3 Tips Pilih Baju Raya Yang Sesuai


Apabila tiba Syawal, pasti ramai yang inginkan baju raya yang tampak cantik apabila digayakan. Bagaimana ingin memilih baju raya yang sesuai untuk diri anda? Jom, ikuti tips yang kami kongsikan di bawah!

Jenis Fabrik
Anda haruslah bijak memilih fabrik lebih-lebih lagi dengan cuaca sekarang. Elakkan fabrik yang terlampau nipis mahupun tebal. Beli fabrik yang serap peluh.


Corak
Anda harus tahu fungsi corak pada baju dimana corak berbunga atau jalur yang melintang sesuai untuk orang bertubuh kurus. Manakala corak berjalur lurus pula sesuai untuk orang bertubuh gempal. Terdapat juga corak pakaian yang tidak sesuai dengan saiz badan.

Warna
Pasti anda mempunyai tema setiap tahun untuk digayakan. Tetapi anda haruslah berhati-hati dalam pemilihan warna. Jika anda berbadan kurus, pilih warna yang natural dan jangan terlampau gelap. Manakala jika anda berbadan gempal, anda boleh memilih warna yang agak gelap.

Bagi girls kat luar sana... Untuk lebih mujarab , Uolls kena lah pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...