Pelajar Sekolah Tertekan Ibu Curang Dengan Ayah

Saya pelajar sekolah menengah dan bakal menduduki peperiksaan besar tahun ini. Masalah saya ialah berkenaan ibu.
Dia berlaku curang ­dengan seorang lelaki yang juga suami orang. Ibu ­mengenalinya di laman sosial. 
Pada mulanya, kecurangan ibu tidak diketahui, tapi saya terbaca catatan mereka yang berbau lucah dan sangat memualkan. 

Sikap ibu juga semakin berubah kerana sudah mula keluar malam sejak akhir-akhir ini dan bersikap seperti gadis remaja semula.


Saya sangat tertekan dengan keadaan ini namun saya tidak mahu berkongsi dengan keluarga. Saya pendam segala masalah ini seorang diri.


Pada masa sama, saya kasihankan ayah yang bekerja bertungkus-lumus untuk keluarga kami. Malangnya ibu buat pera­ngai. Saya sangat tertekan dan ini mengganggu fokus saya dalam pelajaran.

Saya tidak mahu keluarga terus porak peranda dengan sikap curang ibu. Saya terlalu sedih. 

PELAJAR RUNSING, 
Pulau Pinang 


Dr memahami perasaan yang adik alami. Memang bukan mudah bagi seorang anak apabila mengetahui ibunya mempunyai hubungan sulit dengan suami orang. 

Hubungan anak ­dengan ibu menjadikan adik lebih tertekan kerana adik masih mahu pola keluarga yang sedia ada berkekalan. ­Maksudnya, adik masih lagi mahu melihat ­hubungan ayah dan ibu berjalan baik. Adik juga tidak mahu 
pihak lain masuk dalam ruang lingkup keluarga sedia ada. 

Masalah rumah tangga ibu bapa sering kali di luar kawalan anak. Namun, ­sebagai seorang anak, perasaan tertekan akan wujud apabila mengetahui kehidupan ibu bapanya tidak harmoni. 

Masalah yang dialami menyebabkan adik begitu tertekan sehingga mengganggu fokus di sekolah. 

Carilah pihak yang adik percaya untuk bercerita mengenai masalah dan perasaan adik. Memendam perasaan bukanlah satu cara baik untuk adik me­nyelesaikan masalah. 

Dr faham bukanlah ­mudah bagi seorang anak untuk berbincang dengan ibu mengenai masalah yang membabitkan urusan rumah tangganya. 

Justeru, adik memerlukan seseorang yang dipercayai ibu untuk berbincang dengannya mengenai hubungan sulit dengan suami orang. 

Jika adik ingin berbincang dengan ibu, pastikan ia dilakukan dengan berhemah kerana Dr tidak mahu perbincangan adik dengan ibu membawa kepada satu keputusan yang akan dikesali semua pihak kelak.

------------------------

Inilah penyakit zaman sekarang...bukan setakat ibu saja, lelaki yang berstatus laki orang lagi lah ramai mengorat di facebook, dan di twitter...



Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...