8 Masalah Ini Antara Yang Paling Ditakuti Oleh Wanita!



Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Disebabkan itulah, ramai wanita yang sanggup berhabis duit untuk kelihatan cantik kerana tidak mahu dihantui oleh “ketidaksempurnaan”.
Jadi, apakah masalah yang paling ditakuti oleh wanita sebenarnya?


1 : Rambut gugur

Ini merupakan masalah yang biasa dihadapi oleh wanita. Kajian mendapati, sekurang-kurangnya 78% wanita sangat takut apabila mengalami masalah rambut gugur.

2 : Kelemumur

Kajian mendapati, 42 % wanita yang takut jika mereka mengalami masalah kelemumur. Kelemumur terjadi akibat jangkitan kulat pada kepala dan disebabkan oleh kulit kering, berminyak, stres, dan kesalahan semasa menyikat rambut.

3 : Kulit wajah bermasalah

Kajian dari L’ Oreal Paris , 45 % wanita berharap dapat membaiki pori-pori kerana dilihat sebagai masalah besar. Hal ini disebabkan penggunaan bermacam-macam produk kulit. Jadi, hati-hati.

4 : Jerawat

Jerawat adalah masalah yang paling ditakuti oleh wanita. Mereka 80 % wanita, sangat takut pada jerawat kerana agak sukar untuk menghilangkan kesannya.

5 : Kedutan

Penuaan pasti akan dihadapi oleh semua wanita dan ramai yang tidak bersedia untuk hadapinya. Apa yang pasti, penggunaan mekap adalah penyebab utama kedutan halus muncul. Jadi, jaga kulit dari sekarang.

6 : Mata panda

Kajian oleh Este Lauder, sekurang-kurangnya 13,000 wanita yang mengalami masalah lingkaran gelap di sekitar mata. Kurangkan dengan cara meletakkan ais batu selama 10 hingga 15 minit.

7 : Selulit

Tahukah anda bahawa 34 % wanita malu dengan pasangan kerana mempunyai selulit? Selulit mucul disebabkan oleh perubahan hormon akibat obesiti, kekurangan vitamin A, C, E, serta penggunaan ubat – ubatan yang mengandungi steroid.

8 : Ketiak hitam


Walaupun tersembunyi, tapi pasti wanita akan rasa malu. Jadi, gunakan bahan semulajadi seperti lemon yang mempunyai kuasa pencerahan dan sapukan di kawasan yang gelap.

Jadi you all cubalah jaga badan dan mantapkan payudara anda agar nampak lebih seksi you... klik feredeabeauty.blogspot.my untuk mantapkan payudara anda dengan cara yang selamat dan berkesan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...