Friday, May 31, 2013

Resepi Blueberry Muffin




Untuk dapatkan resepi klil http://bit.ly/11fpPgR

Doa Lembut Hati Suami



Tajaan


Montokkan Payudara dengen selamat
Kombinasi Herba Pueraria Mirifica Lobata dan Ginseng dapat memberikan kesuburan dan sekaligus memontokkan payudara anda
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 


Novel Sebenarnya Aku Isteri Dia



Kini novel ini telah diheret ke adaptasi drama. Sejak kebelakangan ini beberapa novel keluaran Karyaseni telah direbut oleh penggiat seni untuk diadaptasikan. Ramai yang suka dan pula sebaliknya. Itu biasalah ragam manusia. Penulis  Zura Asyfar menulis sebagai suka- suaka penghujung 2010 dan mula serius pertengahan 2011 kini telah lahir sebuah novel yang setebal 897 muka surat . Cerita cinta dan pengorbanan yang diterapkan dalam novel ini.

Jom kita review sedikit novel ini sebelum kita tangok adaptasi drama di penghujung bulan ni di slot Zehra di TV3. Menceritakan Syafa Aqira berubah nasibnya kerana satu kejadian yang tidak dijangka dalam hidupnya. Dia terpaksa berkahwin dengan adik kekasihnya Firash. Farish yang terlalu kecewa terlibat dalam satu kemalangan maut. Syaf terpaksa menyembunyikan perkahwinannya dengan Firash atas kemahuan Firash. Namun Syaf akur dan redha dengan kehendaknya. Mereka cuba belajar untuk memahami dan memperbaiki perhubungan tanpa cinta. Saat cinta hadir ada saja dugaan yang mengundang. Kehadiran Haqimy abang sepupu  dan Raimy abang tirinya Firash mengundang rasa cemburu pada Firash. Raina yang tidak putus-putus mengharap cinta Firash mengusutkan keadaan. Dengan bantuan papa Firash hubungan mereka menjadi baik setelah Syaf membawa diri meninggalkan Firash. Hubungan Firash dengan papanya juga semakin baik.  Sebelum ini hubungan Firash renggang akibat Firash tidak bersetuju papanya berkahwin dengan mama Raimy dan Riana dan mengabaikan Mamanya. Puan Aida berkahwin dengan papanya semata-mata kerana harta.

Boleh pergi blog penulis untuk membaca E-novel :-
http://mydarwisyashome.blogspot.com/

Sinopsis dari kulit novel
Cinta pertama tidak semestinya akan bersatu walaupun masing-masing berjanji untuk hidup bersama. Itulah yang terjadi pada Syafa Aqira dengan Farish Adryan. Cinta yang pernah dipupuk sejak zaman universiti lagi akhirnya terputus di tengah jalan apabila Farish bertekad untuk memutuskan hubungan itu lantaran satu peristiwa hitam yang terjadi pada satu majlis yang dihadiri oleh mereka berdua.
Cadangan ibu kepada Farish iaitu Datin Farizah untuk berkahwin dengan adik lelaki itu terpaksa diterima dengan reda walaupun dia tahu yang mungkin perkahwinan itu tidak menjanjikan bahagia. Dia terpaksa dalam rela demi sebuah harga diri dan rasa kasih terhadap Datin Farizah.

"Aku buat semua ni kerana mama. Dan kau tu sepatutnya bersyukur sebab aku selamatkan maruah kau." – Firash Arshad.

"Ya, aku tahu Firash. Sepatutnya aku bersyukur sebab kau sudi kahwin dengan aku." – Syafa Aqira.

Laluan untuk mengharungi sebuah perkahwinan tanpa cinta bukanlah sesuatu yang mudah buat Syafa Aqira. Kehidupannya sebagai isteri langsung tidak dipedulikan apatah lagi perkahwinan mereka dirahsiakan atas permintaan Firash. Namun dia reda kerana kesibukan lelaki itu masih bergelar pelajar walaupun setiap kata-kata sinis yang terbit dari mulut Firash ditelan dengan rasa terbuku di dalam hati.
Semuanya mula sedikit demi sedikit berubah apabila kawan baik serta abang sepupu kepada Firash cuba untuk mendekati Syafa dan kala itulah Firash mula menyedari yang dia sudah mula menyayangi isterinya itu.

"Kenapa pulak tak nak ikut? Boring giler saya duk kat rumah tu. Ada baiknya ikut awak pergi tengok wayang. Lagipun bukan senang nak dapat tengok filem macam ni untuk hari pertama. Biasa kan full seat je. – Syafa Aqira.

"Ye ke? Atau awak risau takut saya pergi dating dengan orang lain?" – Firash Arshad

Dan kala rasa sayang dan cinta mula hadir, ada saja dugaan yang datang menimpa. Kehadiran abang tiri dan adik tirinya yang tidak disangka-sangka mengeruhkan rasa cinta yang mula terbina. Syafa akhirnya pergi membawa diri dengan hati yang terluka. Firash jadi nanar. Hidupnya serba-serbi tidak kena. Bagi Firash, Syaf adalah anugerah terindah di dalam hidupnya. Dia sanggup untuk berbuat apa saja demi mendapatkan kembali kepercayaan dari isterinya itu.

"Siapa nak tidur atas riba awak? Please lah! Tak ingin pun!" – Syafa Aqira.

"Betul ke tak ingin? Dulu okay aje sampai lenguh paha saya nak menanggung kepala awak. Takkan awak dah lupa kut?" – Firash Arshad.

Namun apakah cinta mereka akan kembali bersatu? Bagaimana pula dengan kisah adik beradik tiri Firash? Dan apakah bahagia akan terus menjadi milik mereka?





