap buruk bakal pengantin perempuan zaman sekarang.

Thursday, February 2, 2017

4 Perkara Lelaki Fikirkan Apabila Jatuh Cinta!




Apabila wanita jatuh cinta, apa yang ada di dalam fikiran mereka adalah melakukan setiap perkara bersama pasangan dan merancang masa depan.

Tapi, adakah lelaki juga berfikiran sedemikian? Berikut adalah perkara yang lelaki fikirkan apabila jatuh cinta!

Anda Gemuk Walau Makan Sikit? Ini Puncanya !



Makan sikit pun GEMUK!!!
Pada mereka yang berbadan besar dan mempunyai niat untuk mengurangkan berat badan tetapi setelah berusaha seperti mengurangkan makan, membuat aktiviti luar dan sebagainya tetapi saiz badan masih lagi tidak berkurangan.

Sebenarnya terdapat banyak faktor yang mempengaruhi tubuh badan seseorang apabila mahu mengurangkan berat badan dan ia sebenarnya berkait rapat dengan apa dilakukan seharian.

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas