7 Sebab Jangan Ragu Nikah Di Usia Muda


 Mempertahankan Rumah Tangga Setelah Wujud Kecurangan Berkahwin Membuat Kewangan Lebih Stabil Pentingnya Hidup Terpisah Dari Orang Tua Selepas Berkahwin Penting Memahami Masalah Rumah Tangga Sebelum Menikah.

Usia 24 tahun pada zaman dahulu sudah dianggap matang untuk berkahwin. Tapi kini, usia tersebut dianggap masih tergolong dalam usia muda. Jika berkahwin di awal usia 20-an, anda patut berbangga kerana mampu merasakan kelebihan yang berikut.


1.       Tiada tekanan ada anak
Pertemuan keluarga akan ada ramai sanak saudara yang menanyakan bila hendak berkahwin atau bila hendak ada anak. Namun, dengan berkahwin muda, anda terselamat dari desakan tersebut.

2.       Bebas bereksperimen
Ingin mengejar karier atau traveling bersama pasangan? Kerana masih muda, anda tidak terlalu dibebani untuk cepat-cepat memberi cucu kepada ibu bapa.

3.       Sokongan emosi
Usia 24 tahun tidak ada bezanya dengan usia 21 tahun dalam menghadapi masalah. Mempunyai pasangan di sisi, sangat membantu mengharungi waktu-waktu duka.

4.       Tiada tekanan kaya-raya
Sangat jarang ada yang mampu membeli rumah atau kereta di usia awal 20-an. Anda dan pasangan boleh membina semuanya bersama-sama.

5.       Lebih intim
Semakin muda anda, semakin banyak tenaga yang dimiliki. Anda dan pasangan bebas bereksperimen di tempat tidur, tidak seperti pasangan-pasangan yang sudah terlampau lelah setelah bekerja 14 jam.

6.       Kehidupan
Usia awal 20-an adalah masa di mana anda boleh memberikan yang terbaik dalam hal kerjaya dan percintaan.

7.       Membangun bersama

Berkahwin di usia muda memberi anda dan pasangan kesempatan untuk menghadapi kesulitan bersama, membangun bersama, dan mencari penyelesaian bersama. Demikian memuat Idiva.

Jom kita zumba. Pemakaian sport bra mampu berikan semangat, feel dan keselesaan yang berganda pada mereka yang aktif bersukan. Cubalah Islalisa Sport Bra. Dah ramai yang cuba, memang akan pilih sport bra untuk pakaian harian mereka. Selesa, sakit tengok dan sakit belakang pun hilang. Pilihalah sport bra pilihan anda.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...