Sedikit petikan-petikan dari novel
Kerana kejadian itu
"YA ALLAH, Firash! Syaf!!!"
Firash menelikkan sedikit kelopak matanya apabila telinganya menangkap bunyi suara yang seakan-akan menjerit. Dia merengus perlahan dan cuba menutup mata kembali kerana merasakan kepalanya yang sedikit pening. Namun suara yang memanggil namanya sedikit kuat daripada tadi itu terus sahaja menyegarkan matanya. Perkara pertama yang menyapa pandangan matanya ialah seraut wajah yang amat dia kenali . Syaf? Macam mana Syaf boleh ada dengan aku ni? Mindanya cuba memproses apa yang sedang berlaku. Dia bingkas bangun dan cuba duduk bersila dikatil. Selimut yang menutup tubuhnya yang tidak berbaju itu melorot jatuh.
"Tak guna punya adik, kekasih aku sendiri pun kau rembat!" Teriakan seseorang serta tumbukan kuat terasa dipipinya. Berdengung rasa telinganya akibat tumbukan itu. Serta-merta dia memalingkkan wajah ke arah seseorang yan menumbukknya dengan pandangan tajam.
"Farish? Kau kenapa?" soalan geram. Terasa cecair hangat mengalir dicelah bibirnya. Farish merenungnya dengan tajam. Masing-masing berlawan pandangan.
"Kau boleh tanya aku kenapa? cuba kau tengok apa yang dah kau buat??" Farish menuding jari ke arah Syaf yang masih lena tidak berkutik disebalah Firash. Firash panar. Air liurnya ditelan kesat. Macam mana boleh jadi macam ni?
""Err.. aku.. aku tak tahu." Tergagap-gagap Firash bersuara apabila menyedari apa yang sudah terjadi. Dia mengerling kearah tubuhnya yang tidak berpakaian.
"Aku tak sangka perangai kau seteruk ni.." sambung Farish lagi dengan nada sedikit mengendur. Hancur luluh hatinya bila melihat apa yang tidak sepatutnya berlaku. Tubuh Syaf yang sudah mula bergerak-gerak sedikit itu dipandangnya dengan sayu. Ya Allah, sakitnya hati aku tengok dia orang berdua ni!
'"da apa ni?" Syaf menggosok-gosok mata dengan suara sedikit serak. Terganggu tidurnya dengan suara berbalas jeritan. Matanya menangkap kelibat Farish yang merenung tajam.
"Jangan buat tak tahu dengan apa yang dah berlaku." Sindiran Farish pada Syaf. Syaf yang mul menyedari sesuatu itu memandang Firash yang sedang terkocoh-kocoh memakai pakaian. Serentak itu dia memandang ke arah tubuhnya yang dibaluti dengan selimut. Apa yang telah terjadi?
"Sumpah rish, Syaf tak tahu apa yang berlaku ni!" Syaf ula enangis. Gaun labuh yang tersingkap ke atas tubuhnya itu dibtulkan.. Seketika matanya tertancap padacadar berwarna lembut itu. Hampir terbeliak matanya melihat beberapa tompokkan cecair berwarna disitu. Ya Allah. betulkah semua ini realiti? Farish mendekati Syaf. Matanya juga menghala ke arah pandangan Syaf.
"Tak tahu apa yang dah berlaku? Kalau tak ni apa ? Farishnmenuding jari ke arah cadar itu.

Hati si ibu hancur, semuanya sudah terlambat. Bila si ibu membuat keputusan ada hati yang terluka
"Mama nak Firash kahwin dengan syaf secepat mungkin. Kita takkan tahu apa yang berlaku. Mungkin Syaf akan mengandungjika perkara malam tadi betul-betul berlaku." Datin Farizah mahu anak bungsunya itu bertanggungjawab diats kejadian pada malam tadi. Siapa pun yang bersalah, perkara itu telah pun berlaku. Farish memandang Syaf tidak berkelip. Seperti tidak percaya akan keputusab mamanya itu.
"Farish, mama harap Farish menerima keputusan mama ni. Ini kebaikan mereka berdua jugak," pujuk Datin Farizah memandang ke arah Farish yang hanya berdiam diri. Terpamer raut kecewa diwajah anak sulungnya tu.
"Okey. Aku harap kau kahwin dengan dia. Aku pun tak nak kahwin dengan perempuan yang tak suci lagi!" balas Farish lalu mendaki tangga ke tingkat atas. Air mata mula mengalir dipipi abu Syaf. Rish , sampai hati Rish cakap macam tu..!
"Farish! Apa ni cakap macam tu kat Syaf?" Lelah Datin Farizah mahu menangani perangai kedua-dua anak lelakinya. Masing-masing keras kepala. Sesak rasa dadanya ketika ini.
"Ma, Firash takkan kahwin dengan dia." Firash cuba untuk membantah cadangan mamanya. Ada ke patut aku kahwin dengan perempuan tua empat tahun daripada aku? So ridiculous! Ingat aku ni tak ada perasaan ke sampai suruh kahwin dengan perempuan ni?
"Denar sini , Firash! Nak atau tidak, Firash kena kahwin jugak dengan Syaf. Mama tak nak anak lelaki mama lari daripada tanggungjawab. Mama tak pernah ajar anak mama macam tu." Tegas Datin Farizah menuturkan kata-kata. Firash mengeluh perlahan. Macam mana aku nak elak daripada kahwin dengan perempuan ni?

Segalanya dipermudahkan tetapi hati yang luka terus pergi buat selamanya. Farish meninggal dunia akibat kemalangan.
"Helo," sapanya dengan nada tidak sabar.
"Helo. Aku ni. Datang cepat ke hospital. Farish dah tak ada. " Lututnya terasa menggigil apabila mendengar ayat terakhir daripada Firash itu. Air mata terasa mula memenihi tubir matanya.
"Helo,kau dengar tak ni?" sedikit suara Firash ditalian. Syaf tersentak. Dia menarik nafas perlahan, cuba untuk bertenang.
"Ye , aku dengar. Nanti aku datan." balas Syaf berlahan. Lalu sahaja dia meletak gagang telefon itu sambil tangannya memegang sofa. Innalillahiwainnailahirrojiun, sambungnya didalam hati. Tubuh Datin Farizah yang masih tebaring itu dipandang seketika sebelu ir direnjiskan je wajah ibu mertuanya itu.
"Ma ,bangunlah ma. Fa.. Farish dah tak ada..." ngongoinya dalam esakan. Tidak sanggup lagi menanggung kesedihan yang tidak putus-putus datang melanda.

Memenuhi permintaan Firash  perkahwinan mereka dirahsiakan. Tapi sampai bila..!!!!
"Tunggu kejap!" Arahan daripada Firash mengganggu ketenanagan yang baru sahaja dikecapinya. Dia berpaling dan mendapati lelaki itu edang menghampirinya.
"Ingat kata-kata aku dulu. Jangan bagi tok wan tahu pasal ni."
"Yelah," balas Syaf malas. Dia sudah bosan mendengar ayat itu. Asyik disebut berulang kali sahaja ditelinganya. Entah apalah yang hendak ditakutkan. Takut jatuh sahamlah tu sebab kena kahwin muda! Syaf mencebik.
"Okay, bye my wife." Firash menyimpul senyum sambil memuat isyarat selamat tinggal. Syaf berkerut dahi memandang kelibat itu yang sudah hampir menghilang ke suatu tempat. Ah! Ikut suka dialah nak pergi mana-mana pun! Dia kembali memaku pandang pada sekeliling rumah. Kelibat Datin Farizah yang sedang berjalan dengan seorang wanita tua yang berusia akhir enam puluhan itu mengapa matanya. Kelihatan wanita tua itu sedang memegang sebilah parang panjang. Hanya berkain batik serta berbaju kurung Kedah sahaja. Syaf mengukir senyum dan berjalan perlahan menuju ke arah mereka berdua.
"Ha SSyaf... inilah tok wan, emak mama." Datin Farizah memperkenalkan wanita tua itu. Syaf menghulurkan tangan untuk bersalam.
Mata tua tidak pernah menipu....
"Kalau tak silap pandanagan mata tua mak ni, mak rasa yang dia tu bukan anak dara lagi,kan? Tersentak Datin Farizah mendengar kata-kata ibunya itu, Baju yang hendak dilipat akhirnya diletakkan kembali di riba. Dia mengeluh perlahan dan merapatkan sedikit kedudukan dengan ibunya.
"Sebenarnya dia dah kahwin." Dan kala itu ibunya pula terkejut. Matanya tajam memerhatikan Datin Farizah.
"Dah Kahwin? Siapa suami dia ? kau bawak isteri orang balik tanpa pengetahuan suaminya ke ? Bardoasa tu Zah." Laju sahaja ibu Datin Farizah membebel. Datin Farizah tersenyum melihat gelagat ibunya itu.
"Tak berdosanya, Mak. Suami dia ada je kat sini," balas Datin Farizah tenang. Mungkin sudah tiba masanya untuk menceritakan hal yang sebenar kepada ibunya. Sekurang-kurangnya ibunya itu tidak terlalu terkejut jika dapat tahu hl ini daripada orang lain.
"Apa maksud kamu ni, Zah? Mak kurang faham," sambung ibu Datin Farizah. Berkerut dahinya cuba memahami kata-kata anaknya itu. Makin berlapis-lapis jadinya memikirkan kata-kata Datin Farizah.
"Firash dan Syaf. Dia orang sebenarnya dah kahwin pun."
"Ha? Fi ... Firash tu dah kahwin dengan budak Qira tu? Masya-Allah! patutlah mak tengok Si QIra tu pernah masuk bilik Firash. Tapi bila masa dia orang kahwin? Ada apa yang mak tak tahu ke  ni?" soalnya lagi.
"Sebenarnya dah dua bulan lebih dia orang berdua berkahwin. Sebelum arwah Farish meninggal lagi," Datin Farizah tenang menjawab.

