3 Kelebihan Jika Tinggal Di Rumah Mak Mertua

Ada yang beranggapan bahawa tinggal dengan mertua akan membataskan kehidupan sebagai suami dan isteri di samping timbulnya pelbagai konflik. Tetapi ada juga pasangan yang berasa selesa apabila tinggal serumah dengan mertua kerana bagi mereka terdapat beberapa kelebihan apabila berbuat demikian seperti:

Banyak waktu untuk berehat
Jika anda pulang ke rumah, anda tidak perlu menyediakan makanan dan juga membersihkan rumah. Bagi wanita, anda bolehlah lari daripada melakukan tanggungjawab sebagai isteri untuk seketika di mana anda tidak selalu dibebani dengan kerja rumah.


Mengeratkan hubungan
Hubungan antara menantu dan mertua semakin akrab kerana sering berhubung. Ini kerana anda akan berhubung dengan mertua anda setiap saat dan akan membuatkan anda lebih memahami sikap mertua anda.

Kurangkan perbelanjaan harian
Sememamngnya ia sesuai bagi pasangan yang baru bernikah di mana anda tidak perlu membayar sewa, bil elektrik, perbelanjaan harian dan sewaktu dengannya. Mungkin anda boleh memberi perbelanjaan bulanan untuk membeli barang dapur kepada mertua anda.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...