Friday, October 30, 2015

Kelebihan Warna Photon Cahaya Alam dan Kaitan dengan Solat Lima Waktu





Pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh. Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi. Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki. Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur. Disini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat diawal waktu. Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud. Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.




Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (isyraq & dhuha). Di nasihatkan agar keluar dari rumah untuk medapatkan cahaya hijau kerana kelebihannya boleh memberikan ketenangan pada minda. Menurut ayurveda, cahaya hijau dapat melawan inflamasi pada kulit yang berjerawat, gatal-gatal dan keradangan. Orang mesir purba pula menggunakan khasiat cahaya warna hijau untuk merawat segala bentuk ulcer dan ketumbuhan dalam badan. Air yang diminum pada waktu ini dapat berikan tenaga dan khasiat warna hijau.



Kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor. Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman. Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?


Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif. Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu .). Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.




Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah. Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la.) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, menghilangkan kedutan di wajah, dan nampak lebih muda dari usia pada frekuensi otot, saraf dan tulang. Sebab itu ada banyak rawatan cahaya merah di pusat kecantikan untuk mengurangkan kedutan di awet muda di wajah. 



Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan. Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak. Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan. Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta dimana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan. Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus. Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.


Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam. Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya. Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh. Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di'kurniakan' syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini. Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hambanya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukannya. Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri tarian poco-poconya.

Thursday, October 22, 2015

Kelebihan Cahaya Infra Merah




Inframerah adalah radiasi elektromagnetik dari panjang gelombang lebih panjang dari cahaya tampak, tetapi lebih pendek dari radiasi gelombang radio. Namanya berarti "bawah merah" (dari bahasa Latin infra, "bawah"), merah merupakan warna dari cahaya tampak dengan gelombang terpanjang. Radiasi inframerah memiliki jangkauan tiga "order" dan memiliki panjang gelombang antara 700  nm dan 1 mm. Inframerah ditemukan secara tidak sengaja oleh Sir William Herschell, astronom kerajaan Inggris ketika ia sedang mengadakan penelitian mencari bahan penyaring optis yang akan digunakan untuk mengurangi kecerahan gambar matahari pada teleskop tata surya

Batu Cincin Merah delima atau batu ruby dikenali berkat warna merahnya yang menggambarkan perasaan cinta, kuasa dan kemegahan. Batu merah delima juga sebagai raja dari segala batu permata. Hal ini membuat batu cincin merah delima memiliki nilai yang sangat mahal. Maka Dari itu batu merah dilema pun disebut dengan king of gemstone. Batu jenis ini begitu popular diseluruh nusantara, bahkan seantero dunia.

Ditanah melayu, batu merah delima sudah tidak asing lagi ditelinga, batu ini dikenal karena kecantikan fisik dan khasiat yang terkandung didalamnya. Selain warna merah, batu merah delima juga ada yang berwarna merah jambu dan merah hati.


Dalam pengetahuan masyarakat melayu nusantara, batu merah delima berada dalam mitos khasiat yang paling tinggi, yakni sebagai pelindung diri dari ancaman jahat, termasuk sihir. Sedangkan, bagi pembesar ataupun pemerintah, batu cincin merah delima diyakini dapat membuka aura keagungan yang menjadikan banyak orang patuh kepada pemakainya.

Tuesday, October 20, 2015

Kelebihan Cahaya Hijau Infra Hijau

Hijau adalah gelombang elektromagnetik dari cahaya nampak. Hijau adalah salah satu dari 7 warna pokok gelombang elektromagnetik, yakni Merah, Jingga, Kuning, Hijau, Biru, Nila, dan Ungu. Cahaya nampak adalah spektrum gelombang elektromagnetik yang mampu dikenali oleh indera pencitraan manusia.

Kelebihan Infra Hijau
Hijau merupakan warna alam yang menyejukkan dan menyegarkan. Merupakan warna daun, warna yang dominan untuk pemandangan alam, terutama pegunungan, hutan, sungai dan lain-lain. Juga melambangkan prinsip, kebahagiaan, toleransi, kesejahteraan, sentosa dan kedamaian.
Hijau dalam Psikologi dan Kesehatan Menyejukkan saraf, menyegarkan mata dan memberikan efek ketenangan dan kesembuhan. Radiasi hijau memperbaiki semangat tubuh dan jiwa secara cepat dan mengembalikan ritme halus untuk mencapai keseimbangan harmonis tubuh. Menggambarkan kemakmuran bumi dan keberadaan surga atau iklim keceriaan, kesenangan, kebahagiaan, dan ketenangan jiwa makhluk yang dikelilingi warna hijau

Dari aspek kesihatan dan kecantikan, infra hijau, mampu menyejukkan jerawat dan keradangan inflamasi yang membengkak.

Warna hijau sering kari dikait-kaitkan dengan Islam. Mengapa demikian? Warna hijau cukup sering disebutlkan dalam Alquran dan Al-Hadist. Berikut sumber dari Alquran dan AlHadist-nya:

Friday, October 16, 2015

Ilmu Jika Kembara Trekking Dalam Hutan



Pengalaman masuk hutan, berkawan ngan bebudak asli ni, dan termasuk kengkawan yg memang askar, banyak benda yg saya belajar..iaitu,

1. Lumut Taik Kera. Kalau kita jalan diwaktu malam, terutama di hutan padat dekat dgn air terjun atau sungai (mcm kes saya kat Janda Baik), bila kita jalan dalam gelap, kita akan nampak ada benda2 bercahaya warna hijau..ala2 benda yg pendarcahaya. Benda yg bercahaya tu ialah lumut taik kera, bila siang tak nampak apa2, bila malam dia akan keluarkan cahaya walaupun dgn skit bantuan cahaya dr bulan bintang. Yg bestnya, lumut ni hanya tumbuh didenai (laluan binatang atau orang), so kalau sesat..ikut je laluan ni diwaktu malam, insyaAllah..tak langgar pokok.

8 Kelebihan Makan Pedas


Adakah anda peminat makanan pedas?  Nak tahu kelebihan makan pedas? 
Jom baca


1. Melancarkan pernafasan

Makanan pedas bertindak seperti ubat untuk yang mempunyai masalah pernafasan dan membantu pesakit asma, bronkitis kronik, sinusitis dan penyakit pernafasan yang lain agar bernafas lebih baik.

2. Menjaga mood

Makanan pedas boleh meningkatkan penghasilan hormon yang memberi rasa ketenangan, seperti serotonin. Hasilnya, makanan ini mampu membantu mengurangkan depresi dan stress.


Monday, October 12, 2015

Cara Merawat Jerawat dan Jeragat Guna Madu Asli

Setiap orang tentu menginginkan wajah dan  juga kulit lebih  bersih, lembut serta bebas dari berbagai macam komedo atau jerawat . Bagi siapapun, jerawat  sangat mengganggu wajah yang awal mulanya bersih seketika timbul jerawat  . Tidak hanya mengganggu, jerawat  atau komedo juga bisa saja membuat rasa percaya diri seseorang menurun.

Meskipun telah menggunakan  banyak berbagai kosmetik   dan obat-obat dari dokter, jerawat yang timbul di wajah atau kulit lain tidak bisa sembuh dengan sempurna. Jangankan sembuh, terkadang berbagai macam kosmetik atau obat-obatan dari dokter tidak sesuai dengan kulit.  Justru jerawat  tumbuh semakin banyak dan merusak kecantikan pada wajah.


Jangan khwatir saya ada sedikit tips untuk menghilangkan jerawat atau komedo dengan bahan-bahan yang alami dengan menggunakan  bahan herbal. Bahan herbal tersebut yaitu   madu.  Anda bisa atasi jerawat dengan madu.

Persiapkan dahulu Madu asli dan juga air hangat, lalu bersihkan permukaan  wajah dengan air bersih lalu keringkan dengan handuk kering. Ambil madu dengan jari  Anda. Pastikan bahwa jari  Anda sudah bersih saat mengambil madu. Oleskan madu ke seluruh permukaan wajah hingga  rata. Oleskan secara merata lalu diamkan selama  kurang lebih 20 - 30 minit. Tunggu hingga betul - betul kering lalu bilas wajah menggunakan air hangat hingga bersih.

Thursday, October 8, 2015

Tye Subiakto Berjaya Turun 40kg Tampa sebarang Suppliement




Tye Subiakto Berjaya Turun 40kg Tampa sebarang Suppliement
Rahsianya bersenam ringan untuk kardio selama 15 minit setiap hari, di samping yoga untuk renganggan. Pada waktu pagi makan buahan-buahan yang di blend seperti tomato, papaya, atau mana-mana buahan-buahan dan sayuran sebanyak 5 jenis
.
Pada masa tengah hari ambil sedikit nasi dan tidak memakan bahan-bahan yang bergoreng, berminyak dan bersantan. Buat senaman ringan di rumah dan buat secara konsisten. Berat badan akan turun sedikit demi sedikit jadi extra skin dari lebihan lemak yang berjaya di kuruskan.

Dia tidak mengambil sebarang suppliment untuk kurus.
Ya! tiada jalan yang singkat dan menyihatkan untuk kurus sebenarnya. Jadi janganlah cepat terpedaya dengan iklan-iklan kurus selama seminggu. Lebih-lebih lagi tampa senaman dan pantang makan boleh kurus dengan mengambil suppliment dan sapuan?? hehehe  mustahil...Bukan kata tak betul, tapi inilah hakikat yang sebenarnya.

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas