Thursday, January 30, 2014

Katrina Kahfi

Katrina Kahfi




By

Feredea

Dedication


Buku ini khas ditujukan kepada
Amirul Affan
Radzman
Irwan

Mereka adalah sumber ilham untuk saya teruskan berkarya
 
Ilham semasa Feredea masuk dalam gua

Sinopsis


1960. Katrina seorang remaja perempuan yang tersilap langkah. Masalah keluarga yang menghimpit dirinya menyebabkan dia memberontak keluar dari rumah dalam mencari suatu erti kedamaian. Lantas dia terjebak dengan sindiket pelacuran remaja wanita. Nasibnya berubah apabila dapat lepaskan diri dari belenggu rumah pelacuran. Pelarian Katrina terhenti apabila dia nampak sebuah gua untuk mencari perlindungan. Pertemuan dengan Kiai Habib adalah suatu yang tidak dirancang akan terjadi pada dirinya. Di dalam gua dia belajar mengenal Pencipta dan memuhasabah diri bersama Kiai Habib. Tiba masanya dia akan keluar dari gua dan mulakan hidup baru yang lebih bermakna dan bermanfaat pada dirinya.
Tapi ada sesuatu yang aneh berlaku...

Monday, January 20, 2014

Melawat Zoo Tambun






Hari ini Feredea melawat ke Zoo Tambun Lost City, memang cantik tempat ni di tepi bukit yang di kelilingi oleh hutan belantara. Antara tempat yang Feredea melawat adalah di Zoo Burung, sebenarnya ada banyak binatang lain, tapi Feredea memang minat sangat dengan burung kakak tua. Sangat cantik. Kebetulan boleh pula ambil gambar secara dekat. Semua gambar ini Feredea ambil guna phone samsung saja. Burung-burung kakak tua ni tak diikat di kaki. Mereka bebas. Tapi yang heran, mereka duduk je kat dahan tu, tak pergi mana-mana. Jinak betul la... Insyallah satu hari nanti Feredea ingin beli burung kakak tua sebagai haiwan peliharaan kesayangan. Feredea tak suka tengok orang bela burung dalam sangkar rasa mereka terpenjara. Di sini burung-burung bebas, tapi mereka setia pada tempat ini.

Saturday, January 11, 2014

Siri 5 Tersesat di Alam Kayangan

Pusaran Bermuda


Mustafa sedang mencari-cari kelibat Daisie dalam kembara ke alam kayangan. Tiba-tiba seekor burung yang lebih besar dari burung Uhuj datang melepasi Mustafa dan rakan-rakannya. Kelihatan Daisie sedang menunggang burung gergasi itu dari arah belakang. Dia melambaikan tangan supaya mereka mendarat di atas gunung sebelum mereka merentasi lautan Pusaran Bermuda. 

"Wah! besarnya kau punya burung, aku ingatkan kau terbang sendiri ke sini,"

Daisie yang sedang masih lagi belum reda kepenatan hanya mampu tersenyum dengan kehadiran kawan-kawan Mus yang berada di hadapannya.

"Kenalkan ini, rakan sepejuangan aku, Kamal, Uda dan Budin,"
"Panggil aku Daisie saja,"

Mereka saling tunduk hormat antara satu sama lain. Kamal, Uda dan Budin masih lagi tidak tahu ke arah mana mereka akan tuju dan mereka masih lagi menganggap Daisie adalah manusia biasa seperti mereka. 

"Kita berehat dulu di sini, besok kita akan terbang lagi, burung-burung Uhuj perlu cari makanan dan berehat juga,"

"Shuh! pergilah cari makanan kamu, besok pagi datang sini kembali,"

Daisie bercakap pada burung Uhuj, dan mereka terus terbang menjunam ke bawah hilang terus di awam biru. Kamal, Uda dan Budin masih lagi kebinggungan. Mereka tidak tahu bagaimana hendak memulakan perbualan. 

"Kamal, Uda, Budin mengapa tercengang dari tadi? Ha!Ha!Ha!"

Mustafa menolak bahu mereka dengan senda gurau. Mustafa sedar, mereka masih lagi keliru akan situasi yang sebenar.

"Mus, best la naik burung Uhuj ni, tak sangka aku sungguh teruja!"
"Ini baru permulaan, kita akan tempuhi putaran angin di sana nanti,"

Mustafa menunjukkan putaran angin yang berpusar bersama dengan pusaran air. Mereka harus menempuhi pusaran angin agar dapat tiba di alam kayangan. Sekirannya mereka lemah, mereka akan terus hanyut dan mati di dalam pusaran angin yang kuat. 

"Daisie, kau rasa burung-burung tu dapat lepas pusaran angin bermuda nanti?"
"Kau jangan bimbang, sebab tu, aku suruh mereka berhenti berehat dan makan, kita semua perlukan tenaga yang kuat nanti,"
"Berapa kuat angin tu?" Tiba-tiba Kamal mencelah. 
"Memang kuat, kalau kau tak pegang kuat dan badan kau lemah, kau akan hanyut dalam pusaran angin,"
"Mus, Kamal, Uda dan errr... Cik Daisie, silakan makan,"
"Daisie silakan,"

Mustafa menghulurkan bekas makanan pada Daisie dahulu sebelum menjamahnya. 

"Tak mengapa aku ada bawa bekalan aku sendiri, terima kasih. Bukannya tak sudi, tapi selera aku lain sikit,"
"Mus, aku dah tak sabar nak ke sana,"
"Budin, kau kena ingat kita kat sana ada tugas yang perlu diselesaikan, bukannya nak pergi restoran alam kayangan, Ha!Ha!Ha!"
"Aku tahulah!"
"Aku harap kalian suka dengan alam kayangan nanti, sebenarnya aku kagum dengan kehebatan teknologi manusia seperti kau, kami belum lagi dapat cipta senjata seperti kalian," Daisie mencelah sambil membelek senapang dan pistol automatik. 
"Setiap alam mana yang kita pergi pasti ada kelebihan dan kekurangan, kita saling lengkap melengkapi, tiada yang sempurna," 
Mustafa berkata dengan nada yang tenang. Mereka semua berehat sambil menikmati suasana di atas gunung yang disaluti awan. 

10 malam

"Mus, kau tak tengok Daisie dia pergi mana?"
"Tak mengapa, dia tahu jaga diri dia,"
"Aku pelik, mana dia pergi tiba-tiba hilang."
"Dia ada kat kawasan ni juga"
"Eh! aku pelik la..." 
"Aku pun, kita sekarang berada di puncak gunung, tapi dia dah hilang. Mana dia pergi?"
Budin tiba-tiba bangun dari tempat rehatnya.
"Kalau kau nak tahu, sebenarnya Daisie dari alam kayangan, dia bukan manusia biasa macam kita. Dia ada sayap dan dia boleh terbang di mana yang dia nak,"
"Oh! padanlah tiba-tiba dia menhilang, lepas tu datang balik,"
"Ha!Ha!Ha!, aku tahu korang mesti terkejut," Mus ketawa sambil berkata.
"Memang aku terkejut, aku tak pernah lagi jumpa dengan manusia bersayap,"
"Jangan risau, korang semua akan tengok sendiri nanti, insyallah."
"Orang kayangan ni cantik-cantik kah? Aku tengok Daisie tu lawanya..." Kamal berkata sambil termenung melihat kelibat Daisie di sebalik gunung.
"Alahai...baru saja jumpa tak kan kau dah jatuh cinta?" Mus menempelak sambil melemparkan senyuman.
"Tapi aku tahu, akhirnya mana-mana perempuan mesti syok kat Mus, beruntunglah kau Mus..."
"Yelah, kau ingat senang? Aku tak suka nak lukan hati mana-mana wanita...Mereka pasti tak boleh hidup macam aku mengembara ke sana dan di sini,"

Bersambung

Dapatkan Fesyen Busana Muslimah terkini


http://feredeapower.blogspot.com

Sesat Di Alam Kayangan

Friday, January 10, 2014

Siri 4 Tersesat di Alam Kayangan

Bukit Tutu Gua Taat

Kamal, Uda dan Budin sudah bersiap sedia menanti kehadiran Mustafa. Mereka masih lagi tidak pasti bagaimana mereka akan berjumpa dengan Mustafa di atas Bukit di kaki gunung. 

