3 Cara Rancang Gaya Hidup Sihat

Sebagai ibubapa, anda haruslah memupuk sikap positif dalam diri anak ke arah gaya hidup sihat. Ikuti cara-cara di bawah agar mereka lebih cenderung mengekalkan tabiat ini sehingga dewasa.

Tentukan matlamat kecergasan
Jenis senaman yang dimulakan, adalah penting untuk mempertimbangkan peringkat umur dan tahap kecergasan semua peserta. Kemudian boleh meningkatkan intensiti dan tempoh aktiviti yang berbeza secara berperingkat. Sebagai contoh, pada minggu pertama, keluarga anda mungkin mengambil masa 30 minit berjalan setiap malam selepas makan malam, diikuti dengan menari muzik kegemaran anak anda di ruang tamu. Minggu seterusnya, tingkatkan masa untuk berjalan kaki dan menambah tempoh menari.

Kenal pasti pelbagai jenis aktiviti fizikal yang menyeronokkan
Cuba lakukan aktiviti fizikal setiap hari selama satu jam kerana ia penting agar matlamat tersebut boleh memberi mereka motivasi untuk berusaha. Anda boleh mempelbagaikan aktiviti dari masa ke semasa agar mereka dapat menikmati keseronokan bersama-sama.

Bincangkan kepentingan nutrisi yang baik dan tabiat pemakanan yang sihat
Ajarkan anak -anak anda tentang makanan yang sihat dengan menjelaskan keperluan sesuatu makanan itu  dan pastikan tubuh mereka menerima vitamin serta mineral yang diperlukan untuk kekal sihat.

You all kalau nak nampak ramping, mantap click sini hokay...
Pasti husband you senang nak dengar pendapat you... sebab perempuan tahu jaga body, suami senang nak dengar cakap...click sini http://islalisacorset.com



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...