Riana terus mengejar Firash, malah dia sanggup lakukan apa saja asalkan Firash jadi miliknya.
"So, kau orang dah call orang pejabat agama?" tanya Raina dengan tidak sabar. Bimbang juga jika Firash sedar sebelum orang-orang pejabat agama datang. Musnahlah rancangannya nanti.
"Dah bos. Kejap lagi sampailah tu," ujar si pemuda yag berkulit gelap sedikit. Dia memandang ke arah rakannya sebelum mengangguk.
"So upaj kami orang?" tanyanya dengan sengihan. Riana mengeluh kecil sebelum pergi mendapatkan tas tangan yang berada di sofa. Satusampul berwarna coklat dihulurkan kepada mereka. Laju sahaja tangan si rambut ikal menyambut dengan senyuman lebar.
"Okeylah bos. Next time kalau ada job, boleh cari kamil lagi "
"Eyelah. Janji lepas  ni kau kalau kita terjumpa , masing-masing tak kenal."
"Don't worry, bos. Kami profesional. Okeylah, kami pergi dulu," balas si ranbut ikal sebelum mereka berdua nenapak ke pintu. Raina mengekoro mereka berdua sebelum mengunci pintu. Seketika kemudian Raina memasuki bilik yang menemparkan Firash itu. Raut wajah kacak yang sudah lama diidamkannya itu direnung penuh makna. Dia menapak menuju ke satu kabinet sederhana besar itu untuk menghidupkan alat perakam video.
Selepas itu. Dia kembali kekatil. Akhirnya kau jadi milik aku juga, Firash Arshad! Raina ketawa kecil sebelum memanjat katil. Dia berbaring di sebelah Firash sambil merenung setiap inci wajah Firash yang lena tidak berkutik.

Semuanya kerana cemburu...
"Aku tak suka orang tipu aku sedangkan sudah terang-terang lagi aku nampak kau berpeluk dengan dia!" Sebafas Firash menuturkan dengan nada sedikit keras. Dia melangkah menuju kerah isterinya.
"Aku tak berpeluk dengan dialah! Aku nak jatuh tadi. Tapi dia sempat sambut aku." Syaf memberi alasan. Mamang pun dia hendak jatuh tadi sebab berlanggar dengan Raimy tu. Mungkin masa itulah agaknya Firash nampak dia berpeluk sedangkan hal yang berlaku bukannya begitu.
"Mata aku tak buta lagilah! Aku sendiri nampak kau berpeluk tadi. Kau tu isteri aku... Mana boleh peluk lelaki lain!" bentak Firash mencerlung marah. Sakit hatinya mendengar alasan yang diberikan oleh isterinya itu.
"Ya Allah kau ni! Aku dah kata yang aku tak sengaja,kan? Tadi aku nak jatuh, sebab tu kami terpeluk." Syaf cuba mengaskan kata-katanya walau hatinyagerun melihat wajah Firash yang sudah menyinga.
"Masalahnya kau dah berpeluk dengan dia! Sejahat-jahat aku, aku tak pernah pun peluk perempuan lain!!" sambung Firash lagi.


--------------------
Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Filem Bikers Kental Review




Komentar
Ini lah yang ditunggu-tunggu dari bikers-bikers kental seluruh Malaysia, iaitu sebuah movie tentang bikers! Akhirnya impian mereka itu terjawab dengan hadirnya buah tangan pertama dari saudara Helmi Yusof, yang asalnya adalah pengarah fotografi terkenal yang telah menghasilkan beberapa karya dengan pengarah-pengarah ternama. Kini muncul movie Bikers Kental, lakonan Zizan dan Awie, memang menderum-derum panggilan mereka memanggit bikers-bikers serta awek-awek untuk menyaksikan kekentalan mereka membawa motor berkuasa besar. Takkan nak tengok Awie bawak motor dalam cerita Sembilu je kot, rindu dah rasanya ni. Apa lagi dengan Zizan pulak, boleh ke brader ni menonjolkan imej sebagai seorang biker? Dan apa yang menarik, movie ini membawa kita perjalanan ke Krabi, Thailand. Mungkin ini satu kelainan yang cuba ditonjol oleh saudara pengarah. Tapi bagi OtakMovie, movie ini tidaklah sehebat yang disangka. Slow sikit 'rem' dia tu kata kan...

EFEK KHAS/AKSI



Agak amatur. Tu je yang boleh OtakMovie katakan tentang efek dalam movie ini. Dan ini juga menyentuh dari sudut editing untuk movie ini. Serius OtakMovie katakan, mendengar nama Helmi Yusof sebagai pengarah, OtakMovie agak teruja nak tonton sekuens dalam movie ini. Yelah kalau tak mana nak nya OtakMovie tonton movie Melayu. Tapi selepas menonton movie ini, sangat sedih. Sebab sekuens antara babak ke babak dan bab-bab editing dalam movie ini sangat lemah. OtakMovie kekadang sampai terbingung dengan apa yang cuba disampaikan. Satu lagi, jangan sesekali tertipu dengan poster Bikers Kental ini yang nampak seolah gah dengan aksi. Walhal sebenarnya hanya seciput saja babak aksi yang ditonjolkan. Nasib baiklah babak aksi yang satu-satunya ini boleh OtakMovie puji sebab ada babak Awie bawak motor sambil ngejor kerete....haha

SKOR MUZIK



Pun biasa-biasa jugak. Tak boleh nak bangga mana pun. Tapi kira ok lah jugak skor muzik dalam movie ni. Contohnya pada babak kita disajikan dengan perjalanan bikers-bikers ni ke Thailand, dihiaskan dengan lagu-lagu Thailand. Maksudnya mood yang cuba disampaikan agak menjadi. Cuma sedikit masalah, iaitu pengulangan lagu yang sama membuatkan movie ini sedikit bosan. Dengan jalan ceritanya yang slow, menambahkan lagi kebosanan untuk ditonton. Nasib baik ada muka Zizan, terdengar pulak suara gadis-gadis dalam panggung dok tergelak-gelak tanpa reason. Ok lah tu...

