2 Kelemahan Orang Perempuan Yang Cantik



Cantik, memanglah ramai orang suka, tapi ada juga ramai orang yang biasa-biasa saja. Jadi Dea nak share sikit nasihat dari IIUMC confession blog. Kalau korang baca mesti rasa ok sikit .... sebab....

1. Sebab cantik juga adalah satu ujian dari Allah. Macam mana orang yang cantik ni nak handle perasaan bangga, riak and so on. mcm mana diorang handle pujian dari orang. Macam mana cara untuk dia hilangkan atau jauhkan diri dari fitnah. itu semua ujian. bersyukurlah kerana kita dijauhkan dari perkara seperti itu. menjadi yang kurang juga satu ujian. Ujian mcm mana kita tunjukkan yang kita ni bersyukur kepada Maha Pencipta.



2. At least, kita kenal the one yang memang sincere berkawan dengan kita. kita tahu dia kawan and sayang kita bukan sebab rupa. I have one friends yang memang cantik, body lawa sume lah. Tapi, dia susah dapat dengan orang yang betul2 ikhlas sayang dia. You know why? sebab kebanyakan yang datang dekat dia semuanya memandang rupa. Sampaikan kawan aku ni macam dah fobia. Bila ada orang suka dia je , dia akan rase sangsi yang betul ke lelaki tu ikhlas sayang dia, ke just sebab rupa and body dia.

Tulah 2 nasihat dari mak aku yang bila aku rasa insecure je, aku akan ingat.
Kepada kawan2 perempuan di luar sana ingatlah semua orang cantik. Cantik is subjektif. Kadang2 kita rasa kita tak cantik, tapi ada someone yang rasa kita cantik. kalau bukan sebab rupa mungkin dari segi keyakinan kita, kredibiliti kita, karisma kita and so on. So jangan pernah rasa rendah diri. Aku paham. Aku pon orang muda yang memang kalau takde keje dok usya hijabster2 dekat instagram. Serious diorang memang cantik2 tapi, apa kita tahu cerita disebalik gambar2 diorang tu. Ada yang seems happy , nampak gambar selalu hangout dengan kawan2, dok food hunting sana sini. Tapi kita tak tahu yang bila dia balik rumah je dia rasa sedih sebab tak rasa bahagia ke atau apa2 lah. It could be anything. Ada yang kita nampak sampai beribu ribu like and komen tapi, ada kita tahu tak antara yang like and komen tu sape je yang ikhlas. Semua tu kita x tahu. Ada yang cantik and ramai peminat tapi laki asyik dok bertukar je sebab takde yang btol2 sayang. Ada yang kita tengok, dah lah cantik, kaya pulak tu tapi apa kita tahu kalau dia punyai keluarga yang bermasalah. Ada yang kita tengok perghh muka flawless, badan cantik, tapi kita tak tahu berapa diorang berhabis duit untuk semua tu.









Memang kecantikan itu satu anugerah yang terindah. Zaman sekarang ni ramai dah boleh jadi cantik, ramping, slim, gebu dan ramping. Just kenalah pandai jaga badan, Jaga muka. Walaupun sawo matang, tapi kalau pandai make up, jaga badan, bergaya pasti ada ramai yang cakap korang cantik.
Apa gunanya kalau kulit yang putih gebu, tapi tak reti nak jaga kulit, cepat kedut, badan pun berlemak lapis-lapis. 
Itulah nak share ni, kalau korang pakai korset, pasti nampak lebih ramping, gojes, cantik, menaawan, body mantap babe, payudara dan punggung pun boleh naik dan mantap.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...