5 Cara Didik Anak Cara Islam

Sudah pasti anda mempunyai cara tersendiri dalam mendidik anak. Tetapi sudah pasti anda ingin mendidik mereka dengan cara yang spatutnya. Jom ikuti tips bagaimana untuk mendidik anak cara Islam!


Ajar Anak Solat
Mulakan didikan dengan bercerita tentang solat. Kemudian anda boleh memberi pujian kepada anak apaila mereka mula menunjukkan minat bersolat. Jangan sesekali memaksa.



Berikan Pujian Pada Anak
Dengan pujian, ia akan membuatkan anak anda lebih produktif di samping meningkatkan sikap dan mentalnya agar positif.


Berikan Anak Nama Panggilan Yang Baik
Panggilan yang baik adalah bukti kasih sayang ibu bapa kepada anak. Dengan panggilan yang baik, ia mampu meningkatkan semangat dalam diri anak.


Peluk Anak Setiap Hari
Apabila anak dipeluk setiap hari, dia akan memiliki otak yang lebih kuat dan juga memiliki kekuatan kebijaksanaan minda berbanding anak yang jarang dipeluk.


Menjadi Pendengar Yang Setia
Apabila anda menjadi pendengar yang setia, ia mampu mengeratkan hubungan anda dan anak anda di samping memahami dirinya dengan lebih baik.

Inginkan keselesaan ketika melakukan senaman? Dengan kainnya yang tahan lasak, ia tidak panas apabila dipakai. Anda boleh cuba sport bra Islalisa sekarang! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...