3 Khasiat Buah Betik Untuk Kecantikan

Untuk kelihatan awet muda dan segar, anda boleh mencuba khasiat yang terdapat pada buah betik untuk tujuan kecantikan. Antaranya ialah:

Kurangkan Kedutan
Ia dapat melawan radikal bebas dalam tubuh di samping mencegah penuaan secara semulajadi, Hanya potong dan lumurkan buah betik pada wajah secara perlahan-lahan selama 20 minit dan kemudian bilas dengan air bersih bagi mengurangkan kedutan serta masalah-masalah kulit yang lain.


Pelembap Kulit
Betik sememangnya tinggi dengan kandungan air dan ia sangat sesuai dijadikan pelenbap. Campurkan betik yang dikisar dengan sedikit madu, kemudian jadikannya masker selama setengah jam dan kemudian cuci dengan air bersih. Wajah anda akan tampak lebih berseri dan lembut.

Bantu Menghilangkan Jerawat
Ia dapat mengatasi masalah jerawat di mana anda hanya perlu sapukan buah betik yang telah dikisar pada wajah selama 20 minit sebelum mencucinya dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu untuk melihat keberkesanannya.

Paling penting jangan lupa pakai corset. Kalau perut nampak dah tak cantik, orang mengata plak... so please la pakai hokey....
Click sini islalisa.com







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...