3 Teknik Penjagaan Perempuan Masa Berpantang

Amalan berpantang seringkali dikaitkan dengan masyarakat Melayu. Walaupun kini kita telah memasuki era teknologi, tetapi amalan berpantang masih diteruskan dari setiap generasi. Malah terdapat beberapa teknik penjagaan perempan masa berpantang iaitu:



Bertungku
Sudah menjadi satu amalan bagi setiap wanita selepas bersalin untuk bertungku. Ini kerana ia boleh membantu mengecutkan lemak yang terkumpul di bahagian perut di samping mengurangkan tekanan. Wanita selepas bersalin digalakkan untuk bertungku pada belakang badan dan juga kaki.


Berbengkung
Tujuan utama pemakaian bengkung bukanlah untuk merampingkan pinggang. Ia dalah untuk mengetatkan peranakan agar tidak jatuh serta membentuk kembali pinggul, perut, dan juga otot-otot badan.


Berpilis
Kebanyakan wanita mengambil remeh perkara ini. Berpilis sebenarnya mampu mengurangkan loya dan pening kerana badan wanita bersalin banyak kehilangan darah. Anda harus sapu herba pada dahi bagi membantu mengurangkan kelam mata dan pening.

Pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...