Wednesday, August 31, 2016

5 Cara Hilangkan Selulit Selepas Bersalin

Selulit dan streach mark selepas bersalin memang tak dapat dipisahkan. Of course selepas bersalin, memang kulit akan streaching kan, jadi kenalah sis rawatkan kulit tu agar cantik semula macam sebelum beranak. So sini Dea ada beberapa tips untuk hilangkan streach mark selepas bersalin. Barang-barang ni semuanya murah dan mudah di dapatkan di mana-mana kedai runcit.





1) Hampas Kopi
Salah satu bahan alami yang bisa membantu menghilangkan sesulit adalah ampas kopi. Kopi yang digunakan adalah kopi hitam yang masih murni dan diseduh tanpa menggunakan gula. Ampas kopi yang sudah tidak bisa dikonsumsi ini ternyata bisa dijadikan sebagai bahan alami untuk penghilang sesulit. Cara menggunakannya juga sangat mudah, oleskan ampas kopi dibagian tubuh yang terdapat selulit, diamkan selama 20 menit kemudian bilas dengan air. Lakukan sesering mungkin sampai stretchmark hilang.

2) Lidah Buaya
Lendir dari lidah buaya mengandung banyak sekali vitamin E yang sangat baik untuk kulit, salah satunya baik untuk menyamarkan dan menghilangkan selulit yang ada pada tubuh. Cara menghilangkan stretch mark pada bagian tubuh dengan menggunakan lidah buaya ini pun cukup mudah. Anda hanya perlu mengoleskan lendir lidah buaya secara rutin setiap harinya.

3) Minyak Zaitun
Cara menghilangkan Stretch Mark juga bisa menggunakan minyak zaitun yang kaya akan vitamin E dan juga vitamin C yang baik untuk kulit. Pijatkan secara rutin minyak zaitun pada selulit secara teratur dengan sendirinya selulit akan memudar dan menghilang. Pijatkan sesering mungkin agar selulit cepat hilang.

4) Cuka Epal
Cuka apel memang dikenal kaya akan manfaat bagi kesehatan seperti pengobatan batu empedu. Namun selain itu ternyata kandungan pada cuka apel juga bermanfaat dalam mengatasi selulit alias trech mark. Caranya pun tidak sulit, Anda hanya perlu menjadikannya sebagai obat oles. Lakukan pada malam hari sesaat sebelum tidur sebagai obat oles pada bagian tubuh yang dilanda selulit. Biarkan hal tersebut berlangsung hingga besok paginya baru dibilas dengan air bersih.

5) Pakai Corset ok...
Pilih korset yang ketat dan pakai sekurangnya 5 jam sehari, dan kurangkan makan makanana yang berminyak dan berlemak. Kalau nak tengok berbagi korset yang cantik, paling efektif, berkesan,
Pilih Islalisa Corset. Ada banyak pilihan warna, design dan sangatlah selesa.
Klik http://islalisacorset.com

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas