Kisah Dan Pengalaman Wanita Berpoligami

Kisah Dan Pengalaman Wanita Berpoligami

 
Sekadar hiasan blog

Saya nak kongsi cerita saya sebagai isteri kedua. Saya berkahwin jun 08 pada umur 34thn. Kami xbercinta, cuma rakan sekerja. Bila dia menyatakan hasrat untuk menjadikan saya isteri kedua, saya menolak. Tapi kami tetap berkawan macam biasa. 4bulan dalam perasaan xmenentu, dia tetap pujuk saya. Last, saya solat istikharah beberapa hari. Ada perasaan aneh muncul, saya terus tima dia. Peliknya, ati saya jd tenang sgt lepas setuju tima dia. Kami kawin ikut prosedur mahkamah dgn persetujuan isteri pertama. Hubungan dgn madu baik. Tapi xlama. Dia mula cemburu. Bila suami dgn saya, dia megamuk, antar sms marah2, merajuk dll. Saya dah rimas. 2 kali kami hampir bercerai gara- gara isteri pertama. Sekarang ni kami xbaik macam dulu lg. Isteri pertama sebenarnya baik. Mungkin sebab tekanan keluarganya dia jadi murung. Suami saya baik, cuba berlaku adil.  

Sebelum kawin, isteri pertama bagi syarat. Giliran bermalam untuk saya hanya 2malam dan dia 5malam. Memandangkan dia ada anak kecil saya xberkira. Tapi sekejap je syarat tu berjalan. Dia selalu wat hal. Sekarang, saya hanya dapat satu malam. Petang2 suami saya datang jika ada masa. Tapi kami xleh gi mana2, nak gi melancong jgn harap la. Setahun lebih kawin, saya belum pernah gi mana2 dgn suami. Saya pasrah. Sebab saya yakin, Allah maha adil. Suatu masa nanti  saya akan dapat apa yang saya nak. Pernah saya paksa suami lepaskan saya jika xdapat berlaku adil. Tapi isteri pertama rayu saya dan suami agar xteruskan niat bercerai. Alhamdulillah, walau dlm situasi gini pun, kami suami isteri sentiasa bahagia, sebab suami sentiasa berlembut dan penyayang. Nasihat saya pada saya nak jadi 2nd wife, pk betul2, tanya hati, boleh kah tahan kena kutuk oleh masyarakat. Kuat kah nak tima serangan dari madu. Kalau rasa ok, teruskan niat anda. Allah dah pilih kita, maksudnya kita memang mampu hadapi ujian bermadu. Bahagia atau tidak, Allah yang tentukan. Wasallam 


SUMBER - Halaqah.net 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...