5 Pakaian Sukan Yang Sesuai Bagi Wanita


Jarang sekali wanita peka dengan pemakaian ketika melakukan aktiviti sukan. Jom, kongsikan pemilihan pakaian sukan yang sesuai bagi wanita:




1. Rekabentuk Baju Sukan

Rekaan baju sukan kini sudah pelbagai. Anda boleh mendapatkan rekabentuk mengikut citarasa anda. Ia juga bergantung kepada keselesaan anda.


2. Kasut
Jangan sesekali bersukan menggunakan kasut bertumit tinggi mahupun selipar kerana ia boleh membuatkan kaki anda terkehel. Pastikan anda menggunakan kasut sukan mengikut aktiviti sukan yang dilakukan dan tidak lupa juga penggunaan stokin amatlah digalakkan bagi mengelakkan melecet.


3. Outdoor / Indoor
Pastikan pakaian sukan anda selesa dan bersesuaian dengan tempat anda melakukan aktiviti sama ada indoor atau outdoor. Ikuti nasihat tenaga pengajar anda.


4. Keselesaan
Ketika melakukan aktiviti sukan, jangan sesekali memilih pakaian terlalu besar atau ketat di mana ia boleh menganggu pergerakan anda. Pilih saiz yang sesuai mengikut ukuran badan anda. Ia juga adalah salah satu tanda keselamatan diri anda.


5. Sports Bra
Pemakaian sports bra bukan sahaja mampu memberi sokongan yang baik malah ia juga memberi keselesaan sepanjang anda bersukan.

Pemakaian sport bra mampu berikan semangat, feel dan keselesaan yang berganda pada mereka yang aktif bersukan. Cubalah Islalisa Sport Bra. Dah ramai yang cuba, memang akan pilih sport bra untuk pakaian harian mereka. Selesa, sakit tengok dan sakit belakang pun hilang. Pilihalah sport bra pilihan anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...