LAKONAN



Zizan masih lagi dengan karakternya yang biasa. Tak payah buat dialog lebih-lebih, tengok mukanya saja memang dah boleh buat kita tergelak. Tambah pula dengan ekspresi muka yang dibuat oleh Awie, rasanya dalam movie ni Awie lebih menjadi seperti dirinya sendiri. Tapi jangan terkejut kalau tiba-tiba terjumpa Husin dari Hantu Kak Limah muncul dalam movie ni. Zulkifli Ariffin juga boleh dipuji dengan watak seorang biker yang kononnya kerek dan selalu nak cantas si Zizan. Dalam movie ini juga kita dihiaskan dengan dua orang pelakon wanita dari Thailand. Boleh lah dijadikan penyejuk mata selepas beberapa minit menyaksikan babak bikers-bikers konvoi kat highway.

JALAN CERITA



OtakMovie tak rasa pun movie ni seolah ada jalan cerita. Sebab bagi OtakMovie, movie ni lebih kepada seperti sebuah dokumentari tentang bikers yang berkonvoi dari Malaysia ke Thailand. Dekat berapa belas minit jugaklah OtakMovie rasa mengantuk menonton babak mereka berkonvoi. Malah pada pertengahan cerita juga lemah. Sepatutnya pada awal cerita ini lah digunakan untuk memperkenalkan watak utama dan menguatkan lagi watak-watak tersebut, tetapi semua itu dibazirkan. Konflik yang ditunjuk adalah pada babak watak Zizan iaitu Bidin Al-Zaifa terjumpa mayat lelaki dalam kereta yang kena tembak, dan dia ternampak ada satu beg penuh duit, dan dia merembat beg tersebut untuk kepentingan diri sendiri. Tapi ini kah ciri hero yang nak ditonjol dalam movie sebegini. Awal-awal lagi dah tunjuk watak Bidin ni memang takde moraliti.Dan dengan duit itu, dibelinya pula motor yang diidamkan. Hingga pada akhir penceritaan, tak dinyatakan pun apa kena mengena mamat yang mati tu dengan duit tu? Apa sebenarnya yang lelaki-lelaki Thailand tu rancangkan terhadap lelaki itu dan kenapa mereka tak tembak saja Bidin seperti mereka tembak lelaki tersebut? Apa cerita di sebalik konspirasi lelaki yang mati itu dengan lelaki-lelaki Thailand itu? Banyak sangat persoalan yang timbul tetapi tak terjawab pun di akhir cerita. Semua ini sekaligus menjadikan movie ini satu movie yang lemah.

KESIMPULAN



Adoi, rasa membazir beli tiket tengok movie ni. Rasa macam kalau tunggu kat Astro First lagi bagus. OtakMovie cuba bagi peluang untuk movie Melayu menarik hati penonton Malaysia. Tapi hati OtakMovie ni tak tertarik langsung. Rasa macam lepas ni lagi takut nak tonton movie Melayu, takut dikecewakan lagi. Tapi mungkin penonton lain suka dengan movie ni. Maklumlah, di dalamnya saja ada beberapa hero kegemaran Malaya. Itu saja lah kekuatan movie ini. Tetapi secara keseluruhannya, OtakMovie seolah macam nak berdepan dengan Helmi Yusof dan kata...LU APEHAL BRADER?

otakmovie,blogspot.com
-------------------------







------------------------------------
No 1 - kena ada motor bike
No 2 - kena ada aweks
No3 -  Masyuk

Aweks punyalah abis cun ala2 thailand dan korea k pop seksi habis....itulah taste lelaki sekarang


Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Isteri kelar dagu, dada suami lena

gambar hiasan


Tawau: Akibat cemburu kerana mengesyaki suaminya mempunyai teman wanita, seorang isteri bertindak kejam apabila mengelar dagu dan dada suaminya ketika mangsa sedang tidur di rumah mereka di Taman Kinabutan Ria, Batu 5, Jalan Apas di sini, kelmarin.

Berikutan kejadian itu, mangsa berusia 55 tahun bekerja sebagai mekanik terpaksa dikejarkan ke Hospital Besar Tawau dan menerima 13 jahitan di dagu dan sembilan jahitan di dada.


Dalam kejadian jam 3.20 pagi itu, berlaku pertengkaran antara mereka apabila isteri mangsa berusia 54 tahun mengesyaki mangsa mempunyai teman wanita.

Selepas pertengkaran itu, mangsa masuk ke dalam bilik lalu tidur.


Isteri mangsa yang juga seorang suri rumah sepenuh masa berang dengan kejadian itu lalu bertindak mengambil sebilah parang di dapur dan menggelar dagu serta badan suaminya yang ketika itu nyenyak tidur. Anak mangsa yang menyedari kejadian itu kemudian meminta bantuan jiran sebelum menghubungi polis.


Ketua Polis Daerah Tawau Asisten Komisioner Awang Besar Dullah berkata, berdasarkan maklumat itu, sepasukan polis bergegas ke lokasi kejadian untuk menjalankan siasatan dan mendapati mangsa terbaring dalam keadaan berlumuran darah sebelum dikejarkan ke Hospital Besar Tawau.

“Ketika itu, isteri mangsa cuba melarikan diri bersama parang yang digunakan ketika kejadian.


“Bagaimanapun, suspek berjaya diberkas di Taman Megah Jaya kira-kira tiga kilometer dari rumah mereka,” katanya, semalam.

Beliau berkata, siasatan awal polis mendapati suspek bertindak demikian kerana percaya suaminya mempunyai teman wanita selain mendakwa dia dikenakan jampi sehingga mengalami penyakit ganjil.


“Mangsa masih dirawat di Hospital Besar Tawau dan kini berada dalam keadaan stabil,” katanya.


Awang Besar berkata, suspek kini ditahan reman tujuh hari sehingga 4 Jun depan untuk membantu siasatan lanjut.


Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun jika sabit kesalahan. - hmetro


-------------------

Apa nak jadi dengan perempuan sekarang ni .... cepat betul cemburu... hati-hati dengan perempuan camni...kadang2 sudah nak agak sebab org yang selalu pendam perasaan ni akan bertindak luar biasa bila dah meletop, mana tahu time dia period meletop ! abis...nasib baik tak kena kat adik dia... hahahaha...lain kali berhati-hati jangan sampai kita menggunakan kekerasan...akhirnya minah tu juga yang masuk lokap...

Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 


  

Fouziah Gous sudah pun berpunya dan bakal berkahwin tahun ini

Fuh ~~ Confirm ramai jejaka di luar sana yang akan menangis mendengar berita ini. Fouziah Gous sudah pun berpunya dan bakal berkahwin tahun ini. Lapkan air mata yang jatuh berlinangan itu. Jangan kecewa. Doakan yang terbaik buat Fouziah Gous dan si jejaka yang berjaya mencuri hatinya ini.
kekasih fouziah gous
Gambar di atas telah dikongsikan di Instagram FouziahGous dengan caption “Our journey start here 20042013 bismillahirrahmanirrahim #deepdeepdeep“. Nampak gaya macam pergi kursus kahwin je kan? Kalau betul, Alhamdulillah. Itu satu langkah yang sangat penting untuk mendirikan masjid.
kekasih fouziah gous
Buat Fouziah dan si jejaka, semoga perancangan anda untuk bergelar suami isteri pada tahun ini akan menjadi kenyataan. Sama-samalah kita doakan. 4 lagi gambar Fouziah Gous dan teman lelakinya dengan membaca entri ini sepenuhnya.
Mari kita bersama doakan semoga pasangan kita dipermudahkan urusan dan selamat diijabkabulkan ...bahagia hingga ke syurga amin....
kekasih fouziah gous
kekasih fouziah gous
kekasih fouziah gous
kekasih fouziah gous
Fouziah Gous hari ini bercerita panjang lebar mengenai hubungannya dengan Zhafran menerusi Harian Metro. Kata Fouziah Gous:-
Baru sekarang saya meletakkan gambar saya dan teman lelaki (Zhafran) dalam Instagram iaitu selepas kami menghadiri kursus perkahwinan baru-baru ini. Sebelum ini bukan niat saya mahu menyembunyikan hubungan kami, tetapi sealgi tiada yang pasti, saya tak mahu heboh.
Selama ini orang selalu menuduh saya berkawan dengan orang itu dan ini. Malah, ada juga ketika saya sedang berkawan dengan orang lain, nama orang lain pula yang naik. Tak pasal-pasal saya menjadi mangsa fitnah sehingga ada yang menuduh saya kononnya sudah berkahwin dengan seorang individu dan mereka ternampak saya dan “suami” meninjau rumah baru kami yang dalam pengubahsuaian.
Semua cerita itu mengarut. Oleh itu untuk berlaku adil terhadap Zhafran, saya paparkan gambar kami berdua dalam Instagram supaya peminat dan masyarakat tahu dialah calon suami saya.
Sebaik saja saya gambar itu dimuatkan dalam Instagram, ramai yang cuba menghubungi saya termasuklah rakan media. Dengan paparan gambar itu, saya berharap lenyaplah segal spekulasi siapa yang bertakhta di hati saya ketika ini. Zhafranlah orangnya dan bukan juga seorang VIP seperti yang disangkakan selama ini.
Saya lebih suka bercinta selepas berkahwin untuk mengelakkan berlakunya perkara yang kurang manis dan melanggar batasan agama. Tak bagus saya keluar Zhafran tanpa sebarang ikatan. Insya-Allah majlis perkahwinan dan persandingan kami pun akan disegerakan.

Semoga Selamat!!!
Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Gentleman PSY K pop




Lagu terkini PSY Gentleman


xAlagamun-lan, weh, wakun, heya, hanun, gon
Alagamun-lan, weh, makun, heya, hanun, gon
Alagamun-lan, ari, gari, hanon, kari, he
Alagamun-lan, we like, we we we like party, hey
Ichiba, varriya, is hara moru, mashi sondori, yama, varriya
Yougun, pegi, tur, equa, machen, varriya
Noga, onku, pega, haga, kunge, nande, varriya
Damn girl! You're so freakin sexy

I-I-I-I I'm a, I-I-I-I I'm a
I-I-I-I I'm a, mother father gentleman

I'm a, I I'm a
I'm a, mother father gentleman

I'm a, I I'm a
I'm a, mother father gentleman

Alagamun-lan, weh, mikuneya, hana, gon
Alagamun-lan. weh, sikuneya, hana, gon
Alagamun-lan, pali, pali, wasa, nelly, neh
Alagamun-lan, nali, nali, nasa, pali, hee
Ichiba, varaniya, nori, moli, holy, daddy, chunga, ri
Varriya, good feeling, feeling good, brutake
Varriya, gachu, gunya, sorinage, sorinage
Varriya, damn girl! I'm a party mafia

I-I-I-I I'm a, I-I-I-I I'm a
I-I-I-I I'm a, mother father gentleman

I'm a, I I'm a
I'm a, mother father gentleman

I'm a, I I'm a
I'm a, mother father gentleman

Gonna make you sweat
Gonna make you wet
You know who I am, wet psy
Gonna make you sweat
Gonna make you wet
You know who I am, wet psy


I-I-I-I-I-I-I-I I'am a mother father gentleman

I'm a, I I'm a
I'm a, mother father gentleman

I'm a, I I'm a
I'm a, mother father gentleman


--------------------
tah apa2 la lagu ni ....sedap gak dengar....melodi dia...layan jelah....


Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Peplum Fesyen Hari Jumaat


Cadangan saja....since dah ramai orang pakai fesyen ni...nampak ayu, sopan pada hari jumaat yang mulia ni.....terima kasih....




Yang tak bertudung pun nampak ayu....jangan lupa pakai kasut yang sepadan dengan warna baju anda.



Diri sendiri pun kena jaga juga dalaman dan luaran
Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

I phone 5 - Review



The iPhone 5 fulfills its promise as a notable improvement over its fine predecessor, the iPhone 4S, and belongs in the first rank of smart phones. That’s in spite of a mapping app that’s disappointing, at least so far.

That’s our take on Apple’s new phone after using it for a day in our labs and in the field. Our tests continue, but here’s what we can report to date, mostly in relation to the previous iPhone 4S, which we upgraded to the new iOS6 software that’s also used on the iPhone 5.)

It looks and feels different. As the first of Apple’s phones to enlarge the squarish, 3.5-inch screen of previous generations, the iPhone 5's screen is longer that that on past iPhones, and the extra depth of its (16:9) screen allows you, for example, to see an additional row of app icons. But the screen is comparable in width, making the overall visual impact modest, in our lead smart-phone reporter Mike Gikas's experience.

Similarly, the impact of the new phone's thinner profile isn't terribly noticeable compared with the iPhone 4S. What is dramatic is the new phone’s weight; it’s 3.95 ounces, almost an ounce less than the iPhone 4S's 4.9 ounces, and feels every bit lighter.

The display is equally fine. The iPhone 5 retains the Retina display technology employed on the 4S, and the screen looked every bit as crisp and bright to Mike Gikas.

It also appeared to live up to Apple’s claims of improved glare resistance, Mike says. On the 4S and earlier iPhones, the capacitive screen was protected by a sheet of glass. On the iPhone 5, the screen and glass are combined into one unit, which Apple said helped it keep it slim and to reduce glare.

The iPhone 5's display did appear to have an advantage in glare when in bright sunlight, though it was not a marked one; Mike needed to look closely to see it. The iPhone 5's screen also felt a tad more responsive as he pecked at both phones during his trials.

It’s much faster to load content, as expected. The addition of 4G LTE capability to this iPhone 5, along with its upgraded processor, paid off in spades during Mike’s informal tests today on Verizon versions of the iPhone 4S and 5.

