Bekas isteri selalu ambil kesempatan



Saya wanita berkerjaya yang mempunyai seorang cahaya mata hasil perkahwinan dengan duda dua anak.

Masalah saya bermula dengan perbuatan bekas isteri suami yang kerap mengganggu hubungan rumah tangga kami menggunakan alasan anaknya Sikap penyayang suami membuatkan bekas isteri mengambil kesempatan. Memang suami tidak pernah gagal melunaskan nafkah bulanan tetapi setiap minggu bekas isteri meminta suami me­ngambil anaknya dan saya menjaga mereka. 

Setiap kali anak tiri bersama, suami langsung tidak melayan saya. Selain itu, bekas isteri sering meminta wang lebih dan suami kerap melebihkan anak tiri berbanding saya dan anak saya. Suami sering kesempitan wang dan membuatkan saya menanggung lebih banyak hutang. Apabila­ saya suarakan perkara ini, kami bergaduh. Perkara ini membuatkan saya membenci anak tiri. Saya tidak mahu menjadi isteri derhaka, apakah harus saya lakukan? Bagaimanakah harus saya menerima kehadiran anak tiri dan haruskah saya terus memendam rasa? 
Idah 
Petaling Jaya, Selangor 
sumber hmetro

Semoga sis ni tabah dalam mengharungi bahtera rumahtangga. Memang semua orang akan mengalami masalah yang berlaianan dalam rumah tangga. Kenalah sabar dan redha.

Nak tarik perhatian suami?
Montokkan Payudara dengan Pantas dan Selamat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...