5 Perkara Penting Perlu Dilakukan Sebelum Bersalin

Ketika mengandung, anda mungkin kurang pasti apa yang harus dilakukan untuk menghadapi saat-saat bersalin. Oleh itu, kami kongsikan 5 perkara penting yang perlu anda lakukan sebelum bersalin!



Kelas Antenatal
Dalam kelas ini, anda akan mempelajari pelbagai topik dari hamil sehinggalah selepas bersalin. Anda boleh mengikuti kelas antenatal ini di hospital pilihan anda.

Bajet Kewangan
Anda dan pasangan anda harus mempunyai simpanan awal untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang bakal berlaku. Bajet tersebut boleh digunakan ketika waktu kecemasan.


Kelengkapan Ibu dan Bayi
Anda harus mempersiapkan kelengkapan anda dan juga bayi anda agar anda tidak kelam kabut pada saat-saat akhir. Jangan lupa buku pemeriksaan kesihatan dan juga kad pengenalan anda.


Lokasi Bersalin
Anda dan pasangan anda haruslah merancang hospital mana yang menjadi pilihan anda untuk bersalin mengikut kemampuan kewangan anda.




Penyusuan Susu Ibu
Bermula dari hamil, amalkan pemakanan seimbang bagi membekalkan nutrien pada bayi kelak.

Bagi girls kat luar sana... Untuk lebih mujarab , Uolls kena lah pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...