Anda Gemuk Walau Makan Sikit? Ini Puncanya !



Makan sikit pun GEMUK!!!
Pada mereka yang berbadan besar dan mempunyai niat untuk mengurangkan berat badan tetapi setelah berusaha seperti mengurangkan makan, membuat aktiviti luar dan sebagainya tetapi saiz badan masih lagi tidak berkurangan.

Sebenarnya terdapat banyak faktor yang mempengaruhi tubuh badan seseorang apabila mahu mengurangkan berat badan dan ia sebenarnya berkait rapat dengan apa dilakukan seharian.


Kami ingin kongsikan beberapa perkara yang akan mempengaruhi tubuh badan seseorang.


1. Salah pilih makanan
Pada yang ingin mengurangkan berat badan mungkin anda perlu lihat semula jenis makanan yang diambil. Mungkin anda makan dalam jumlah kecil tetapi lihat sama ada ianya ada karbohidrat ataupun protein. Ini kerana makanan daripada sumber karbohidrat boleh menaikkan berat badan sekiranya diambil berlebihan.


2. Tekanan perasaan
Apabila seseorang itu sedang mengalami tekanan atuapun stress sebenarnya ia turut menganggu keseimbangan hormon tubuh badan.


3. Tidak cukup tidur
Tidur yang cukup adalah penting ketika anda sedang dalam proses mengurangkan berat badan ini kerana apabila badan mendapati anda kekurangan jam tidur, hormon leptin dan ghrelin akan menjadi tidak seimbang.


4. Kemungkinan anda menghidap hipotiroidsme

Hipotiroidisme adalah keadaan kelenjar tiroid kurang aktif dan gagal mengeluarkan hormon yang cukup dalam aliran darah. Apabila kelenjar tiroid tidak dapat berfungsi dengan baik ia akan membuatkan berat badan sukar dikawal.

So korang boleh la cuba pakai korset ni untuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...