3 Cara Mengurangkan Perbelanjaan Kahwin

Sudah pasti setiap pasangan pengantin menginginkan majlis perkahwinan yang meriah tetapi apa yang membataskan kehendak mereka adalah perbelanjaan. Peribahasa Melayu mengatakan, ukur baju di badan sendiri di mana ia membawa maksud berbuat sesuatu atau bertindak atau berbelanja mengikut kemampuan diri sendiri.



Setiap pasangan harus berfikir perbelanjaan selepas kahwin. Oleh itu, anda boleh ikuti 3 cara berkesan di bawah untuk mengurangkan perbelanjaan kahwin.


1. Tetapkan jumlah tetamu yang bakal hadir.
Ini kerana anda dapat membuat bajet dari segi makanan, cenderamata, kad kahwin dan sebagainya di samping dapat mengelakkan pembaziran.


2. Buat tempahan ketika promosi.
Jika anda melakukan tempahan pada waktu yang tidak sibuk, kemungkinan harga akan menjadi lebih murah. Oleh itu, anda boleh melakukan tempahan perkhidmatan katering, fotografi dan sebagainya di pameran pengantin atau perkahwinan.


3. Buka akaun khas untuk perkahwinan.
Tidak semua pasangan pengantin melakukan perkara sebegini. Kebanyakan mereka lebih rela berhutang untuk merealisasikan impian mendirikan rumah tangga. Dengan akaun khas ini, ia dapat mengelakkan anda daripada berhutang dan seterusnya memberi impak kepada kehidupan anda selepas berkahwin.



Inginkan bentuk badan yang tampak langsing dan menawan? Anda boleh memakai Isalisa Corset ini. Sudah pasti anda tidak mahu kelihatan buncit ketika menggayakan baju pengantin. 
Dengan korset ini, bentuk badan akan terbentuk dengan cantik dan perut akan tampak ramping. Jadi, baru la cantik di hari bahagia!!!

Klik http://islalisacorset.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...