"Kamal, kau pasti ke Mus suruh kita tunggu di sini?"
"Ya, betul,"
"Dah dua hari kita berkhemah di sini, aku takut tersalah mesej pula nanti,"
"Betul, korang semua jangan risau, Mus akan datang,"
"Aku tak risau, cuma aku tak nak kita salah info, dia suruh kita tunggu kat pengkalan,"
"Aku tak rasa Mus nak kita pergi berlayar ke alam duyong, tapi ke tempat lain," Kamal berkata dengan yakin. 

Uda yang sedang berdiri kembali duduk bersila, menikmati suasana di atas bukit yang memukau pandangan mata. Mereka masih lagi duduk menunggu dengan sabar. 

Burung Uhuj, terbang laju menembusi awan biru. Mustafa bersembunyi di sebalik lapisan bulu-bulu yang berada di bawah burung Uhuj. Mereka semakin hampir dengan destinasi di Bukit Tutu. Imej Kamal, Uda dan Budin yang mengecil semakin membesar. Mustafa menepuk kaki burung Uhuj untuk terbang dengan lebih rendah dan mendarat. 

"Eh! burung apa pulak tu?"
"Bersedia! dengan senjata masing-masing!"

Kamal, Uda dan Budin sudah mengatur langkah berjaga-jaga dengan kehadiran burung besar yang akan datang secara tiba-tiba. Mereka masih lagi belum pasti apakah tujuan burung itu datang berdekatan dengan mereka. 

"Kamal!"

Suara Mustafa kedengaran dari arah burung. Mereka masih lagi berjaga-jaga. Burung Uhuj mendarat dengan perlahan. Mustafa keluar dari lipatan bulu burung yang halus. 

"Oh! Mustafa, Assalamualaikum!"
"Walaikumsalam, korang semua takut kah? Ha!Ha!Ha!"
Mustafa bertanya dengan nada bergurau. Dia pasti kawan-kawannya akan rasa terkejut dengan kehadirannya menaiki burung Uhuj.
"Manusia mana yang tak boleh terkejut dengan kau ni Mus. Nasib baik aku ada rasa instinct kau yang akan datang. Aku tak la nak tembak burung ni,"
"Jangan la begitu, aku sengaja nak suprise kau la,"
"Mana kau dapat senjata ni?"
"Aku beli la Mus..."
"Bagus!" 
"Kalau camtu mari kita bergerak sekarang,"
"Kita nak pergi mana ni Mus?"
"Ikut aja lah...suprise Ha!Ha!Ha!"

Mustafa meniupkan wisel, dua ekor burung Uhuj datang dengan pantas. Mereka sudah bersedia untuk berangkat ke kampung halaman mereka. Mustafa masuk semula dalam lipatan burung Uhuj. Kamal, Uda dan Budin turut serta mengikut. Burung-burung Uhuj terbang laju merentasi awan biru. 

Alam Kayangan


Raja Markh sendang berada di jauh dari istana. Dia masih lagi memerhatikan kelibat naga Yulam yang sudah terbang ke alam kayangan. 

"Whaoooooooooooooooooooooooo!"

Bunyi pekikan Yulam memberikan getaran pada penghuni Kayangan. Seluruh penghuni kayangan berada dalam ketakutan. 

"Cepat bunyikan semboyan!"
"Kita mesti lancarkan serangan!"

Askar-askar bersayap sudah bersiap sedia dengan tombak dan pemanah masing-masing. Satu-satu askar bersayap terbang. Mereka memakai baju dan topi besi kesatria yang lengkap. 

"Serang!"
Pasukan pemanah askar-askar bersayap mengacukan pemanah ke arah Naga Yulam. 

"Whaoooooooooooooooooooooooo!"

Satu pekikan Naga Yulam mampu membalas serangan askar-askar bersayap, habis kesemuanya jatuh melecur kepanasan, lantas serpihan anggota mereka terus lenyap di bawa angin. 

"Apa yang kita patut buat sekarang?"

