Tarzan Manusia Hidup Kembali Pada Masyarakat Setelah 40 Tahun





Dua orang lelaki, yang merupakan ayah dan anaknya,dijumpai hidup di tengah hutan Vietnam selepas empat dekad dinyatakan hilang dalam Perang Vietnam. Ho VanThanh dan putranya Ho Van Lang rupanya meninggalkan desa 40 tahun lalu setelah sebuah bom menewaskan tiga anggota keluarga mereka.
Mereka ditemui penduduk tempatan yang sedang mencari kayu bakar di hutan lebat di daerah Tay Tra di WilayahQuang Ngai. Rabu (7/8/2013) lalu pihak berkuasamenegaskan bahawa kedua-dua orang itu adalah HoThanh (82 tahun) dan Ho Lang (41 tahun).
Sang ayah dulu menjalani kehidupan normal bersamakeluarganya di dusun Tra Kem pada waktu PerangVietnam yang melibatkan Amerika Syarikat. Namun, suatuhari isteri dan dua anaknya tewas akibat letupan ranjau.Hal itu membuat Ho Thanh tergoncang. Dia kemudian membawa anak lelakinya yang ketika itu berusia dua tahun dan melarikan diri ke tengah hutan. Setelah itumereka tidak pernah melakukan hubungan dengan oranglain.
Mereka hidup dengan memakan buah-buahan, ubi kayu dari hutan, dan menanam jagung. Keduanya mengenakan cawat yang diperbuat daripada kulit pokok, dan tinggal di sebuah pondok kayu yang dibina lima meter di atas tanah.
Ketika warga tempatan dari jarak jauh melihat dua"orang hutan" itu berlaku tidak normal, mereka memberitahu pihak berkuasa tempatan. Para pegawai membentuk pasukan untuk mengesan mereka, dan mencari mereka pada Rabu lalu selepas pencarian selama lima jam.
Sang ayah boleh bercakap sedikit bahasa Kor, bahasasuku minoriti setempat, tetapi sang anak hanya dapat mengucapkan beberapa kata. Kedua orang itu kini sedang menjalani medical check-up sebagai langkah pertama untuk disatukan kembali ke dalam masyarakat. 
-----------------

Rasai Kuasa Tenaga Warna

Photon Ultrasonic Alat Kecantikan Wajah Terkini dan Terlaris Di Jepun, Mengebukan, Memutihkan dan Membunuh jerawat dan Mengurangkan Kedutan dengan pantas dan alat wap sejuk panas memecahkan partikel air ke tahap ion yang paling kecil. 
Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 
-------------------------------------------------------------



Tawaran Hebat



Blouse, Dress dan Kurung Moden
Lagi Banyak koleksi d http://sinarjahitan.blogspot.com
Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 


----------------------------
Rasa Susah Nak Buat Sendiri? Tak ada Masa?
Khidmat Catering, Cake, Coklat and Biskut Raya Home Delivery Area Klang Valley, Kuala Lumpur, Shah Alam, Puchong, Petaling Jaya, Sg Buluh
Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or sms 013 308 4906


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...