Monday, September 30, 2013

Mengapa orang Jepun mempunyai obesis dengan jenis darah mereka? Mari baca infografik ini.

Mengapa orang Jepun mempunyai obesis dengan jenis darah mereka? Mari baca infografik ini. Tapi korang kenalah tahu darah korang apa....



Dapat juga hilangkan stress tengok personaliti diri kita yang berharga...
Setiap orang ada keistimewaan yang tersendiri untuk survival dan sukses dalam kerjaya dan rumahtangga

Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 


Sunday, September 29, 2013

Di Celah Pasar Malam Kuala Lumpur



Malam weekend biasa ada pasar malam, tiap kali ada pasar malam laki aku mesti nak beli jagung dengan akak ni...dah bertahun-tahun dia meniaga pasar malam dan jual jagung dan hanya jagung, sebabkan dia dah lama jual jagung, jagung yang dia jual memanglah sedap...tak ada yang keras semuanya masih lagi baru dan terasa kemanisan dan lemak jagung tu...

Close shot, gambar akak penjual jagung...senang aja kerja dia, ambil jagung, bukak meja dan rebus jagung dan jual jagung...simple kan...nak dapat duit..kenalah usaha seperti akak ni..hehehe

Ini pulak famili bisnes, jual aneka mee sup, beehun sup, soto dan laksa...kat belakang boleh makan di sana kalau nak...air beli sendiri heheh..lepas makan silakan kemas dan buang di dalam tong sampah yang telah disediakan..

Nun...di belakang aku nampak seorang lelaki umur dalam 40an sedang duduk sendirian dan menikmati mee sup dia..dengan amat khusyuk sekali...betul..dia tak pandang tempat lain..tunduk dan makan mee sup dengan penuh kelazatan sorang-sorang..hehehe...

Hari ni aku pilih untuk beli kuew tiaw goreng, sebab aku nampak kerang tu menyelerakan...ramai juga orang yang beratur untuk beli kue tiaw goreng ni...tengok sampai nak abis dah....harga murah dalam rm2.50 memanglah banyak dan kenyang...

Masa laki aku beli buang dukong ni...dia kena tipu...peniaga letakkan buah yang cantik dan sedap kat bahagian depan jadi bila kita cuba rasa, memanglah buahnya sedap dan cantik, bila kita nak suruh dia bungkuskan dia cedok tempat buah yang kurang cantik dan lama...balik rumah agak hampa...


Sambil jalan-jalan aku selalu perhatikan kanak-kanak yang meniaga di pasar malam. Kalau korang nak tahu, di celah-celah kehidupan di kuala lumpur ni, memang ada kanak-kanak yang dijadikan pekerja..tak sekolah dan bekerja untuk mencari nafkah biaya kehidupan mereka di kota. Kat penjual buah ni..tak ada langsung orang dewasa semuanya kanak-kanak yang meniaga...yang berdiri itu agak-agak dalam umur 13 tahun yang paling kecil tu dalam 5-6 tahun..Suara mereka memanggil pelanggan datang mencuit hati aku, lantas aku pun berikan senyuman dan snap gambar, budak-budak tu senyum kat aku....
Aku hanya mampu berdoa agar budak-budak ini selamat dan menjadi seorang ushawan yang berjaya bila mereka besar nanti insyallah..

Aku teruskan jalan-jalan dan tiba di tapak pakcik yang jual sayur kampung. Actually, dia dan isterinya berniaga, umur mereka berdua anggaran dalam 50an tapi dah bertahun-tahun berniaga sayur kampung dan segala yang berkaitan dengan kampung, termasuk telur ayam kampung. Kat belakang aku nampak ada van kecil, isteri sedang mengupas petai. Aku adalah salah seorang pelanggan tetap dia setiap weekend. Biasanya aku beli serai, daun limau purut dan telur ayam kampung. Aku respek dengan semangat pakcik ini untuk berniaga demi mencari nafkah di pasar malam di tengah kota kuala lumpur...Modal dia hanyalah lori kecil, dan sayuran itu dia pergi ke kampung-kampung untuk dijualkan di pasar malam. Aku anggarkan keuntunggan dia dalam RM50 semalam
Close shot pakcik tua yang bersemangat berniaga pasar malam

Jalan lagi ...aku berhenti untuk beli barang dapur yang dah semakin susut, maklumlah hari-hari aku masak untuk famili aku, jadi barang keperluan asas seperti bawang, kentang dan ikan bilis mesti di restok.

Abang ni dah lama meniaga, meja dia adalah yang paling panjang penuh dengan barang-barang keperluan asas dapur dan barang runcit. Tengok lori la...kat belakang tu..punyalah besar, dan ada beberapa pekerja yang membantu. Aku anggarkan abang ni dapat dalam ribuan ringgit untuk satu malam. Bayangkan berapa banyak pasar malam dia pergi confirm dalam 4-5 pasar malam, aku anggarkan jualan dia dalam puluhan ribu ringgit sebulan..memang dia kaya..tapi orang pasar malam kita nampak biasa je..tapi di celah-celah pasar malam ini ramai yang kaya raya mengalahkan orang yang bekerja di bangunan elit kuala lumpur.
Well ...itu saja cacatan aku kali ini...

Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari 
Percuma losyen panas lavender, gerenti panas dan membakar lemak, dapat juga melembutkan kulit dan berbau harum

Kuruskan Badan Dengan Pantas

Kisah Pokok Sujud


Ada sebuah hadis menyebut:

Maksudnya: Daripada Saidina Ibn Abbas r.a, bahawasanya, seorang lelaki datang kepada Rasulullah s.a.w lalu berkata; Wahai Rasulullah. Sesungguhnya aku melihat diriku pada suatu malam (di dalam mimpi), sedang aku tidur, seolah-olah aku sedang solat di belakang sebuah pokok. Lalu aku sujud. Maka pokok itu turut mengikut sujudku. Lalu aku mendengar pokok itu mengucapkan: "Wahai Tuhanku, tuliskan untukku pahala di sisiMu dengan sujud ini, gugurkanlah dosa dariku dengan sujud ini, jadikanlah anugerah bagiku dengan sujud ini dan terimalah sujud ini dariku sepertimana Engkau menerimanya daripada hambaMu Daud."

Saidina Ibn Abbs r.a lalu berkata: Maka Rasulullah s.a.w membacanya kemudian Baginda s.a.w sujud. Dalam sujud tersebut, Baginda s.a.w membaca doa yang disebut oleh lelaki tersebut daripada ucapan pokok tersebut.


Sujudlah Selagi Ada Masa


Sujudlah selagi ada masa, selagi ajal belum tiba. Katakanlah, solatku, sujud dan rukukku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kerana Allah dan dengan Allah s.w.t.  Mereka yang enggan sujud kepadaNya didunia, tidak akan bisa sujud kepadaNya diakhirat, kala Tuhan bertajalli dengan kerajaanNya. Percayalah, tiada yang  lebih memalukan pada ketika itu melainkan tidak mampu bersujud kepadanNya.'


Doaku panjatkan:


Ya Allah... Anugerahkanlah kepada kami sujud kepadaMu dengan penuh makna kehambaan.. Anugerahkanlah  kami sujud yang berkekalan..

---------------------------------------

Sinar Jahitan

Sinar Jahitan
Blouse, Baju Muslimah, Dress, Jubah, Tops, Fesyen Terkini

Kelakar Minyak Urut Tiger Wood

Ini adalah satu-satunya produk tiger wood yang dapat menembusi pasaran pasar borong selayang...
Jurukamera iklan tangkap gambar agak gelap dari biasa. Tiger Wood pun nak cari makan...hehehehhee

Pelajar Sekolah Tertekan Ibu Curang Dengan Ayah

Saya pelajar sekolah menengah dan bakal menduduki peperiksaan besar tahun ini. Masalah saya ialah berkenaan ibu.
Dia berlaku curang ­dengan seorang lelaki yang juga suami orang. Ibu ­mengenalinya di laman sosial. 
Pada mulanya, kecurangan ibu tidak diketahui, tapi saya terbaca catatan mereka yang berbau lucah dan sangat memualkan. 

Sikap ibu juga semakin berubah kerana sudah mula keluar malam sejak akhir-akhir ini dan bersikap seperti gadis remaja semula.


Saya sangat tertekan dengan keadaan ini namun saya tidak mahu berkongsi dengan keluarga. Saya pendam segala masalah ini seorang diri.


Pada masa sama, saya kasihankan ayah yang bekerja bertungkus-lumus untuk keluarga kami. Malangnya ibu buat pera­ngai. Saya sangat tertekan dan ini mengganggu fokus saya dalam pelajaran.

Saya tidak mahu keluarga terus porak peranda dengan sikap curang ibu. Saya terlalu sedih. 

PELAJAR RUNSING, 
Pulau Pinang 


Dr memahami perasaan yang adik alami. Memang bukan mudah bagi seorang anak apabila mengetahui ibunya mempunyai hubungan sulit dengan suami orang. 

Hubungan anak ­dengan ibu menjadikan adik lebih tertekan kerana adik masih mahu pola keluarga yang sedia ada berkekalan. ­Maksudnya, adik masih lagi mahu melihat ­hubungan ayah dan ibu berjalan baik. Adik juga tidak mahu 
pihak lain masuk dalam ruang lingkup keluarga sedia ada. 

Masalah rumah tangga ibu bapa sering kali di luar kawalan anak. Namun, ­sebagai seorang anak, perasaan tertekan akan wujud apabila mengetahui kehidupan ibu bapanya tidak harmoni. 

Masalah yang dialami menyebabkan adik begitu tertekan sehingga mengganggu fokus di sekolah. 

Carilah pihak yang adik percaya untuk bercerita mengenai masalah dan perasaan adik. Memendam perasaan bukanlah satu cara baik untuk adik me­nyelesaikan masalah. 

Dr faham bukanlah ­mudah bagi seorang anak untuk berbincang dengan ibu mengenai masalah yang membabitkan urusan rumah tangganya. 

Justeru, adik memerlukan seseorang yang dipercayai ibu untuk berbincang dengannya mengenai hubungan sulit dengan suami orang. 

Jika adik ingin berbincang dengan ibu, pastikan ia dilakukan dengan berhemah kerana Dr tidak mahu perbincangan adik dengan ibu membawa kepada satu keputusan yang akan dikesali semua pihak kelak.

------------------------

Inilah penyakit zaman sekarang...bukan setakat ibu saja, lelaki yang berstatus laki orang lagi lah ramai mengorat di facebook, dan di twitter...



Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 


Si Bongsu Maut Digilis Treler Di pandu Bapa

Seramai 15 gadis budak sekolah menengah yang cun hilang setiap hari akibat sindiket pelacuran

Mengejutkan apabila seramai 15 orang dilaporkan hilang setiap hari di negara ini dan rata-ratanya membabitkan gadis berusia 13 hingga 17 tahun yang kebanyakannya memiliki rupa paras menawan.
Lebih membimbangkan, polis mengesahkan antara punca kehilangan gadis berkenaan ialah diculik sindiket pemerdagangan manusia untuk dijadikan pelacur di negara jiran.
Menyedari isu terbabit menakutkan ibu bapa, terutama yang memiliki anak perempuan, wartawan Metro Ahad menemubual beberapa keluarga yang menderita akibat kehilangan anak gadis mereka, selain penyesalan beberapa remaja perempuan akibat keterlanjuran melarikan diri dari rumah.

Diharap kisah itu memberi iktibar kepada semua pihak, terutama ibu bapa dan remaja perempuan, bagi mengelak kesilapan sama berlaku dalam keluarga.

Foto
ELINA dipeluk erat ibunya apabila dia pulang ke rumah selepas melarikan diri dua bulan.

Bagaikan menempah bala, seorang remaja perempuan di daerah ini yang lari dari rumah kerana mengikut beberapa lelaki baru dikenali dikurung selama seminggu, jarang diberi makan selain diugut bunuh jika cuba melarikan diri. - hmetro



-------------------
Budak sekolah menengah ni kena diberitahu tentang bahaya mengikut lelaki - lelaki yang cuba mengambil kesempatan ke atas mereka terutama yang mereka kenali di media sosial. Tengok betapa ramainya yang pm saya di Facebook tah mana-mana lelaki yang berikan ucapan cinta....kita yang dewasa ni dah tahu mereka ni scam, tapi budak-budak sekolah menengah ni yang masih lagi mentah tak tahu apa-apa lebih mudah mempercayai mereka. Kes polis menjadi lebih susah sebab mak bapa pula tak ambil tahu pasal anak-anak, dah hilang seminggu baru teringat mana anak, sebelum ni anak keluar dengan sapa, chatting dengan sapa pun tak ambil peduli kesianlah pada gadis-gadis naif ni...mereka perlukan kawan-kawan yang baik supaya boleh menasihati mereka. 
----------

Hot and Cold Hammer
Ingin Miliki Wajah Yang Runcing? Risau Dengan Wajah Yang Tembam?

Alat hot and cold ini boleh membantu...
Tuamkan di wajah anda sentiasa wajah akan lebih runcing

Wax Machine
Buang Bulu Dengan Pantas Dan Selamat

Bulu baru tumbuh lebih lambat dan halus dan lembut. 
Wax dari bahan semulajadi madu dan green tea


Jubah Dress

Maxi Jubah Cantik


OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm

OWM2-32 RM65
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm
Rubber Sleeve Jubah With Belt
RM65
Measurement:
Size M: Length: 140cm Bust: 92cm Waist: 60-90cm Shoulder: 36cm Sleeve: 58cm
Size L: Length: 142cm Bust: 96cm Waist: 62-92cm Shoulder: 38cm Sleeve: 59cm
Material : Chiffon With Inner Lining
Rubber Sleeve Jubah With Belt
RM65
Measurement:
Size M: Length: 140cm Bust: 92cm Waist: 60-90cm Shoulder: 36cm Sleeve: 58cm
Size L: Length: 142cm Bust: 96cm Waist: 62-92cm Shoulder: 38cm Sleeve: 59cm
Material : Chiffon With Inner Lining
Rubber Sleeve Jubah With Belt
RM65
Measurement:
Size M: Length: 140cm Bust: 92cm Waist: 60-90cm Shoulder: 36cm Sleeve: 58cm
Size L: Length: 142cm Bust: 96cm Waist: 62-92cm Shoulder: 38cm Sleeve: 59cm
Material : Chiffon With Inner Lining

OWM7-32
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm


Length 148cm
OWM7-32
Bust 74-114cm
Waist 70-106cm
Hip 88-136cm
Length 148cm









 Rubber Sleeve Jubah With Belt
RM65
Measurement:
Size M: Length: 140cm Bust: 92cm Waist: 60-90cm Shoulder: 36cm Sleeve: 58cm
Size L: Length: 142cm Bust: 96cm Waist: 62-92cm Shoulder: 38cm Sleeve: 59cm
Material : Chiffon With Inner Lining


Berminat whatsapp 018 263 7833 or 013 308 4906
Berikan nama baju atau kod
maklumat pembayaran akan diberikan
terima kasih love

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas