Jangan Cepat Mengeluh dan Putus Asa

Sedikit motivasi pada hari ini....
Apa yang kita buat hari-hari adalah kehidupan
Tiada yang besar dari harapan...
Harapan yang besar....

Selalu kita dengar dalam hati kita...

"Camne kalau orang kata idea saya tak bagus?


"Apa yang scenario plaing buruk akan berlaku sekirannya aku...."
"Apa kata orang kalau aku...."
"Mungkin betul, aku tak mungkin berjaya dan kejayaan adalah untuk orang lain?
"Mungkin betul aku dilahirkan sebagai pengikut saja..."
"Mungkin betul ... aku akan hidup selamanya dengan membayar bill?"
"Mungkin betul aku akan selamanya menjadi average?"
"Mungkin betul kejayaan bukan milik aku...just berangan

Tapi mungkin juga betul...
"Hari ini hanyalah permulaan..."
"Apa yang akan berlaku jika aku decide utk berubah?"
"Apa yang akan berlaku jika aku nak jadi apa yang aku berangan nak menjadi..?"
"Apa yang akan berlaku jika idea aku dapat mengubah kehidupan orang lain?"
"Apa yang berlaku jika idea aku mengubah orang melihat realiti?


Fikirkan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...