3 Alatan Senaman Khas Untuk Bakar Lemak Pantas

Masalah Berut Buncit?????

1# Hilangkan Perut Buncit Dengan Berlari Atau Berjalan

Manurut Health & Fitness of The Times of India, dengan melakukan senaman, peratusan lemak di badan kita akan berkurangan. Maka, senaman sebenarnya bukan sahaja membakar lemak di bahagian perut kita, malah turut melibatkan lemak di bahagian badan yang lain.

Berlari dan berjalan adalah di antara dua jenis senaman terbaik dalam proses pembakaran lemak. Lagipun, keperluan utama kita hanyalah sepasang kasut yang bersesuaian. Walaupun berlari membakar lebih banyak kalori, namun berjalan pun tidak kurang bagusnya.


Berlari dan berjalan ni boleh dijadikan sebagai rutin harian kita sekiranya kita ingin menurunkan berat badan termasuk perut buncit. Namun jangan lupa untuk melakukan pemanasan (warm up) serta penyejukan (cool down) badan setiap kali kita ingin berlari atau berjalan.


2# Kempiskan Perut Buncit Dengan Elliptical Trainer (Mesin/Peralatan Senaman)

Ada di antara kita yang tidak mempunyai sendi yang kuat sebagaimana sewaktu kita remaja dahulu. Begitu juga ada di antara kita yang mengalami kecederaan sendi atau otot. Maka jogging atau berjalan tidak sesuai untuk dilakukan.

Berita baik untuk golongan ini ialah Elliptical Trainer  sangat membantu untuk mereka tetap melakukan senaman kerana ia memberikan impak yang rendah untuk senaman kardiovakular. Dengan kata lain, ianya kurang memberi tekanan terhadap sendi malah mengurangkan risiko kecederaan.

Malah, mereka yang mempunyai berat badan sekitar 66 KG (145 paun) mampu membakar 300 kalori dalam masa 30 minit dengan Elliptical Tainer ini.

3# Cara Hilangkan Perut Boroi Dengan Senaman Berbasikal

Membakar lemak badan dan perut dengan senaman kardio adalah seperti kita sedang bertempur. Sangat energetic! Seterusnya ia turut membantu kita menguatkan otot-otot perut selepas lemak yang ada dibakar.

Senaman berbasikal adalah yang terbaik untuk perut kerana ia memerlukan penstabilan perut, putaran badan dan lebih aktiviti pada otot perut. Di antara latihan berbasikal yang boleh kita lakukan sebelum mula berbasikal ialah:-

Berbaring dengan dua tangan berada di dalam belakang kepala kita
Angkat lutut ke dada sambil mengangkat kepala dan bahu dari lantai
Bawa siku kanan ke lutut kiri dan luruskan kaki kanan
Ulang kembali untuk siku kiri ke lutut kanan dan luruskan kaki kiri
Terus ulang dan tukar gerakan 3 & 4 untuk merangsang gerakan mengayuh
Bernafas dengan tenang
Lakukan 1-3 set dengan 12-16 kali ulangan

4# Cara Memakai Korset

You all kalau nak cepat pakai lah korset semasa bersenam. Jangan risau you all, memang boleh sangat, Lagi la cepat nak kuruskan badan. Kain slim fit ini mampu membakar lemak dengan pantas dan berikan tenaga yang lebih semasa you all bersenam. Dea cadangkan you all pakai korset no 4
Badan besar pun nampak cantik dan tertarik kebabom bila pakai korset you....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...