5 Teknik Menjaga Bayi Pramatang

Bayi yang dilahirkan awal iaitu sebelum 37 minggu kehamilan digelar pramatang dan mungkin akan menghadapi pelbagai risiko. Tahukah anda cara untuk menjaga bayi pramatang? Jom, ikuti 5 teknik di bawah!


Susu ibu paling sesuai
Sebagaimana yang kita tahu, susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi. Ia mengandungi zat dan juga nutrien penting. Jika anda tidak boleh menyusukan bayi atas sebab tertentu, anda bleh menggunakan botol sebagai alternatif lain.


Periksa pernafasan bayi anda
Anda harus pelajari cara untuk bayi bernafas semula. Ini kerana bayi pramatang boleh mengalami Apnea iaitu pernafasan terhenti beberapa ketika.


Pantau keadaan bayi
Anda harus sentiasa memantau perkembangan bayi anda. Ini kerana bayi pramatang mempunyai keadaan fizikal yang lebih lemah berbanding bayi biasa. Rujuk pada pakar jika bayi anda mengalami perubahan yang ketara.


Sentuhan ibu
Dengan mendakap bayi anda, ia mampu memberi ketenangan kepadanya di samping mengeratkan hubungan anda berdua.


Suhu bilik tidur
Bayi pramatang sangat sensitif pada suhu bilik. Oleh itu, sesuaikan suhu bilik anda agar tidak terlalu panas mahupun sejuk.

Sebagai ibu, sudah pasti anda mahukan yang terbaik untuk permata hati anda. Selamat mencuba!

Selamat mencuba. Paling penting jangan lupa pakai corset. Kalau perut nampak dah tak cantik, orang mengata plak... so please la pakai hokey....
Click sini islalisacorset.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...