Daniel seorang kesatria tertinggi bertanya pada Raja Markh. 

"Kita tak boleh keluarkan lagi askar-askar kita untuk menyerang naga hantu tu lagi, semuanya akan mati..."

"Kita undur dulu, pastikan semua pintu dan tingkap ditutup rapat,"
"Baik tuaku,"

Raja Markh berjalan tidak menentu arah. Dia masih lagi menunggu kehadiran salah seorang pengutus untuk membawa manusia yang dikatakan penyelamat alam kayangan. 

"Cepatlah datang...Mus,"

http://feredeapower.blogspot.com
Sesat Di Alam Kayangan



Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan


Saturday, January 4, 2014

Rumah Teres Terbakar Seorang Mangsa Rentung

Kajang: Hanya kerana bimbang tidak mempunyai dokumen perjalanan diri yang sah, seorang lelaki warga Indonesia tergamak meninggalkan rakannya yang kelemasan dalam asap tebal selepas rumah sewa mereka terbakar dalam kejadian di Jalan Jaya Baru 3A, Taman Jaya, di sini, semalam.

Akibat tindakan itu, mangsa rentung selepas gagal keluar dari rumah berkenaan dipercayai akibat pintu jeriji dikunci dari luar. Difahamkan, rakan mangsa berusia 20-an itu terpaksa lari lintang-pukang sebaik menyedari kehadiran pasukan penyelamat yang tiba di lokasi kerana bimbang dicekup.
Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd Sani Harul berkata, pemeriksaan awal anggota penyelamat menemui mayat mangsa dalam keadaan rentung di ruang tamu tingkat dua rumah berkenaan. - hmetro
Kesiannya tak patut tinggalkan kawan keseorangan sampai rentung, yang aku kesian tuan rumah habis rumah terbakar. Nak baiki ambil masa dan wang la ....

Infrared Sauna Pants
Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Kuruskan Badan Dengan Pantas
Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants infrared mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari
Percuma losyen panas lavender, gerenti panas dan membakar lemak, dapat juga melembutkan kulit dan berbau harum


Adakah Roh Anda Cukup Makan?

Antara Contoh Roh Tak Cukup Makan

1.Sembahyang tetapi tidak menghayatinya, lalai dan berkhayal sewaktu menunaikannya. Sembahyang begini tidak akan memberi kesan apa-apa pada hati dan fikiran. Bila tidak berkesan pada hati dan fikiran, tentulah ia juga tidak akan berkesan pada anggota lahir.

2.Rajin baca Al Quran tetapi tidak melaksanakan tuntutan-tuntutan dari ayat-ayat yang dibaca itu, tentulah tidak akan memberi kesan apa-apa kepada hati dan fikiran. Ia tentunya tidak berkesan juga pada anggota lahir.

3.Selawat, zikir, berjuang, berjihad dan berdakwah tetapi tidak dari hati. Hanya ucapan di lidah sahaja. Tentulah tidak berkesan apa-apa kepada hati dan fikiran. Bila tidak berkesan pada hati dan fikiran, tentulah ia juga tidak berkesan apaapa pada anggota lahir.

4.Berkorban, bersedekah, lain-lain kebaikan dan kebajikan juga, kalau tersalah cara, tidak tepat dengan ilmunya, tidak dibuat dengan sempurna, bukan kerana Allah, tidak pada tempatnya atau tidak dihayati, maka kesannya tidak akan sampai ke hati dan fikiran. Apabila tidak berkesan di hati dan fikiran, tentulah tidak berkesan juga kepada anggota lahir.

Adapun semua makanan roh yang baik ini walaupun asalnya baik tetapi oleh kerana tidak faham cara, tidak tepat dengan ilmunya, tidak dibuat dengan sempurna, tidak dihayati di hati atau membuat perkara itu tetapi tidak disertai dengan mujahadatun nafsi, maka hasilnya tetap sama dengan orang yang tidak melakukannya. Yakni tidak dapat memberi kekuatan kepada roh (jiwa atau hati).

Kalau begitu roh tetap tidak sihat, lemah jiwa, mudah diserang penyakit hati seperti hasad dengki, sombong, riyak, pemarah, bakhil, dendam dan lain-lain mazmumah lagi. Penyakit-penyakit mazmumah (keji) tetap juga tidak terubat. Sebab itu hati tidak tenang, gelisah dan keluh-kesah.

Roh atau hati juga boleh jadi rosak (jahat) kalau kita campurkan antara membuat perkara yang baik dengan membuat perkara-perkara yang jahat. Walaupun perkara-perkara yang baik itu dibuat tetapi dalam masa yang sama masih melanggar pantang-larang syariat seperti bergaul bebas lelaki dan perempuan, mendedahkan aurat, makan makanan yang haram dan subahat, suka mengumpat, memfitnah orang, gila dunia, gila pangkat dan gila puji, maka tentulah makanan roh yang baik tadi tidak akan memberi kesan.

Kiasannya, macam memakan makanan yang berzat dicampur dengan racun. Kita tentu dapat mengagak apa yang akan terjadi. Tentulah bukan makanan yang berzat yang berperanan tetapi racun itulah yang kuat menjalar cepat dan aktif dalam badan. Akhirnya, merosakkan seluruh urat saraf dan saluran darah serta daging. Badan akan rosak dan sakit-sakit dengan parahnya.

Begitulah juga kalau makanan roh yang baik dicampur dengan makanan roh yang tidak baik. Tentulah makanan roh yang tidak baik itu yang lebih berperanan. Jadi kalau yang hak dan yang batil sama-sama dilakukan, maka yang batil itulah yang akan lebih memberi kesan pada akal, hati serta tindakan lahir. Oleh kerana itulah Allah berpesan dalam firman-Nya: “Apakah kamu percaya dengan setengah dari kitab dan ingkar dengan sebahagiannya. Tidak ada balasan orang yang melakukan demikian melainkan hina hidup di dunia.” (Al Baqarah: 85)

Ertinya, kalau perintah suruh Allah (yang hak) dan larangan Allah (yang batil) dibuat serentak samalah dengan orang yang percaya dengan sebahagian dari kitab dan ingkar dengan sebahagian lainnya. Jadi untuk golongan ini, hukuman yang setimpal di atas kedegilan mereka ini ialah Allah hinakan hidup mereka di dunia lagi.

Terhinanya hidup mereka ini berpunca dari sifat-sifat mazmumah yang masih bersarang dalam diri mereka itu seperti sifat pemarah, ujub, sum‘ah, sombong, keras hati, tamak, hasad, dengki, mengumpat, bakhil, gila dunia, gila pangkat, gila puji dan lain-lain mazmumah lagi.

Sifat-sifat jahat (penyakit-penyakit jiwa) inilah yang menjadikan jiwa tidak tenang, gelisah, keluh-kesah dan tidak bahagia serta boleh merosakkan orang lain dan masyarakat. Tetapi manusia kebanyakannya tidak sedar bahawa sifat-sifat mazmumah yang wujud dalam diri mereka itulah yang menjadi punca tidak adanya ketenangan dan kebahagiaan sekalipun dia seorang raja, pemerintah negara, ulama, pemimpin, orang kaya dan sebagainya. Kerana itulah Allah melarang dalam firman-Nya: “Jangan kamu campurkan yang hak dan yang batil.” (Al Baqarah: 42)

Ertinya, dalam kita berbuat baik, jangan dicampur dengan perbuatan yang jahat atau perintah suruh dibuat, perintah larang juga dilaksanakan.

Kesimpulannya, bila membuat atau melakukan yang baik dan yang jahat sekaligus, yang jahat itulah yang akan lebih berpengaruh dan berkesan dalam kehidupan. Akibatnya, kebaikan itu tidak akan jadi apa-apa atau sia-sia sahaja sebab sudah dirosakkan oleh perbuatan yang jahat itu.http://www.usahataqwa.com


Dapatkan Fesyen Busana Muslimah terkini

Friday, January 3, 2014

Koleksi Lagu Najwa dalam Bentuk Photografi


Najwa memanglah seorang yang kreatif dalam mencipta lagu. Zaman sekarang ni kalau nak bertahan dalam dunia seni kenalah jadi serba boleh dan berdikari. Tak boleh nak harapkan orang buatkan lagu, buatkan promosi bukan macam dulu. Buat dulu, buktikan, ada peminat yang tersendiri barulah orang nak jadi sponsor tuk album dan konsert-konsert. 
Tahniah pada Najwa. 