With the signal gauges indicating strong signal strengths for 3G and 4G, Web pages often downloaded several, long seconds faster on the iPhone 5.

Apple Maps falls short of expectations. Trading the Google Maps app of past iPhones, which doesn’t offer turn-by-turn navigation, for Apple Maps, which does, was a potential plus to iPhone 5—one available to other iPhones, too, once they’re upgraded to iOS 6, Apple’s new mobile operating system.

Unfortunately, as Consumer Reports' Cars deputy editor Jeff Bartlett has reported, that potential remains unfulfilled. While our Cars experts who regularly review portable navigation devices and apps praised Apple Maps’ simple interface, they report that it lacks some functionality and suffers from gaps in the maps data itself.


The camera is a modest step up. The camera on the iPhone 5 performed better than that of the iPhone 4S, in a number of tests today by our camera experts.

Images, both still shots and video, shot in full light looked crisper and sharper. In addition, the larger display made shooting video a little easier on the new iPhone, especially since its display is in 16x9 aspect ratio—which avoids having to view black bars above and below the screen image.

The claimed improvements of the iPhone 5 in handling low-light shots were not apparent in our tests. In overall quality, both still and video images shot in low light on the iPhone 5 were of comparable quality to those shot on the iPhone 4S, though they did appear a little "cooler," with a bluish hue. The shutter delay for both iPhones seemed all but instantaneous.

We also tried out the new panorama feature to the camera, which allows you to take a 240-degree, wide-angle still image. It worked well, and comparably to similar features now found on Android phones. One quibble: The feature only works in portrait model, and there’s no alert when you shoot in landscape—which can mean some trial and error when you shoot your first panoramic shot.

Bottom line. By boosting screen size, thinning its profile, and adding 4G LTE access, among other features, his newest iPhone shows every sign of being the most compelling yet. And even its biggest drawback, its beta-like Maps app, is likely to improve over time.

The new phone is a worthy upgrade for owners of older iPhones who want a bigger screen and faster data access. Otherwise, iPhone owners might note that a number of the phone’s improvements, including the panoramic camera mode and the ability for the Siri voice assistant to control apps, are available by upgrading your iPhone 4S to the new iOS 6 software.

We will continue to test the iPhone 5, and to report back on the results through next week.
Our iPhone 5 coverage:


'Purple haze' affects iPhone 5 cameras—and others
Our tests confirm that the Apple iPhone 5 smart phone has an excellent camera—despite the "purple haze" from lens flare, a common problem with many camera lenses. More

Navigation showdown: Apple Maps vs. Google Maps
Sure, there are lots of images of melted bridges circulating online. And there are alternatives to Apple Maps. the navigation app that comes baked into Apple's new iPhone 5 and iOS 6 devices. But how well does it really fare in our navigation tests against Google Maps? More

Sprint and Verizon iPhone 5s have 4G LTE limitations
Our tests show why the new Apple iPhone 5 from these service providers won't let you talk and surf the Web at the same time. More

New Apple Maps navigation app for iPhone disappoints
Maps. the new navigation app for Apple iOS 6 devices such as the new iPhone 5, has been full of promise—and subject to much criticism online. Our GPS navigation team has put the application through a quick evaluation. More

Sprint store requires our shopper to buy iPhone 5 accessories—or no sale
A Consumer Reports shopper encountered an unexpected hurdle when shopping for an Apple iPhone 5: The local Sprint store told him that in order to buy the phone, he had to buy an accessories bundle along with it. More

Apple iPhone 5 promises to change the Apple-or-Android choice
Apple's fifth-generation phone promises to change the pros and cons of iPhone and Android smart phones—still the two major choices. Of course, just how fully it does so will become clearer once we start testing the phone. More

Apple iPhone 5 is the radical makeover that Apple fans needed
Apple needed to go big this time, and it did. The iPhone 5 represents the most radical revision yet to the biggest-selling smart phone: It has enough improvements and enhancements that even satisfied owners of the last-generation iPhone 4S will want to consider upgrading. More

What you want and what we'll get on a new Apple iPhone
We thought we'd ask our Facebook fans what they would most want to see on a new iPhone. Here are the results of our poll—in order of popularity, most popular first.

--------------
Secara kesimpulannya, I phone 5 ini bagus cuma ada tambahan sedikit saja, lebih nipis, 4G, dan kalau kerap guna facebook, i phone ni lebih user friendly! dan pada pengemar camera, memang cantik gambarnya dan ada banyak fungsi, harga pun berpatutan, kalau tak ...dia akan dikalahkan dengan samsung lagi....


Handphone saja cantik? Diri sendiri pun kena jaga juga dalaman dan luaran

Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Ibu Kurung Anak Dalam Sangkar


Seorang ibu meluahkan perasaan sedihnya selepas terpaksa mengurung anaknya yang menghidap sakit mental di dalam sangkar buatan sendiri sejak lebih 10 tahun lalu.

Wang Muxiang, 74, mengurung anaknya, Wu Yuanhong selepas dia membunuh seorang budak lelaki berusia 13 tahun di kampungnya di China pada 2001.


Wu dibebaskan dari penjara setahun kemudian selepas pihak berkuasa memutuskan dia tidak bersalah kerana tidak siuman. Bagaimanapun Wang bimbang Wu akan membunuh lagi. Kerana itu dia mengurungnya dalam sebuah bilik kosong di kediaman mereka.

Gambar menyayat hati menunjukkan Wu, 42, duduk di atas selimut dalam sangkar kecil dengan kakinya diikat dengan rantai besar dan hanya berkemeja-T dan seluar dalam.


Dia diberi makan tiga kali sehari oleh ibunya. Untuk buang air, dia diberi mangkuk.


Selepas dibebaskan dari penjara, Wu dirantai tetapi melarikan diri berulang kali dan menakutkan jiran apabila berkeliaran di Kampung Lijiachong, berhampiran Ruichang di tenggara China.

-------------
Kesian di China, orang yang jaga anak sakit mental di dah cukup baik, yang normal pun diorang bunuh buat sup, apa nak buat kehidupan di sana amat mendesak kerana perlukan wang, kerajaan tak banyak tolong...tak seperiti malaysia....alhamdulillah semoga kerajaan malaysia lebih perihatin pada warga istimewa.....



Marilah kita tingkatkan prestasi, mutu kerja, stamina dan tenaga

Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Bapa Masukkan Bayi Dalam Peti Ais Supaya Berhenti Menangis

Dalam satu kes penderaan yang mengejutkan, seorang lelaki dihadapkan ke mahkamah semalam atas tuduhan meletakkan anaknya di dalam penyejuk beku dengan tujuan untuk menghentikan tangisannya.

Tyler James Deutsch, 25, mengaku tidak bersalah atas tuduhan mendera bayi 6 minggu, salah laku jenayah dan menghalang laporan mengenai keganasan rumah tangga. Mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak AS$1 juta (RM3 juta) ke atasnya.


Pendakwa raya Pierce County, Mark Lindquist memberitahu mahkamah, Deutsch tertidur selepas meletakkan anaknya di dalam penyejuk beku itu Sabtu lalu. Dia terjaga sejam kemudian dan mengeluarkan bayi itu apabila ibu kanak-kanak berkenaan pulang.

Dia merampas telefon si ibu yang berusia 22 tahun itu ketika wanita berkenaan cuba menelefon untuk meminta bantuan dari kediaman di Roy, Washington.


Wanita itu kemudian membawa kanak-kanak itu dan meminta bantuan jiran untuk menelefon polis.


Suhu badan kanak-kanak itu jatuh 84 darjah Fahrenheit di dalam pembeku ais itu. Deutsch akan berdepan dengan hukuman penjara seumur hidup jika didapati bersalah.


-------------------
Minta2 jauhkanlah dapat lelaki yang bodoh macam ni, nak senang aja....jaga anak...cubalah buat bersabar...nak jaga baby memang kena banyak bersabar, hanya lelaki yang benar-benar penyayang yang mampu melakukanya....
Hentikanlah dera kanak-kanak atau bayi anda, malaikat akan mencacat segala perkelakuan kita, belum sampai di akhirat di dunia lagi akan nampak balasannya....

teringat plak aku citer teduhan kasih, yang didera oleh mak tiri semasa masih lagi kanak-kanak....

Lupakan semoga jadi pengajaran
Tingkatkan kesihatan dan kecantikan anda.....
Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Tips Atasi Suami Panas Baran



Panas baran! Banyak rumah tangga runtuh kerana sikap yang satu ini. Ia sering kali dikaitkan dengan lelaki kerana mereka dikatakan tidak mampu menahan sabar dengan setiap ujian.

Namun bagaimana mahu mengenali lelaki sebegini kerana anda mungkin tak dapat menilainya dari wajah. Lelaki panas baran boleh saja berwajah manis berbeza dengan sikap sebenarnya.Ok kali ini saya memberikan tips mengenali lelaki panas baran ini untuk anda.


1. Biarkan dia menunggu
Sebenarnya untuk membezakan lelaki itu panas baran atau tidak adalah tergantung kepada raut wajah serta sikapnya. Perhatikan perkara ini. Anda keluar bersamanya tetapi terlewat tiba. Marahnya berapi-api seolah-olah perbuatan anda itu adalah satu kesalahan besar.Jika begini karakter lelaki, dia sebenarnya seorang yang panas baran kerana tidak sanggup menunggu pada satu kejadian kecil dalam hidupnya. Kalau lelaki yang panas baran, dia tentu akan menghamburkan kata-kata menyakitkan hati dan oleh itu, anda harus berhati-hati dengan lelaki begini.


2. Minta dia mengajar sesuatu
Dalam mencari erti kesabaran, cuba perhatikan perkara ini juga. Mintalah dia mengajar anda sesuatu. Kalau kata-katanya agak pedas dan panas di telinga anda, itu tandanya dia seorang yang panas baran dan agak sukar berunding. Lelaki yang penyabar akan mengajar anda sehingga pandai tetapi lelaki panas baran akan mudah melenting bila anda tidak berjaya mengikut apa yang dia inginkan.


3. Lihat caranya melayan anak kecil
Umum mengetahui kanak-kanak banyak kerenah. Oleh itu sewaktu bersamanya, bawa sekali anak saudara anda yang masih kecil. Tinggalkan mereka dan lihat cara mereka menanganinya.


4. Cemburu atau tidak
Percaya atau tidak, lelaki yang panas baran biasanya seorang lelaki yang kuat cemburunya. Ada kalanya perbuatan cemburunya itu nampak mengarut tambah-tambah lagi cemburu pada hal yang remeh. Justeru itu sebelum membuat pilihan, kajilah semua sikap lelaki agar anda tidak menyesal di kemudian hari. Baran berkaitan dengan sikap dan semestinya sikap boleh diubah. Sebagai lelaki andalah khalifah kepada pasangan, justeru itu tunjuklah moral yang baik kepada pasangan.


Saya harap dengan sedikit perkosian ini dapat membantu para wanita atau gadis yang sedang mencari pasangan.Tapi harus diingat ini hanya satu tips sahaja kerana rambut sama hitam tetapi hati adalah sangat berbeza.

---------------------
Harap sangat pada mana-mana isteri yang mendapat suami camni agar buat banyak bersabar dan berusaha sedaya mungkin, dengan memberikan air yaasin, sedekahkan al fatihah setiap hari dan jangan sesekali putus asa pada rahmat Allah maka sentiasalah berdoa kepada Allah agar pasangan anda akan cepat reda dan pulih seperti sedia kala....

Selain tu...buat persiapan tuk pikat hati suami dengan kecantikan luaran, insyallah mana2 lelaki pun akan sejuk dan cair...yang panas baran, yang sejuk beku boleh tertambat cintanya sekirnnya kita memakai pakaian yang seksi dalam rumah dan melayani suami dengan sebaik mungkin...

Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%
Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Rawatan Montokkan Payudara Seperti Dalam Salon Secepat Satu Hari

Pernah Kena Perli "Tak Besar" "Leper"?
Hari-Hari Asyik Pakai Push Up Bra Saja
Lansung Tak Ada Lurah?
Tak Seksi Langsung!



Anda ada masalah payudara kendur dan lembek?
Dah cuba ambil bermacam suppliements tak menjadi jugak?

Ada 5 sebab utama

1) Faktor Penuaan
2) Stress
3) Pengambilan Kopi dan Teh Kerap
4) Penyusuan anak yang ramai
5) Merokok dan Alkohol

Nak tahu Penyelesaian?


100% wanita sudah mencuba berbagai cara sudah mendapat jalan penyelesaian
Tahukah anda 99% Lelaki Suka Pada Payudara Wanita Yang Mantap dan Tegang?
90% Lelaki mengangap payudara isteri mereka adalah milik mereka.
Adakah anda bersedia untuk berikan yang terbaik untuk suami anda atau biarkan dia mencari yang lain? baca lagi

Mengerikan

Thursday, May 30, 2013

7 Langkah Mudah Guna Maskara Agar Nampak Mata yang Cantik



Mata tanpa maskara seperti jendela tanpa katupnya. Solekan kurang menyerlah, walau anda bersungguh meriasnya. Menyedari kesan dramatik dari helaian bulu mata yang panjang dan melentik, penggunaan alat kosmetik seperti maskara berkesan untuk menjelmakan solekan memukau dengan serta-merta. Ikuti panduan bijak mengaplikasi sapuan maskara agar ia kekal lama tanpa kesan comot atau bergumpal.

8 CARA MUDAH…
1.Selepas mengadun debu pembayang mata, layangkan mascara di atas bulu mata yang bersih. Lapisan maskara akan berketul jika masih ada sisa maskara lama.
2.Gunakan alat pelentik bulu mata jika anda memiliki bulu mata pendek. Elak dari mengepit bulu mata terlalu kuat, selama lebih kurang 30 saat.
3.Sapukan maskara asas atau berfiber untuk memanjangkan bulu mata anda. Ia berwarna putih dan perlu disapu dari arah pangkal bulu mata hingga ke hujung.
4.Mula mengacu berus dari arah sebelah dalam mata (hidung) menuju ke luar, satu-persatu dengan gerakan zig-zag.
5.Kenakan juga pada bulu mata bawah untuk mencipta kesan mata yang besar. Jangan sapukan ke seluruh barisan tetapi hanya di bahagian luar mata sahaja.
6.Sapukan lapisan maskara baru di atas dan bawah bulu mata sebelum lapisan pertama kering. Jika tidak, ia akan gugur dan masuk ke dalam mata.
7.Apabila maskara kering, nyahkan ketulan yang tinggal dengan sikat bulu mata. Ini juga membuatkan bulu mata anda lebih semulajadi.

TIPS JURUSOLEK PROFESIONAL
● Semasa menyapu lapisan awal maskara, tumpukan pada bahagian akar/pangkal bulu mata untuk menebalkannya.
● Lapik bawah bulu mata dengan tisu atau span untuk mengelakkan pemakaian maskara daripada comot.
● Elakkan dari mengepam berus maskara keluar-masuk tiub, sebaliknya hanya masukkan dan pusing beberapa kali.
● Bagi mengelakkan maskara bergumpal, lapkan hujung berus dengan tisu dan sapu dengan cermat. Penyikat bulu mata juga boleh membantu.
● Sekiranya anda memakai kanta lekap, gunakan maskara kalis air dan selamat untuk pengguna kanta lekap.


Cantik Luaran, kenalah cantik juga dalaman agar bertambah keyakinan 
Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%

Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

Angkasa - Setia Itu Menyakitkan (Ost 2 Teduhan Kasih) 'LIRIK



Jangan terlalu mendalami tentang cinta
Bila tak bisa menerima kegagalan
Cinta bisa bahagia dan bisa terluka
Disakiti menyakiti hati

Jangan pernah setia
Bila harus berujung menyakitkan
Sia-sia setia
Bila harus slalu terluka

Mungkin karena setia
Cinta takkan pernah akan bahagia
Tapi karena mendua
Cinta ‘kan berakhir bahagia
Karena cinta yang bisa membuat bahagia

Karena cinta yang bisa membuat terluka
Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka
Back to [*][**]
Jangan pernah setia
Jangan pernah setia
Bila harus bila harus
Menyakitkan
Karena cinta yang bisa membuat bahagia
Karena cinta yang bisa membuat terluka


http://hotliriklagu.com


Semoga kita semua tidak mencintai kekasih kita melebihi cinta pada Allah dan rasulnya nabi muhamad saw...kerana cinta itu bisa membuat kita terluka...






Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%

Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 




Hanez Suraya, Awi Rafael Sama Cantik dan Hensem


hanez-suraya-awi-rafael-bercinta



Kami bertemu buat kali pertama ketika sama-sama terbabit dalam program Jom Heboh TV3 pada Januari tahun lalu. Saya pergi untuk mempromosikan drama terbitan TV3 dan Awi pula terbabit dalam konsert di situ.
Malah, Hanez, 27, yang pernah putus cinta sebelum ini mengakui Awi, 26, adalah lelaki terbaik untuk menjadi pasangan hidupnya.
“Awi juga menawarkan saya untuk muncul dalam muzik video terbarunya berjudul Asalkan Aku OK.

Selepas tiga bulan saling berhubung, barulah kami mengaku secara rasmi bercinta iaitu pada tanggal 31 Mac 2012. Saya juga tertarik dengannya kerana dia seorang lelaki yang romantik,” katanya.

Bagaimanapun, apabila ditanya mengenai fasa perkahwinan, Hanez berkata, dia meletakkan sasaran untuk berkahwin sebelum usianya mencecah 30 tahun.

“Sebagai wanita, kita tentunya mahu letak ‘had’ usia untuk mendirikan rumah tangga. Lelaki kalau berkahwin pada usia 40 tahun pun tidak ada masalah.

Justeru, saya teringin berkahwin sebelum usia saya 30 tahun. Saya juga ingin membina keluarga dan memiliki cahaya mata sendiri. Itu cuma impian saya saja.

Kalau jodoh kami datang lebih cepat, insya-Allah. Apatah lagi, hubungan kami sudah direstui keluarga kedua belah pihak, saya rasa lebih gembira” katanya.

Dalam sesi fotografi eksklusif yang diaturkan di Lil Haven Bakery & Cafe di Pantai Hillpark, Kuala Lumpur, kelmarin, Hanez yang jelita dengan busana sentuhan Wan Pa berkata, dia dan Awi sibuk mengumpul wang sebagai persiapan mereka untuk berumah tangga.

“Kami impikan majlis perkahwinan tepian pantai atau ‘beach wedding’. Jadi kami perlu bekerja keras untuk merealisasikan impian perkahwinan itu.

“Jika saya sibuk berlakon siang dan malam di lokasi penggambaran, Awi pula sibuk mempromosikan album barunya.

“Pada masa sama, saya sangat berharap, peminat kami di luar sana sama-sama mendoakan rezeki kami murah dan album Awi dapat sambutan supaya perancangan untuk berkahwin dapat dipercepatkan.

Insya-Allah, apabila tiba masanya nanti, kami akan berkongsi berita baik itu dengan peminat,” ujarnya.

Menyentuh perkembangan karier seninya, Hanez baru kali pertama tercalon dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2012 mengakui, ia melakar sejarah dalam karier seninya yang hampir mencecah usia 10 tahun itu.

Dalam kategori Artis Baru Wanita Popular, ABPBH 2012, Hanez bersaing dengan empat lagi artis baru yang tidak kurang hebatnya iaitu Nad Zainal, Emma Maembong, Siti Saleha, Ainan Tasneem dan Wawa Zainal.

Bagaimanapun, dengan nada merendah diri, Hanez yang ingin lari daripada watak antagonis berkata, dia tidak meletakkan harapan tinggi dan hanya menyerahkan kepada penilaian peminat untuk mengundi siapakah yang layak untuk menang.

“Terima kasih kepada kelab peminat Twitter @ officialHsfc. Jika dulu susah nak cari penaja baju tapi sekarang bersusun pereka fesyen yang ingin menaja dalam pelbagai acara dan sesi fotografi.

“Begitu juga, tawaran berlakon, saya memang tidak menang tangan sekarang. Selepas pegang watak utama dalam drama Sayangku Damia bergandingan dengan Kamal Adli dan Roy Azman, saya terbabit pula dalam Slot Samarinda Ruby untuk TV3.

Menyusul selepas itu, Slot Akasia TV3, Sedetik Cinta bergandingan dengan Awal Ashaari,” katanya.

hmetro
---------------------------
Gambar ni memang lawa...pasanagan yang romantik sama cantik dan sepadan...semoga mereka selamat melansungkan perkahwinan....dating lama-lama tak elok tuk kesihatan orang bercinta....terutama perempuan, kalau frust nanti...teruk kesihatan akan terjejas....



----------------------------

Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri?
Tingkatkan keyakinan diri 150%

Gabungan herba-herba dan ramuan ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantik, cerah, halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
sms/Whatsup/line/wechat 018 263 7833/ sms 013  3084906 

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas