1000 pasangan umur linkungan 30 an bernikah di Thailand sebulan


SONGKHLA – Secara purata 1,000 rakyat Malaysia terutamanya dalam kalangan mereka yang berumur 30-an melangsungkan perkahwinan di selatan Thailand pada setiap bulan.
Konsulat Jeneral Malaysia di Songkhla, Mohd. Faizal Razali berkata, angka tersebut tidak termasuk pernikahan membabitkan rakyat negara ini melalui orang tengah atau sindiket.
“Jumlah yang direkod membabitkan mereka yang melangsungkan pernikahan melalui saluran sah dan mengikut garis panduan Jabatan Agama Islam Malaysia (Jakim), Majlis Agama Islam Wilayah berkenaan dan mendapat pengesahan pejabat Konsulat Malaysia di sini.
“Ada dalam kalangan pasangan tersebut berkahwin dengan pasangan warganegara lain seperti Thailand, India dan Pakistan,” dedah beliau selepas menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Kolej Poly-Tech Mara (KPTM) dan Persatuan 12 buah sekolah di Songkhla, Thailand di Kompleks Sukan di sini semalam.
MoU tersebut akan menyaksikan kerjasama KPTM dan 12 buah sekolah di Songkhla dalam menjayakan pusat bahasa yang ditubuhkan KPTM di wilayah itu untuk membantu pelajar-pelajar di negara jiran menguasai bahasa Melayu dan Inggeris. - kosmo
-------

Inilah zaman sekarang...solat 5 waktu yang wajib pun susah nak buat, tapi nak buat yang sunnah...nikah tu pun sunnah rasulullah, kalau tak kahwin pun tak pa bukannya wajib...apatah lagi kawin lebih dari satu. 

Kita kahwin pun nak cari redha Allah dengan mengikuti sunnah rasulullah saw, kalau tujuan kita untuk nafsu saja memanglah perkahwinan itu akan menjadi masalah dan beban pada diri kita....terutama pada perempuan...beringatlah...kalau lelaki tu nak tinggalkan korang, camne? register kat mana? surat cerai nak dapat kat mana? anak pulak camne? dia nak sekolah nanti surat nikah mak bapak tak register di malaysia, buat plak lelaki tu meninggal dunia lebih awal ...boleh ke dapat tuntutan KWSP dia? harta pusaka dia? sudah tentu tidak jawapannya....jadi walaupun sah di sisi Islam, kita pun kenalah fikir masa depat kita juga...





Penaja Atikel
Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 
Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari 
Percuma losyen panas lavender, selain membakar lemak, dapat melembutkan kulit dan berbau harum
Kuruskan Badan Dengan Pantas

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...