Infrared Sauna Pants
Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Kuruskan Badan Dengan Pantas
Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants infrared mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari
Percuma losyen panas lavender, gerenti panas dan membakar lemak, dapat juga melembutkan kulit dan berbau harum

Siri 2 Tersesat di Alam Kayangan

Time Square, New York

Mustafa berjalan sendirian di tengah kesesakan lalulintas yang padat dengan ribuan manusia. Di sini dia perlu berjumpa dengan Daisie sekali lagi. Entah mengapa Daisie memilih kawasan yang padat ini untuk pertemuan kali ke dua. Dia pasti Daisie punya utusan yang seterusnya. Tiba-tiba dia ternampak seorang tua yang sedang mengemis. Matanya bergerlipan seperti ada suatu sinaran cahaya.

"Teruskan jalan!" Kedengaran suara Daisie dari arah belakang.
"Kau ni Daisie mengapa tak bagi salam dulu, tiba-tiba saja tolak aku dari belakang ni mengapa?"
"Jangan banyak cakap teruskan jalan,"

Mus teruskan langkah mengikut kata-kata dari Daisie. Dia sendiri tidak pasti apa yang dia ingin sampaikan. Jejak mereka hilang di segenap lapisan manusia yang sedang berpusu-pusu dengan hala tujuan masing-masing. Mereka berhenti di sebuah restoran mewah.

"Baiklah kita bincang di sini saja,"
Mustafa menganguk, seorang pelayan datang dengan adap yang sopan.
"May I have your order sir"
"Yes, please send us vegetable soup,"
"For both of you"
"Yes, thank you,"

"Tak kisahlah kau nak makan apa, tapi aku nak tahu tujuan kau suruh aku datang ke mari?"
"Bukankah kau yang menjelma dalam mimpi aku?"
"Huh?" Mus kembali menatap wajah Daisie.
"Kau yang datang dalam mimpi aku, nak jumpa dengan aku kan?"
"Memang benar aku nak jumpa dengan kau, tapi aku nak kau bawa aku ke tempat kau,"
"Oh! maaf signal aku lemah agaknya, aku tak dapat dengar tuturan kata kau, he!he!"
"Mengapa di sini?" Mus masih lagi berasa ingin tahu.
"Di sini, kau akan tahu sendiri clue yang seterusnya,"
"Maksud kau?"
"Kau masih lagi ingat orang tua tadi?"
"Ya, aku masih lagi ingat dia,"
"Dia sedang memburu kau Mus, agen perisik sedang mencari dan mengenalpasti siapa kau sebenar, tapi kau jangan bimbang. Mereka masih lagi ragu-ragu akan status sebenar kau,"
"Tapi, mengapa?"
"Kau masih lagi tak tahu?"
"Sang Mata Satu, dia sudah tahu di mana kau berada dan di mana tempat tinggal kau di Terengganu,"
"So?"
"Sebab itu aku ditugaskan membawa kau ke sini, mereka tidak akan perasan kau berada di sini, sebab di sini salah satu pusat Sang Mata Satu bergerak, di alam manusia, mereka masih lagi ingat kau berada di Terengganu,"
"Kau...bukan manusia biasa macam aku?"
"Eh! Mus kau pun bukan sebarangan manusia, kau punyai darah campuran,"
"Ya, aku tahu, tapi kau bukan manusia biasa?"
"Ya, aku bukan..."

Daisie dapat merasakan orang tua tadi sedang menghampiri tempat mereka berbual. Dia pasti orang tua tadi sudah mengesyaki sesuatu pada Mus.

"Kita perlu keluar dari sini,"
"Eh! baru kejap saja kita duduk, sup pun tak sempat nak habiskan,"
"Orang tua tadi, dia dah semakin hampir ke sini,"
"Baiklah,"

Tingkat Atas Bangunan

Daisie sedang melihat Mustafa dari arah atas dan bawah, dia pasti ada signal dari mana-mana alatan di bawa oleh Mus.

"Apa yang kau pandang?"
"Kau bawa phone dari Malaysia?"
"Yalah! sudah tentu nanti senang aku nak hubungi kawan-kawan aku,"
"Mus, campakkan talifon bimbit kau sekarang!"
"Eh! mengapa pula ni?"

Daisie terus merampas talifon bimbit dari tangan Mustafa dan campak ke bawah.

"Tunduk! Jangan mendongak,"
"Agen perisik Sang Mata Satu boleh mengesan kau dari arah langit guna Satelite,"
"Apa lagi yang kau bawa Mus?"
"Errr... aku tak pasti..."
Mustafa sedang menyelak beg dan membuang segala alatan yang punyai identitinya dari Malaysia. Terdapat beberapa alatan yang telah selamat dicampakkan dari aras 50 tingkat.

"Sekarang mereka dah tak boleh kesan siapa kau sebenar,"
"Nah! ambil ni,"

Daisie menyerahkan sebuah beg yang baru. Mustafa terus membuka ada beberapa passport yang punyai identiti yang berbeza bersama dengan Green Card yaitu kad pengenalan rakyat Amerika.

"Sekarang kau perlu hapuskan segala identiti kau yang lama dan gantikan denag yang lama."
"Eh! mengapa pula? aku bangga jadi rakyat Malaysia,"
"Kau pun tahu Mus, kalau kau kekalkan identiti yang sama maka senanglah agen-agen Sang Mata Satu nak kenal pasti kau di mana,"
"Rupa-rupanya Sang Mata Satu berada di mana-mana..."
"Dia tak akan berada di mana-mana, tapi agen dia ada di mana-mana saja,"

Mustafa sudah mengesyaki Daisie datang dari alam yang belum pernah dia jejaki. Mungkin dia berada di alam naga yang pernah dilihat sebelum ini. Dia masih lagi mencari kepastian sehingga kebenaran terpancar di depan matanya sendiri. Apa yang dia pasti Daisie adalah termasuk golongan yang baik. Atas dasar kepercayaan itu Mustafa masih lagi bersama mengikuti setiap perjalanan bersama dengan Daisie.

Seminggu Kemudian, Kediaman Mus, Terengganu

Kelihatan Kamal, Uda dan Budin sedang bersiap sedia untuk pergi ke surau bersama dengan Mus.
"Assalamualaikum! Mus!"
"Hish! mana pula Mus ni pergi?"
"Dah seminggu tak balik-balik rumah lagi,"
"Eh! cuba kau tengok, macam bersepah-sepah rumah dia... Aku rasa dia macam ada di rumah,"
"Dia tak ada la...Kamal,"

Tiba-tiba mereka dikejutkan dengan seorang lelaki yang berbaju dan bertopeng hitam sedang sibuk mencari sesuatu.

"Shhh!"
Kamal sudah menjejak ada pencuri sedang mencari sesuatu di kamar peribadi Mustafa. Kamal berselindung di sebalik dinding, melihat pencuri itu sedang tekun dan pantas mengambil gambar di kamera kecil. Dia seolah-oleh ingin mengenalpasti identiti Mustafa dan rekod peribadi Mustafa dari mencuri barangan berharga di kediamannya.

"Nah! ambil kau!"
Kamal, Uda dan Budin berjaya mengepung lelaki yang bertopeng dan berpakaian serba hitam. Kamal berada di belakang lelaki itu sambil memegang pisau yang sudah tersedia berada di leler lelaki itu. Lelaki itu masih lagi diam membisu tidak berkata-kata. Dengan perlahan-lahan lelaki itu berjaya mencari peluang untuk melepaskan diri dari cengkaman Kamal. Namun, berjaya dikepung kembali.

"Uda ikat dia!"
"Sekarang kau bagi tahu siapa kau yang sebenar?"

Topeng hitam yang menyaluti wajah lelaki itu dibuka. Kelihatan seorang lelaki yang berkacukan Inggeris. Dia seolah-olah tidak dapat memahami tutur kata Kamal.

"Who are you?"

Kamal terus mengugut dengan meyepak kepala lelaki itu berulang kali. Namun, dia masih lagi diam membisu.

"Uda, kita nak buat apa dengan lelaki ni?"
"Kita report saja pada polis,"
"Ya, tapi sebelum tu, aku nak tau siapa dia sebenarnya, mengapa dia cuba nak mengeledah barangan peribadi Mus?"

Brooklyn Bridge New York

Suasa waktu pagi yang menyejukkan di atas jambatan sungguh indah memukau pandangan. Mustafa merenung di bawah dan kemudia ke arah lautan yang terbentang luas. Kelihatan kapal-kapal besar menghiasi lautan biru yang kosong. Tiba-tiba Daisie datang dari awan biru terbang dengan senyap menuju ke arah belakang Mustafa.

"Daisie!"
Mustafa berjaya menoleh ke belakang sebelum Daisie buat kejutan. Dia sudah nampak kelibat sayap Daisie yang berwarna putih berada di belakang badannya. Tiba saja dia mendarat, sayap itu menguncup di sebalik baju yang dipakai.

"Aku dah agak kau dari alam kayangan rupanya," Mustafa menyambut kehadiran Daisie dengan senyuman. Dia sedar Daisie bukan sebarangan wanita, dia pasti dia adalah salah seorang kesatria dari alam kayangan untuk menyampaikan sesuatu kepadanya.

"Aku baru nak bagi kau suprise!"
"Tak payahlah kau nak suprise kan aku! Kau tak akan boleh punya! ha!ha!ha!"
"Aku hairan macam mana sayap kau boleh tiba-tiba hilang?"
"Tak hilang lah! ada di belakang baju aku ni, baju aku ni tak ada di sini, hanya boleh di dapati di tempat aku,"
"Oh! begitu, memang canggih, aku tak nampak langsung beza antara kau dan aku walaupun kau bersayap,"
"Kau nak pergi ke sana? Aku boleh bawa kau ke sana,"
"Memang itu tujuan aku, jumpa kau di alam roh sebelum ni, tapi kau yang nak bawa aku ke sini,"
"Ha!ha!ha!, tak mengapa Mus, tak lama lagi kita akan ke sana,"


Sesat Di Alam Kayangan



Infrared Sauna Pants
Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Kuruskan Badan Dengan Pantas
Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants infrared mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari
Percuma losyen panas lavender, gerenti panas dan membakar lemak, dapat juga melembutkan kulit dan berbau harum

Thursday, January 2, 2014

Luahan Hati Johan, setelah dikecam memainkan perasaan perempuan

Hidup ini adalah ujian..
Tidak akan pernah terlintas di hati ku untuk menyalahkan sesiapa sahaja, sebaliknya aku akan terus bermuhasabah diri kerana aku juga insan yang akan di hisab di akhirat kelak.
Hidup ini adalah ujian..
Tidak akan pernah terlintas di hati ku untuk menggunakan agama demi kepentinganku sendiri kerana orang sebegitu tempatnya di neraka yang paling bawah, neraka jahannam.
Hidup ini adalah ujian..
Tidak akan pernah terlintas di hati ku untuk mempermainkan hati-hati wanita kerana aku lahir dari perut seorang ibu. Darjat seseorang ibu itu lebih tinggi berbanding dengan seluruh wanita di dunia mahupun bidadari2 syurga.
Hidup ini adalah ujian..
Andainya aku telah melukakan hati sobat semua, jadi maafkanlah dengan setulus ikhlas kerana aku adalah insan yang tidak lari dari melakukan kesilapan.
Senyum selalu sobat2 ku.? assalamualaikum..

Dah bukan jodoh namanya....insyallah semoga Johan diketemukan jodoh yang baik dan diterima oleh keluarga. Memang keputusan Johan adalah yang terbaik, redha ibu itu adalah syurga. Jadi berhati-hatilah jagalah hatinya dan lebihkan dirinya dari orang lain. Insyallah berkat. 
Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Kuruskan Badan Dengan Pantas
Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants infrared mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari
Percuma losyen panas lavender, gerenti panas dan membakar lemak, dapat juga melembutkan kulit dan berbau harum

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas