Wednesday, May 17, 2017

3 Keburukan Jika Tinggal Di Rumah Mak Mertua

Apabila anda sudah mendirikan rumahtangga, sebaik-baiknya tinggallah berasingan daripada keluarga. Cubalah untuk hidup berdikari tanpa bergantung harap dengan keluarga. Ini kerana dengan tinggal sekali, pelbagai perkara di luar jangkaan anda mungkin boleh berlaku. Jom lihat beberapa keburukan jika anda membuat keputusan untuk tinggal di rumah mertua!

Mertua ingin diutamakan
Ia bergantung kepada seseorang itu untuk menerimanya dari segi positif mahupun negatif. Ada menantu tidak kisah untuk mengutamakan mertuanya terlebih dahulu manakala ada pula sebaliknya. Lama kelamaan ia akan menjadi kebiasaan dan bukanlah satu ancaman.


Jadi bahan perbualan
Ada sesetengah ibu mertua yang suka menceritakan keburukan menantu pada jiran tetangga. Ini kerana sikap tersebut sudah menjadi lumrah dalam masyarakat kita kini.

Masuk campur perihal rumahtangga
Kadang kala ada juga mertua yang suka mencampuri urusan rumahtangga dengan menjadi orang tengah di mana menantu seringkali disalahkan. Tetapi ada mertua yang beranggapan perkara tersebut adalah normal.

Mantapkan Payudara Dengan Pantas dan Selamat
Click http://feredeabeauty.blogspot.my




No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas