3 Sebab Mengapa Perlu Kahwin Muda


Jika anda sudah bertemu dengan pilihan hati, mengapa anda perlu tangguhkan niat murni tersebut? Anda boleh mempertimbangkan hal tersebut. Ini kerana kahwin muda banyak manfaatnya.





1. Jadi lebih bertanggungjwab 
Berkahwin di usia muda selalunya menjadikan pasangan tersebut menjadi lebih bertanggungjawab. Ia mampu menjadi pendorong untuk anda meneruskan pelajaran dengan cemerlang dan juga membina masa depan yang cerah.


2. Elak daripada zina
Anak muda kini terlalu ikutkan hawa nafsu. Pelbagai masalah sosial kian melanda duniawi zaman sekarang. Tidak salah jika anda dan pasangan menyegerakan pernikahan agar tidak terus hanyut dengan godaan.


3. Tuntutan agama
Dengan mendirikan rumah tangga, ia termasuk dalam amalan sunnah. Agama Islam itu sendiri menyarankan kita untuk menyegerakan perkahwinan andai sudah cukup syarat-syarat zahir dan batinnya.

Jangan lupa jaga body, agar cantik, slim dan ramping. Pastikan anda tampak cantik di hari bahagia anda dengan Islalisa Corset!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...