4 Tips Berjimat Di Bulan Ramadhan

Menjelang bulan Ramadhan, pasti perbelanjaan harian anda semakin meningkat. Lebih-lebih lagi jika anda berbelanja untuk membeli juadah setiap kali berbuka. Jangan risau, kami akan kongsikan tips untuk berjimat di bulan ini! Antara tips-tipsnya ialah:
Jangan ikut nafsu
Elakkan berbelanja mengikut hawa nafsu. Apabila ke bazar Ramadhan, semua makanan nampak sedap. Adakah dengan membeli makanan yang banyak, anda mampu menghabiskannya? Latih diri untuk mengawal hawa nafsu.

Bawa duit terhad
Ia sememangnya berkesan agar anda tidak berbelanja melebihi had. Contohnya melihat makanan baharu, keinginan untuk mencuba makanan tersebut adalah tinggi.Belanja mengikut bajet yang anda bawa.

Masak sendiri
Berbaloi sekiranya anda mengorbankan masa dan juga tenaga daripada membazir duit. Masak sendiri bukan sahaja dapat menjimatkan duit, malah masa. Perlu diingatkan jangan masak menu dengan terlalu banyak.

Berbuka di surau atau masjid
Ia sangat sesuai untu golongan pelajar atau bujang. Anda bukan sahaja dapat makan secara percuma, tetapi boleh memanfaatkan majlis berbuka di samping solat berjemaah bagi menggandakan pahala anda.
Bagi girls kat luar sana... Untuk lebih mujarab , Uolls kena lah pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...