3 Cara Mengurangkan Risiko Penceraian


Setiap pasangan yang berkahwin pasti akan mengalami masalah rumah tangga. Terdapat banyak faktor yang mungkin dijadikan alasan dari sebuah penceraian. Ia boleh dihindari jika anda mempertimbangkan beberapa tips. Antaranya:



Jujur pada diri sendiri
Adakah anda akan berasa tenang jika berpisah dengan suami? Penceraian bukanlah mudah yang disangka. Anda haruslah jujur pada diri sendiri. Jika anda mempunyai anak, fikirlah tentang anak. Fikirkan sedalam-dalamnya sebelum mengambil sebarang keputusan. Jangan terlalu mengikut perasaan.Ini kerana penceraian tidak akan menjadikan hidup anda bahagia selamanya.


Jangan membesarkan masalah
Sebaik-baaiknya, jagngan memperbesarkan sesuatu masalah. Jika anda menyedari akan kekurangan diri masing-masing, cuba perbaiki diri. Jangan sesekali keruhkan keadaan. Usahalah menjadi yang lebih baik.


Fikir positif
Sentiasalah berfikiran positif. Pepisahan dan penceraian bukanlah satu jalan penyelesaian. Mungkin ia akan mempengaruhi kehidupan rumah tangga anda. Oleh itu, fikirlah secara optimis dan lebih positif.

Suami mana yang tak suka pada perempuan yang seksi dan ramping??? Jom, dapatkan Islalisa Corset sekarang!!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...