Thursday, April 30, 2015

PLUS: Cuti panjang Hari Pekerja, Hari Wesak lebuhraya dijangka sesak


Cuti Panjang Nampaknya!
Pada mereka yang sudah merancang awal percutian ini haraplah berhati-hati ketika berada di jalan raya. Ramai orang balik kampung halamana dan betemu sanak saudara, dan bercuti....
Pada mereka yang tak ada rancang apa-apa duduk la diam-diam kat rumah ya...sekarang ni macam-macam boleh buat dalam rumah macam aku ler...layan online memanjang....

KUALA LUMPUR: PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menasihatkan orang ramai yang bercadang menggunakan Lebuh Raya Utara-Selatan supaya merancang perjalanan sempena cuti umum Hari Pekerja dan Hari Wesak dari 30 April hingga 5 Mei ini. "PLUS menjangkakan jumlah kenderaan yang menggunakan Lebuh Raya Utara-Selatan akan meningkat berbanding hari-hari biasa dan PLUS menasihatkan pengguna lebuh raya merancang perjalanan mengikut jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA)," katanya dalam kenyataan di sini. TTA ialah jadual perjalanan berperingkat bagi destinasi tertentu di lebuh raya kendalian PLUS, bertujuan bagi mengelakkan orang ramai terperangkap dalam kesesakan di laluan utama, kawasan rehat dan plaza tol. Di samping itu PLUS menasihatkan pengguna lebuh raya supaya mendapatkan maklumat trafik di talian bebas tol PLUSLine 1800-88-0000, laman Twitter PLUSTrafik atau memuat turun aplikasi 'PLUS Mobile' menerusi telefon pintar. 

Ada talifon pintar...boleh la layan ke www.feredea.com tau.
nak tahu? klik aja...

Monday, April 27, 2015

Panda Naik Kapal Terbang




Rasa lucu bila tengok real video ni. Tapi inilah hakikat hanya ada di China. Panda ini sudah dilatih untuk berada dalam kapal terbang dengan makan makanannya, memakai pampers dan duduk diam plak tu. Kalau tengo panda ni, putih dan bersih bulu nya. So cute kan...

Sunday, April 26, 2015

Gambar Kambing Gurun Yang Menakjubkan




Sungguh indah ciptaan Allah, kambing gurun hidup di pergunungan. Makan rumput-rumput hijau yang segar tumbuh di atas pergunugan. Satu saja yang bermain di fikiran, mengapa dia tak hidup kat daratan? Kambing ni jenis liar dan maybe hidup di daratan akan membawa banyak bahaya kepada mereka. Eh! jawap sendiri la plak ... 

Saturday, April 25, 2015

Anda ada masalah sakit lutut dan kaki?


Anda ada masalah sakit lutut dan kaki? Kalau anda seorang yang sentiasa berdiri, atau jarang buat pergerakan dan senaman, mesti lambat laun anda akan mengalami masalah kehausan cecair pelincir yang dapat memudahkan pergerakan antara tulang. 

Baru-baru ni saya mengalamai masalah sakit lutut dan tumit kaki. Pergi berurut pun tak menjadi, sakit tu masih lagi ada dan sebenarnya kesakitan itu minor tak teruk. Tapi saya cuba cari jalan penyelsaian dan mengambil suppliment glucosamine, alhamdulillah sakit lenguh dan sakit lutut pun beransur hilang. Jadi pada anda yang dah cuba bermacam cara, cuba ambil suppliment dari pharmacy berdekatan dan di samping tu cubalah ambil masa untuk lakukan senaman. 

Kisah Benar Kesan Minum Ambil Suppliment



Puan Nur Farina Abdullah (facebook) pernah menjadi duta produk kesihatan. Beliau juga memakan produk itu. Ini surat beliau....

Saya pernah ditawar jadi duta pada satu produk yang saya sendiri tak pernah guna. Sudahnya saya yang ajar penjual jangan menipu.

Bagi saya cuba dulu untuk 2 3 bulan dan lihat hasilnya. Memang untuk 2 3 bulan pertama saya guna terlihat hasilnya dan saya terima tawaran itu. Namun masuk bulan ke 4 5 saya sudah mula mendapat maklumat dari sumber yang dipercayai bahawa produk yang saya gunakan itu berbahaya dan hanyalah diambil dari kilang yang dicampur bahan perasa serta glukose menjadi serbuk.

Saya berhenti menggunakannya dan tarik diri dari jadi duta walau bayaran yang saya terima agak lumayan. Namun bukan wang saya lihat, tetapi kesannya pada pengguna lain. Saya tak sanggup menipu kerana fikir dosa pahala dan juga keberkatan.

3 minggu lepas tiba-tiba saya sakit dan doktor kata ovari saya rosak hingga terpaksa dibuang. Bila disoal apa yang saya makan? Saya tak boleh nak sebut sebab saya rasa sangat bodoh makan benda bukan-bukan. Walau baru makan tak sampai setahun tapi kesannya sangat dahsyat.

Tokei terus diam seribu bahasa tanpa ajak bersemuka tahu-tahu sekarang dutanya sudah orang lain yang saya yakin lebih mementingkan duit, glemer tanpa fikir bahaya pada pengguna lain.

Jika saya boleh berdepan dengan situasi begini, agak-agak tuan puan, lambakan produk yang ada dipasaran menggunakan duta sama ada dari golongan artis atau bukan artis itu benar-benar jujur atau kerana wang semata-mata? Sekadar berkongsi pengalaman saya sendiri. 
--------------
Semoga kita ambil iktibar. Hati-hati dengan produk suppliment slimming yang merbahaya

Cara Halau Nyamuk Tampa Guna Ubat Nyamuk


Rumah anda banyak nyamuk? Tak tahan dengan bau asap ubat nyamuk?
Belum cuba lagi buat cara ni...cara tradisional dijamin berkesan. Cuma masalahnya anda kena guna banyak limau nipis dan bunga cengkih. 
Insyallah anda akan dapat tidur dengan nyenyak, dengan buka tingkap kasi udara sejuk masuk dalam rumah. Tak payah pasang aircond. Memang terasa nyaman saja. 
Cubalah...

Wednesday, April 22, 2015

Life Singapore Berbanding dengan KL



Biasa orang luar kenal Singapore dari KL atau Malaysia. Ada juga yang mengatakan Johor Bharu tu sebahagian dari Singapore dipanggil northen Singapore. Ini bukan rekaan tapi kisah benar, orang luar yang cakap. Bila sebut nama KL atau Malaysia mereka semua tak tahu, walaupun kat KL ni dah banyak simbolik seperti KLCC tower, sepang court dan sebagainya, namun tak cukup untuk dibanggakan dan diklasifikasikan sebagai negara maju.

6 Cara Menggoda dan Menambat Hati Pasangan Anda



Adakah anda rasa bosan dalam perhubungan suami isteri? Ada sikit tips yang dapat anda gunakan semoga mendapat perhatian dan semangat untuk menghangatkan perhubungan dan kasih sayang sesama suami isteri. 

Payudara atau tetek tidak hanya bahagian tubuh badan yang berfungsi untuk menyusu sahaja. Payudara juga mempunyai peranan yang cukup besar ketika melakukan hubungan seks dengan suami. Tidak kira apa pun size payudara anda, pasti suami akan memujinya. Untuk terus mendapat pujian dari suami, ketahui 6 cara menggoda suami dengan payudara anda.

Monday, April 20, 2015

Affan Pakai Rambut Palsu




Inilah rupa anak aku bila pakai rambut palsu...
Nampak cutekan?

Kerana Sayangkan Kucing


Pada peminat kucing ni sanggup buat apa saja dengn kapasiti yang ada untuk bahagiaka kucing kesayangan. Siapa kata perlukan bajet besar untuk bahagiakan kucing? 
Kalau kita dapat berikan kasih sayang pada binatang, insyallah kucing itu akan mendoakan kebahagiaan dan kekayaan pada kita. Kita tengok ramai orang yang bahagia punyai kucing dan binatan peliharaan. Cubala bela seorang binatan dan berikan kasih sayang. Lihat sendiri transformasi pada diri anda selama beberapa tahun. Pasti ada beza. 

