3 Cara Berjimat Ketika Buat Persediaan Raya

Siapa kata anda tidak boleh berjimat untuk mneyambut Syawal tidak lama lagi? Anda mampu melakukannya jika anda boleh megikuti cara yang kami senaraikan di bawah bagi mengelakkan pembaziran!


Buat kuih raya sendiri
Tidak salah jika anda mencuba untuk membuat kuih raya sendiri. Jika anda tidak pernah buat, anda boleh rujuk di internet resipi kuih raya yang menjadi pilihan anda. Ia bukan sahaja lebih jimat, malah anda mungkin boleh jadikan ia sebagai pendapatan sampingan jika kuih raya yang anda buat sedap.




Beli di kedai yang tawarkan terbaik atau jualan murah
Jangan sesekali mengikut hati dan nafsu. Anda boleh membeli semasa jualan murah atau di kedai yang menawarkan harga yang berpatutan. Sudah pasti ia menjimatkan. Jadilah pelanggan yang bijak.


Lakukan persediaan awal
Jangan sesekali melakukan persediaan pada minit-minit terakhir. Jika nasib anda baik, mungkin anda mampu berjimat dengan harga lelong yang ditawarkan. Jika sebaliknya, anda mungkin akan melakukan pembaziran. Sebelum melakukan apa jua persediaan, senaraikan barangan penting yang perlu diganti atau dibeli agar anda dapat membuat bajet. Utamakan keperluan dan bukan kehendak.


Mantapkan Payudara Dengan Pantas dan Selamat
Click https://islalisa.com/







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...