4 Teknik Urutan Ibu Hamil


Ibu hamil akan mengalami lenguh-lenguh terutamanya pada bahagian belakang. Jika lenguh tersebut dapat dihilangkan secara urutan, ia pasti dapat melegakan para ibu hamil. Anda boleh ikuti teknik urutan untuk diamalkan oleh pasangan anda. Ikuti teknik-teknik berikut:

Urut Kaki
Suami boleh mengurut lembut pada bahagian luar kaki dengan meramas bahagian betis dan luar peha dengan keadaan isteri duduk atau baring.


Urut Tangan & Kaki
Urutan pada bahagian tangan dan kaki adalah bagi melancarkan perjalanan darah di samping mengurangkan bengkak. Gunakan ibu jari dan urut dengan lembut.


Urut Belakang
Lakukan urutan pada bahagian pinggang dan belakang sehingga ke bahagian pinggang dengan lembut agar dapat mengurangkan ketegangan pada bahagian tersebut.


Urut Lenguh
Mulakan urutan dari tengkuk sehingga ke bahagian bawah pinggang dengan gerakan luar ke dalam apabila mengurut pada kawasan tulang belakang secara perlahan-lahan.

Selamat mencuba. Paling penting jangan lupa pakai corset. Kalau perut nampak dah tak cantik, orang mengata plak... so please la pakai hokey....
Click sini islalisacorset.com






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...