Bunuh Sebab Cemburu



Mengapalah pada masa ni ramai sangat kes bunuh teman wanita sebab kes cemburu. Lelaki pun kenalah faham kalau orang dah tak sudi cari aja perempuan yang sudi. Nak awek cun kenalah sabar, kalau tiba-tiba kena rembat dengan lelaki yang lebih bagus kedudukan ekonomi. Sekarang ni masalah ekonomi meleset, semua nak pakai duit. Kalau tak ada duit, cuba perbaiki diri atau cari awek atau janda yang tak banyak soal dan terima anda (lelaki) dengan seadaynya. Saya harap para pembaca lelaki dapat mesej ni dan semoga jenayah disebabkan cemburu dapat dikurangkan.

Saturday, April 18, 2015

Berikan kasih sayang pada binatang peliharaan sama rata


Rasa sedih pula tengok gambar ni. Tuan kucing ni leka bermain dengan rabit sehingga lupa untuk bermain dengan kucingnya. Lihat raut wajah kucing yang sayu melihat mereka berdua bermain di tepi tingkap. Tangkap sedih. 
Jadi kalau ada binatang peliharaan bagilah kasih sayang sama rata ye

Wednesday, April 15, 2015

Samsung Galaxy S6



Samsung galaxy S6, dengan model terkini yang mesra penggguna. Apa yang saya suka adalah penggunaan dual fungsi. Kedua belah boleh guna, depan dan belakang, pun  boleh jawap phone. Nak charge tak payah nak cucuk, terus letak aja dah boleh cas. Bahan binaan yang dibuat dari aluminium yang berwarna warni, agaknya boleh tahan lama. Tapi memang tak boleh kalah dengan iphone yang punyai daya ketahanan yang mantap dan tahan lasak. 

Wajah Lelaki Suspek Kelar Nursyuhada Tersebar




TAIPING 2 Feb. - Masalah hubungan cinta dipercayai menjadi punca seorang pelajar perempuan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pulau Pinang maut dalam keadaan menyedihkan apabila lehernya dipercayai dikelar oleh teman lelakinya hari ini.
Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari di Kilometer 228.2, Le­buh Raya Utara Selatan dekat Bukit Gantang di sini, mangsa, Nursyuhada Johari, 20, disahkan meninggal dunia selepas dua jam bertarung nyawa ketika mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Kangsar.
Pemangku Ketua Polis Daerah Taiping, Superintendan Ismail Che Isa berkata, kejadian berlaku ketika mangsa dan teman lelakinya berusia 25 tahun, menaiki kereta jenis Proton Perdana menghala arah selatan.

Tuesday, April 14, 2015

Gambar Unta Solat


Inilah gambar unta tengah solat bersama tuannya di padang pasir. Bila tengok gambar unta ni teringat pada kisah sirah rasulullah saw yang juga punyai unta. Mungkin agaknya begini unta rasullulah tatkala bersama dengannya. 
Walaupun hanya lihat dengan gambar, saya dapat merasakan untan ini sifatnya lebih kemanusiaan dan kesetiaan pada tuan.

Video gadis 15 tahun setelah menjalani plastic surgery


Video gadis 15 tahun setelah menjalani plastic surgery

Selamat Datang ke Pulau Kucing


Selamat datang ke pulau kucing di Japan. Hingga sekarang terdapat lingkungan 30 orang yang tinggal di pulau kucing ini. Pulau ini sekarang menjadi tempat pengunjung pelancong untuk melihat berbagai jenis kucing dalam satu pulau. 

8 Sebab Mungkin Anda Mengalami Keguguran



Keguguran, adalah suatu kesedihan pada seseorang wanita jika mereka terlalu inginkan anak. Saya pernah melaluinya dan merasai kesedihan setelah menunggu sekian lama. Tapi keguguran itu satu nikmat pada mereka yang tidak mahu anak.
Jadi pada meraka yang sedang menunggu kehadiran orang yang disayangi, pasti ingin tahu mengapa terjadi nya keguguran supaya dapat memperbaiki diri sendiri. 

1) Kelainan genetik pada janin yang dikandung
Kebanyakan (hampir 2/3 keguguran awal kehamilan) disebabkan janin yang dikandung mempunyai elemen kelainan genetik. Masalah kromosom adalah antara sebab utama sana ada jumlah kromosom tidak tepat atau berlaku perubahan kepada struktur kromosom janin. Kelainan genetik ini mengakibatkan janin tidak dapat hidup dan berlaku keguguran.

Monday, April 13, 2015

5 Sebab Mengapa Rambut Anda Gugur


Pernahkah anda berdepan situasi rambut bertaburan di lantai dan mudah tersekat pada sikat ketika menyikat rambut? Jika ya, anda berkemungkinan berdepan masalah keguguran rambut.
Keguguran rambut terjadi apabila hormon androgen atau dikenali sebagai testosteron yang wujud dalam tubuh lelaki atau perempuan bertukar menjadi hormon dihydrotestosterone (DHT).
Proses penukaran itu membahayakan folikel rambut, lantas menjejaskan kitaran pertumbuhan dan keguguran rambut yang normal. Setiap orang menggugurkan sebanyak 50 hingga 100 helai rambut sehari.

Friday, April 10, 2015

6 Kelebihan Menjadi Andartu


Bujang terlajak, andartu...memang terasa sunyi tatkala melihat kegembiraan dan kebahagiaan orang lain tatkala bersama dengan keluarga. Mereka akan terfikir juga mereka juga satu hari akan tua dan bagaimana nak habiskan sisa hidup tatkala mereka sudah tua. Tapi ada juga kelebihan orang-orang yang suka membujang lama atau tidak mahu berkahwin atas sebab-sebab tertentu. 


1. Bebas jadi spontan
Tanpa kekasih, kita boleh melakukan banyak perkara dengan spontan dan tidak perlu menunggu kebenaran atau pembabitan pasangan kekasih itu. Contohnya, kalau hendak bela binatang peliharaan atau hendak ke pusat beli-belah, anda tidak perlu pendapat atau persetujuan mereka. Pokoknya, anda bebas bergerak dan bertindak spontan untuk mengisi kehidupan sendiri.

Ayah Angkat Anak-Anak Terbuang, Berapa Ramai Boleh Jadi Seperti Jejaka Ini?



Rasa terharu dengan kata-kata seorang lelaki berumur 41 tahun yang sanggup mengorbankan masa, tenaga dan dirinya untuk membela anak-anak terbuang di China dan Afrika. Diri dia sendiri tidak begitu kaya, tapi dia berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk membela nasib anak-anak yang terbiar dan dibuang oleh keluarga akibat kemiskinan dan kematian. 
Setiap pengorbanan pasti ada ganjaran, tak di dunia di akhirat nanti Allah akan bagi. Pada masa ini dia terpilih dalam rancangan i Dream dan mendapat simpati dari kalangan billionaire China untuk membiayai segala perbelanjaan anak-anak angkatnya. 

Gambar Aleesya Anak Erra Sambut Birthday Tema Princess




Erra fazira dan bekas sumai EE menyambut harijadi anak mereka bersama sempena ulangtahun Aleesya yang ke 6. Masa cepat berlalu. Aleeya dah besar menjadi seorang yang cantik seperti ibunya. Adalah menjadi salah satu impian kanak-kank seusia Aleesya untuk menjadi cantik seperti princess. Malah ibunyanya pun cantik, mesti dia nak ibunya juga jadi princess. Tapi riak wajah Aleesya tak banyak mengukir senyuman dan gelak ketawa. Kita sendiri tahu kesan penceraian pada anak-anak. 
Kita sebagai ibubapa buatlah yang terbaik, seperti sambut harijadi anak bersama. 
Lagi gambar klik baca lagi

Thursday, April 9, 2015

6 Cara Hilangkan Mengantuk Di Pejabat



Arghh!! Mengantuknya masa kerja...
Betul...saya pernah mengalaminya selama beberapa tahun semasa kerja di pejabat. Rasa mengantuk ni boleh terjadi pada sesiapa saja. Ada banyak faktor yang menyebabkan diri kita rasa mengantuk antaranya

1) Kurang tidur
2) Kerja yang so boring dan so rutin
3) Mengandung
4) Stress
5) Tah.. tak ada sebab tertentu 

Jadi saya ada beberapa tips untuk hilangkan rasa mengantuk ni...

Micro Needle Dermal -Roller dan Serum Lebih Bagus dari Botox




Microneedle derma roller adalah produk terkini yang paling popular digunakan di Eropah dan US. Teknologi jarum mircro yang direka khas untuk memberikan cucukan minimal pada bahagian wajah agar kadar serapan serum lebih masuk ke dalam liang kulit dengan berkesan.
Micro needle ini mampu mengeluarkan kollagen yang terdapat di bahagian bawah kulit.
Teknologi yang paling simple dan popular digunakan di kalangan doktor asethetic ini, anda boleh lakukan sendiri di rumah dengan menggunakan derma roller ini.

Cuba tengok video tutorial bagaimana seorang doktor pakar menggunakan micro needle derma roller.
 


Derma roller therapy adalah lebih bagus dari Botox?
Derma roller dengan micro needle mampu berikan cucukan pada wajah dan aktifkan sel supaya mengeluarkan sel-sel yang baru.
Jadi ianya mampu memberikan impak yang maksima pada mereka yang tahu tentang kelebihan microdermal roller.

Ini adalah kajian dari Dr Pakar Asthetic sendiri.




Berminat nak miliki mircro needle? 







Wednesday, April 8, 2015

2 Bahan Semulajadi Hilangkan Jeragat Di Wajah




Jeragat adalah kesan penuaan akibat sel yang mati. Sepatutnya sebelum terjadinya sel kulit mati yang degil ini, anda kena rajin scrub muka, makan makanan yang punyai zat yang tinggi dalam tumbuhan hijau dan buahan. Anda juga selalu memakai bahan kosmetik yang menutup liang roma seperti foundation dan kemudian tidak membersihkan wajah dengan betul. 
Selain itu anda biarkan saja wajah anda kusam tampa belaian dari krim penghalang sinaran UV sewaktu anda berada di luar. 

Cerita Lama Suara Kekasih


Malam-malam layan cerita lama pun best juga kan...Tengok bahasa yang digunakan begitu indah sekali. Ok saya teringat salah satu babak romantis masa Ayu (Ogy) pergi dating. 
"kita tak dapat semestinya miliki seseorang yang kita cintai...."
"tapi aku mahukan ke duanya...Aku ingin miliki kau dan cinta kau"
"kau egois.."

Taufik
"Kau boleh bahagia tampa cintaku...Tapi ingatlah cintaku..."

Ayu...
"Sampai bila harus kau larikan daripada Taufik?"
"Sampai Ayu rasa kuat..."

Tuesday, April 7, 2015

Mak Nyah Menggoda Lelaki



Kalau beginilah rupa dan gaya seorang mak nyah. Lelak yang sejati pun boleh tergoda. Zaman sekarang dengan teknologi pembedahan paras rupa, membolehkan sesiapa yang berani dan punyai wang untuk menukar jantina mereka, tampa hirau side effect yang bakal ditempuhi bila masa tua nanti. Tapi orang sebegini mana fikirkan masa tua atau side effect yang penting dirinya puas dengan kecantikan yang dia miliki selagi dia masih lagi muda.

Rawatan Montokkan Payudara Seperti Dalam Salon Secepat Satu Hari

Pernah Kena Perli "Kecik" "Leper"?
Hari-Hari Asyik Pakai Push Up Bra Saja
Lansung Tak Ada Lurah?
Tak Seksi La Beb! 


Anda ada masalah payudara kendur dan lembek?
Dah cuba ambil bermacam suppliements tak menjadi jugak?


Menurut Pakar Ada 5 sebab utama

1) Faktor Penuaan
2) Stress
3) Pengambilan Kopi dan Teh Kerap
4) Penyusuan anak yang ramai
5) Merokok dan Alkohol

Hilangkan Bulu Roma Dengan Pantas Dan Selamat

Muka Cute Tapi Banyak Bulu?
Bulu Kaki Dah Macam Kaki Lelaki?
Bulu Kasar dan Lebat 
Tak Seksi Lansung, Buat Sakit Mata Aja Pandang




Bayangkan sekiranya anda memiliki rambut atau bulu roma terlalu lebat di kawasan yang tidak sepatutnya terutama di atas bibir yang menampakkan seperti misai, pada ketiak dan kaki?



Nak tahu Cara yang Selamat?

Saturday, April 4, 2015

Umur 6 Tahun Ditinggalkan Sendirian Untuk Hidup Berdikari


Tak dapat bayangkan betapa tabah semangat seorang kanak-kanak yang ditinggalkan sendirian dan berusaha untuk berdikari dengan makan sayuran liar bertahun-tahun lamanya, menangkap ikan liar dan berdikari. Tampa belas kasihan seorang ibu. Paling rasa kesian, umur budak ni 6 tahun dah kena hidup bedikari. Saya rasa ada banyak lagi kisah sedih macam ni, tapi dari sini kita dapat menyelami hati seorang budak yang ditinggalkan. Semoga kita sebagai seorang ibu sentiasa tetap sabar dan tabah untuk besarkan anak walau apapun rintangan yang kita hadapi. 

Ikuti video ini lagi

Gadis Pungut Rela Tak Kahwin Demi Nak Jaga Bapa Angkat


Seorang anak pungut yang ingin berjasa pada bapa angkatnya dapat terbela dalam siri inspirasi idream China. Kisahnya Deng Xuefang dibuang oleh keluarganya di pendalaman sewaktu dia masih lagi baby ditinggalkan kesejukan selama 4 jam, tapi masih lagi hidup dalam cuaca yang sejuk di China. Dipungut pula oleh seorang lelaki yang amat mengasihani dan membela anak perempuan ini sehingga mencapai dewasa. Pada saat gadis ini berumur 23 tahun, dia ingin menyembuhkan penyakit bapa angkatnya yang mengalami ashma kronik. Dia berjaya meraih simpati penonton dan berjaya medapat pembiayaan untuk perubatan bapak angkat dan pembelajaran dirinya dalam bidang medic. 
Tengok 2 kali video ni pun nangis lagi 

Friday, April 3, 2015

Cara Besarkan Payudara Dengan Pantas dan Selamat

Pernah Kena Perli "Kecik" "Leper"?
Hari-Hari Asyik Pakai Push Up Bra Saja
Lansung Tak Ada Lurah?
Tak Seksi La Beb! 


Anda ada masalah payudara kendur dan lembek?
Dah cuba ambil bermacam suppliements tak menjadi jugak?


Thursday, April 2, 2015

8 Bahan Boleh Kurangkan Masalah Rambut Gugur


Anda ada masalah rambut gugur? 
Aku rasa kebanyakan perempuan akan mengalami masalah ni, hanya segelintir saja yang ada rambut lebat giler...itu pun masalah jugak.
Oklah saya nak share siki ilmu yang dapat dari blogger mat saleh. 
Sebelum tu kita kena tahu apa punca sebenar rambut gugur. 

Najwa Latif Akui Kerjaya Seninya Semakin Perlahan


Kerjaya sebagai penyanyi dan juga seorang pelajar kolej menyebabkan Najwa semakin kurang menghasilkan karya seni - menurut Mstar. 
"Single terakhir yang saya keluarkan adalah Hilang pada tahun lalu dan mungkin itu juga menjadi sebab saya dilihat senyap daripada industri wahal persembahan pentas masih saya lakukan seperti biasa," katanya.
Zaman sekarang ni dah berubah, dahulu pada tahun 80an mungkin segulung ijazah itu amatlah berharga. Tapi sekarang tidak lagi... 

Wednesday, April 1, 2015

Orang gila cuba nasib nyanyi lagu



Orang gila ni boleh mencuba nasib dia di youtube. Nampaknya memang sedap suaranya. Sayangnya dia tak tak boleh nak expressi suaranya yang sedap. Kita tak tahu mengapa seseorang tu boleh jadi gila. Mungkin putus cinta, atau terlalu banyak hutang pun boleh jadi gila. Semoga kita semua terselamat dari masalah mental hingga ke tua. amin

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas